/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Opsigelsesfrist
Fra : Tumlehund


Dato : 28-11-01 21:12

Jeg har pt. Pro@ccess, og er ved at skifte til Tiscali.

Jeg har fundet ud af at jeg har 3 måneders opsigelse, hvilket jo er lidt
længe, når man gerne vil skifte NU!

Da jeg snakkede med en sælger fra Tiscali, sagde han, at det jo godt nok var
lang tid, men han sagde også at det var ulovligt... hmmm... kan det virkelig
passe?

Jeg har jo indgået en aftale om ADSL på nogle betingelser, og hvis der står
3 måneder må det vel passe eller hvad?



 
 
Bjarke Hansen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 28-11-01 21:14

"Tumlehund" <patriot@sol.dk> wrote in message
news:3c0544f6$0$25380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Da jeg snakkede med en sælger fra Tiscali, sagde han, at det jo godt nok
var
> lang tid, men han sagde også at det var ulovligt... hmmm... kan det
virkelig
> passe?

jeg mener nu også, det max er 30 dage



Martin Højriis Krist~ (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-11-01 21:31

"Tumlehund" <patriot@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3c0544f6$0$25380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har fundet ud af at jeg har 3 måneders opsigelse

Det er ikke din bindingsperiode der stadig løber?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bjarke Hansen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 28-11-01 22:08

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3c054924$0$266$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > Jeg har fundet ud af at jeg har 3 måneders opsigelse
>
> Det er ikke din bindingsperiode der stadig løber?

23. Opsigelse
Opsigelse af et abonnement på Pro@ccess skal fra kundens side ske med et
varsel på mindst 3 måneder. Fra TDC Internets side kan et abonnement på
Pro@ccess opsiges med et varsel på mindst 6 måneder til udgangen af et
kvartal. TDC Internet er dog berettiget til efter et rimeligt varsel at
lukke alle kundens tilslutninger, når kunden ikke overholder
abonnementsbetingelserne eller ikke betaler forfaldne beløb vedrørende
abonnementet på Pro@ccess. Hvis kunden opsiger abonnementsaftalen inden det
aftalte leveringstidspunkt, er TDC Internet berettiget til at opkræve et
beløb efter regning svarende til de omkostninger, der har været forbundet
med det udførte arbejde.



Martin Højriis Krist~ (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-11-01 22:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c0553ab$0$47268$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> > > Jeg har fundet ud af at jeg har 3 måneders opsigelse
> > Det er ikke din bindingsperiode der stadig løber?
> Opsigelse af et abonnement på Pro@ccess skal fra kundens side ske med
et
> varsel på mindst 3 måneder.

Fair nok, jeg var for doven til at lede.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Morten Kjaer Nielsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 28-11-01 23:00

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote Wed, 28
Nov 2001 22:07:49 +0100 :

>Opsigelse af et abonnement på Pro@ccess skal fra kundens side ske med et
>varsel på mindst 3 måneder.

Hvis ProATccess er er erhvers produkt er der ikke noget i vejen med
et "længere" opsigelsesvarsel end 30 dage.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Anders Bo Rasmussen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 28-11-01 23:16

On Wed, 28 Nov 2001 23:00:16 +0100,
Morten Kjaer Nielsen <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote:

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote Wed, 28
> Nov 2001 22:07:49 +0100 :
>
>>Opsigelse af et abonnement på Pro@ccess skal fra kundens side ske med et
>>varsel på mindst 3 måneder.
>
> Hvis ProATccess er er erhvers produkt er der ikke noget i vejen med
> et "længere" opsigelsesvarsel end 30 dage.

Hvorfor ikke det?

Bekendtgørelse nr. 1169 af 15. december 2000
Bekendtgørelse om udbud af telenet og teletjenester

§ 1. Bekendtgørelsen omfatter ethvert udbud af telenet og teletjenester,
jf. dog stk. 2 og 3.

Stk. 2. Bekendtgørelsen omfatter ikke etablering og drift af
betalingstelefoner eller fællesantenneanlæg, der udelukkende benyttes
til radio- og tv-programmering.

Stk. 3. Udbud af teletjenester, der udbydes alene ved hjælp af
forudbetalte kort eller teletjenester, der kan sidestilles hermed, er
ikke omfattet af § 4, §§ 6-8, § 10, § 11, stk. 1, nr. 4 og 5, §§ 13-16
og §§ 18-28.

....

§ 11. Udbydere af offentlige telenet eller teletjenester til slutbrugere
skal i forbindelse med det pågældende udbud sikre

....

4) at slutbrugere fem måneder efter kontraktens indgåelse til enhver tid
med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til én måned, kan opsige
kontrakten uden yderligere omkostninger, og at en eventuel forudbetalt
ydelse refunderes forholdsmæssigt, uanset om der i kontrakten om adgang
til en udbyders telenet eller teletjenester er vilkår, som direkte eller
indirekte binder slutbrugeren længere end seks måneder, og


Der er vel stadig tale om en slutbrugere.


--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk
And the pattern never alters 2400 Kbh. NV
Until the rat dies.

Morten Kjaer Nielsen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 29-11-01 13:19

Den Wed, 28 Nov 2001 23:15:57 +0100 skrev fuzz01@spamfilter.dk
(Anders Bo Rasmussen) :

>Bekendtgørelse nr. 1169 af 15. december 2000
>Bekendtgørelse om udbud af telenet og teletjenester


Bemærk stk. 2.


§ 11. Udbydere af offentlige telenet eller teletjenester til
slutbrugere skal i forbindelse med det pågældende udbud sikre,

1) at priserne for adgang til og brug af udbydernes telenet eller
teletjenester er uafhængige af det formål, slutbrugeren anvender
de pågældende telenet eller teletjenester til, medmindre
anvendelsesformålet kræver ændrede eller særlige funktioner eller
faciliteter,

2) at priser og vilkår for adgang til og brug af udbydernes
telenet eller teletjenester fastsættes på en sådan måde, at
slutbrugeren ikke tvinges til at aftage eller betale for
tjenester, faciliteter eller andre ydelser, som ikke er
nødvendige for den tjeneste, der er anmodet om,

3) at der over for slutbrugeren, såfremt der i kontrakten indgår
bestemmelser om sikkerhedsstillelse, opstilles objektive og
ikke-diskriminerende kriterier for at gøre et sådant krav
gældende,

4) at slutbrugere fem måneder efter kontraktens indgåelse til
enhver tid med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til én
måned, kan opsige kontrakten uden yderligere omkostninger, og at
en eventuel forudbetalt ydelse refunderes forholdsmæssigt, uanset
om der i kontrakten om adgang til en udbyders telenet eller
teletjenester er vilkår, som direkte eller indirekte binder
slutbrugeren længere end seks måneder, og

5) at afbrydelse som følge af slutbrugerens manglende betaling
kun omfatter den berørte, ikke-betalte, del af tjenesten eller
abonnementet, medmindre der foreligger svig eller gentagne gange
for sen eller manglende betaling.

Stk. 2. Stk. 1 nr. 4, gælder alene for aftaler, der er omfattet
af købelovens § 4a om forbrugerkøb.



--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Anders Bo Rasmussen (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 30-11-01 19:08

On Thu, 29 Nov 2001 13:18:52 +0100,
Morten Kjaer Nielsen <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> wrote:

> Bemærk stk. 2.

:( Nu har jeg ellers læst den bekendtgørelse så mange gange, at jeg
næsten kan den uden ad - men jeg kan åbentbart kun det der er relevant
for mig.

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk
And the pattern never alters 2400 Kbh. NV
Until the rat dies.

Morten Birkelund (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Birkelund


Dato : 04-12-01 08:55

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote in message
news:kina0u4b5mudgufh6p1e8rnmf6kopu3ecb@news.worldonline.dk...

> Hvis ProATccess er er erhvers produkt er der ikke noget i vejen med
> et "længere" opsigelsesvarsel end 30 dage.

Heller ikke hvis de sælder det til en privat?

Prøv eventuelt i news:dk.videnskab.jura

--
Morten



Jens (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 28-11-01 22:55

"Tumlehund" <patriot@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3c0544f6$0$25380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Da jeg snakkede med en sælger fra Tiscali, sagde han, at det jo godt nok
var
> lang tid, men han sagde også at det var ulovligt... hmmm... kan det
virkelig
> passe?

Er 3 måneder lang tid ? Tiscali har da selv 6 måneder såvidt jeg er
orienteret !

Jens



Anders Bo Rasmussen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 28-11-01 23:09

On Wed, 28 Nov 2001 22:55:26 +0100,
Jens <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

>> Da jeg snakkede med en sælger fra Tiscali, sagde han, at det jo godt nok
> var
>> lang tid, men han sagde også at det var ulovligt... hmmm... kan det
> virkelig
>> passe?
>
> Er 3 måneder lang tid ? Tiscali har da selv 6 måneder såvidt jeg er
> orienteret !

Nej. De har 1 måned, men man kan tidligst opsige efter 5 måneder.


--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk
And the pattern never alters 2400 Kbh. NV
Until the rat dies.

Tumlehund (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Tumlehund


Dato : 28-11-01 23:33

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
news:k3dN7.1395$K4.238369@news010.worldonline.dk...
> "Tumlehund" <patriot@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c0544f6$0$25380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Da jeg snakkede med en sælger fra Tiscali, sagde han, at det jo godt nok
> var
> > lang tid, men han sagde også at det var ulovligt... hmmm... kan det
> virkelig
> > passe?
>
> Er 3 måneder lang tid ? Tiscali har da selv 6 måneder såvidt jeg er
> orienteret !

Ja, 3 måneder er lang tid som opsigelsesfrist, når man gerne vil skifte nu.
De 6 måneder du snakker om er bindingsperioden - altså de første 6 måneder
efter abonnementet er oprettet.



Anders Bo Rasmussen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 28-11-01 22:57

On Wed, 28 Nov 2001 21:11:34 +0100,
Tumlehund <patriot@sol.dk> wrote:

> Jeg har pt. Pro@ccess, og er ved at skifte til Tiscali.
>
> Jeg har fundet ud af at jeg har 3 måneders opsigelse, hvilket jo er lidt
> længe, når man gerne vil skifte NU!
>
> Da jeg snakkede med en sælger fra Tiscali, sagde han, at det jo godt nok var
> lang tid, men han sagde også at det var ulovligt... hmmm... kan det virkelig
> passe?

http://www.tst.dk/dk/love_regler/b1169_2000_telenet_og_teletjen.htm

Bekendtgørelse nr. 1169 af 15. december 2000
Bekendtgørelse om udbud af telenet og teletjenester

Paragraf 11, stk 4:

4) at slutbrugere fem måneder efter kontraktens indgåelse til enhver tid
med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til én måned, kan opsige
kontrakten uden yderligere omkostninger, og at en eventuel forudbetalt
ydelse refunderes forholdsmæssigt, uanset om der i kontrakten om adgang
til en udbyders telenet eller teletjenester er vilkår, som direkte eller
indirekte binder slutbrugeren længere end seks måneder, og


--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk
And the pattern never alters 2400 Kbh. NV
Until the rat dies.

Tumlehund (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Tumlehund


Dato : 28-11-01 23:37

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> wrote in message
news:slrna0ancp.bq2.fuzz01@localhost.localdomain...
> http://www.tst.dk/dk/love_regler/b1169_2000_telenet_og_teletjen.htm
>
> Bekendtgørelse nr. 1169 af 15. december 2000
> Bekendtgørelse om udbud af telenet og teletjenester
>
> Paragraf 11, stk 4:
>
> 4) at slutbrugere fem måneder efter kontraktens indgåelse til enhver tid
> med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til én måned, kan opsige
> kontrakten uden yderligere omkostninger, og at en eventuel forudbetalt
> ydelse refunderes forholdsmæssigt, uanset om der i kontrakten om adgang
> til en udbyders telenet eller teletjenester er vilkår, som direkte eller
> indirekte binder slutbrugeren længere end seks måneder, og

Hmm... Skal man forstå det sådan at det ER ulovligt at have opsigelsesfrist
på 3 måneder?

Pro@ccess er et erhversprodukt - gør det nogen forskel?



Anders Bo Rasmussen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 28-11-01 23:54

On Wed, 28 Nov 2001 23:37:22 +0100,
Tumlehund <patriot@sol.dk> wrote:

> Pro@ccess er et erhversprodukt - gør det nogen forskel?

Jeg tror det ikke, spørg i dk.videnskab.jura

--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk
And the pattern never alters 2400 Kbh. NV
Until the rat dies.

Morten Rasmussen (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Rasmussen


Dato : 06-12-01 17:03

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> wrote in message
news:slrna0aqnp.f8n.fuzz01@localhost.localdomain...

> On Wed, 28 Nov 2001 23:37:22 +0100,
> Tumlehund <patriot@sol.dk> wrote:
>
> > Pro@ccess er et erhversprodukt - gør det nogen forskel?
>
> Jeg tror det ikke, spørg i dk.videnskab.jura

Nu jeg kun en skide handelskolelev, men der står i bekendgørelsens
paragraf 11, stk 2.

"Stk. 1 nr. 4, gælder alene for aftaler,
der er omfattet af købelovens § 4a om forbrugerkøb."

Dvs. så vidt jeg kan se, at hvis du er erhvervsdrivende kan du ikke bruge den
paragraf. Jeg tror dog det er ligemeget om produktet er rettet mod
erhvervsdrivende. Det vigtige er om du er erhvervsdrivende.


Morten Rasmussen


--
Posted from 0xc2c0823f.boanxx1.adsl.tele.dk [194.192.130.63]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Jesper Juul-Mortense~ (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Juul-Mortense~


Dato : 28-11-01 23:38

On Wed, 28 Nov 2001 22:56:41 +0100, fuzz01@spamfilter.dk (Anders Bo
Rasmussen) wrote:

>http://www.tst.dk/dk/love_regler/b1169_2000_telenet_og_teletjen.htm
>
>Bekendtgørelse nr. 1169 af 15. december 2000
>Bekendtgørelse om udbud af telenet og teletjenester

Da det tidligere er afgjort at købere ikke må påtvinges en
telefonlinie ved anskaffelse af Pro@ccess er der så stadig tale om en
teletjeneste?

/Jesper

Anders Bo Rasmussen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 28-11-01 23:45

On Wed, 28 Nov 2001 23:37:51 +0100,
Jesper Juul-Mortensen <na@na.na> wrote:

>>http://www.tst.dk/dk/love_regler/b1169_2000_telenet_og_teletjen.htm
>>
>>Bekendtgørelse nr. 1169 af 15. december 2000
>>Bekendtgørelse om udbud af telenet og teletjenester
>
> Da det tidligere er afgjort at købere ikke må påtvinges en
> telefonlinie ved anskaffelse af Pro@ccess er der så stadig tale om en
> teletjeneste?

Da ordet taletelefoni også indgår i bekendtgørelsen må telefoni, dække
over noget mere (her i blandt SVJV internetlinjer).


--
Like a rat in a maze Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
The path before me lies Frimestervej 42 1.tv http://www.fuzz.dk
And the pattern never alters 2400 Kbh. NV
Until the rat dies.

Jesper Juul-Mortense~ (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Juul-Mortense~


Dato : 29-11-01 00:13

On Wed, 28 Nov 2001 23:45:22 +0100, fuzz01@spamfilter.dk (Anders Bo
Rasmussen) wrote:

>>>http://www.tst.dk/dk/love_regler/b1169_2000_telenet_og_teletjen.htm
>>>
>>>Bekendtgørelse nr. 1169 af 15. december 2000
>>>Bekendtgørelse om udbud af telenet og teletjenester
>>
>> Da det tidligere er afgjort at købere ikke må påtvinges en
>> telefonlinie ved anskaffelse af Pro@ccess er der så stadig tale om en
>> teletjeneste?
>
>Da ordet taletelefoni også indgår i bekendtgørelsen må telefoni, dække
>over noget mere (her i blandt SVJV internetlinjer).

Jeg må umiddelbart give dig ret.

Og efter at have nærlæst den bekendtgørelse, samt købeloven hvortil
der referes, må jeg bukke mig og tilslutte mig gruppen der mener, at
de 3 måneder ikke er lovlige ved salg til private.

/Jesper

Ivar Madsen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 03-12-01 07:22

On Thu, 29 Nov 2001 00:12:37 +0100, Jesper Juul-Mortensen <na@na.na>
wrote:

>Og efter at have nærlæst den bekendtgørelse, samt købeloven hvortil
>der referes, må jeg bukke mig og tilslutte mig gruppen der mener, at
>de 3 måneder ikke er lovlige ved salg til private.

Og P@ er et erhvervsprodukt.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
news-12-10-01@milli.dk
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
Og som nu har fundet en leverandør af Orange's interne grupper!
Skal vi ikke også have Tele2's, Telia's, og Sonofon's grupper med?

Fischer & Døssing (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 03-12-01 09:26

"Ivar Madsen" <news-12-10-01@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:9uf97k.3s6pje7.1@news.milli.dk...

> On Thu, 29 Nov 2001 00:12:37 +0100, Jesper Juul-Mortensen <na@na.na>
> wrote:
>
> >Og efter at have nærlæst den bekendtgørelse, samt købeloven hvortil
> >der referes, må jeg bukke mig og tilslutte mig gruppen der mener, at
> >de 3 måneder ikke er lovlige ved salg til private.
>
> Og P@ er et erhvervsprodukt.

Læste du de forrige indlæg i tråden ??
Sagens kerne er vel, at i det øjeblik der sælges til en privatperson -
erhvervsprodukt eller ej - så gælder den alm. købelovs bestemmelser og
evt. retningslinier fra TS ?

PS. Din signatur bør barbereres


--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as / http://www.fischer.as
System Administrator - 62.242.71.26


Morten Kjaer Nielsen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 03-12-01 09:33

Den Mon, 3 Dec 2001 09:25:37 +0100 skrev "Fischer & Døssing"
<peter@REMOVE_THISfischer.ms> :

>Sagens kerne er vel, at i det øjeblik der sælges til en privatperson -
>erhvervsprodukt eller ej - så gælder den alm. købelovs bestemmelser og
>evt. retningslinier fra TS ?

Det synes jeg ikke på nogen måde fremgår klart at tråden.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Fischer & Døssing (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 03-12-01 10:17

"Morten Kjaer Nielsen"
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> skrev i en meddelelse
news:j4em0u06op52eb7fl37gjlfn5vccbj2f83@4ax.com...

> Den Mon, 3 Dec 2001 09:25:37 +0100 skrev "Fischer & Døssing"
> <peter@REMOVE_THISfischer.ms> :
>
> >Sagens kerne er vel, at i det øjeblik der sælges til en
> >privatperson - erhvervsprodukt eller ej - så gælder den alm. købelovs
> >bestemmelser og evt. retningslinier fra TS ?
>
> Det synes jeg ikke på nogen måde fremgår klart at tråden.

Min pointe er:
TDC sælger et produkt B2B *og* til *private*.
Bare fordi TDC kalder produktet for et erhvervsprodukt kan man svjv.
ikke opnå ændrede sælgerforpligtigelser overfor privat kunden under
gældende lovgivning.
Lovgivningen i dette tilfælde værende købeloven og TS bestemmelser.

Der ses bort fra enhver snak om bindingsperiode problematikken.
Det er i denne sammenhæng for trivielt.

Hvor lang/kort opsigelsesfrist har man krav på som privatkunde med et
TDC PA ADSL abonnement ?
Abonnementsaftalen siger 3 måneder.
Men siger TS ikke at det kun må være 1 måned ?
Bemærk nu: Vi snakker kun om salg til private.

FUT: dk.videnskab.jura

PS. Personligt er jeg ligeglad. 3 måneder er fint med mig
--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as / http://www.fischer.as
System Administrator - 62.242.71.26




Jesper Dybdal (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 03-12-01 20:19

Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> wrote:

>Den Mon, 3 Dec 2001 09:25:37 +0100 skrev "Fischer & Døssing"
><peter@REMOVE_THISfischer.ms> :
>
>>Sagens kerne er vel, at i det øjeblik der sælges til en privatperson -
>>erhvervsprodukt eller ej - så gælder den alm. købelovs bestemmelser og
>>evt. retningslinier fra TS ?
>
>Det synes jeg ikke på nogen måde fremgår klart at tråden.

Og det ville egentlig være kedeligt, for det ville i praksis
betyde at firmaer ville have en (større) tendens til at nægte at
sælge erhvervsprodukter til private.

Jeg har fx Pro@ccess, og jeg er fuldstændig tilfreds med
erhvervskundevilkår selvom jeg er privatperson.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fischer & Døssing (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 03-12-01 21:00

"Jesper Dybdal" <jdunet@u6.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
news:2sjn0u49dqap7ja4ve53biba9a2facqb11@dtext.news.tele.dk...

> Og det ville egentlig være kedeligt, for det ville i praksis
> betyde at firmaer ville have en (større) tendens til at nægte at
> sælge erhvervsprodukter til private.

Jo, men det er vel sagen ligegyldig.
Så må TDC jo ændre salgsadfærd.

> Jeg har fx Pro@ccess, og jeg er fuldstændig tilfreds med
> erhvervskundevilkår selvom jeg er privatperson.

Er også fint tilfreds


--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as / http://www.fischer.as
System Administrator - 62.242.71.26


Jesper Dybdal (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 03-12-01 22:22

"Fischer & Døssing" <peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote:

>"Jesper Dybdal" <jdunet@u6.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
>news:2sjn0u49dqap7ja4ve53biba9a2facqb11@dtext.news.tele.dk...
>
>> Og det ville egentlig være kedeligt, for det ville i praksis
>> betyde at firmaer ville have en (større) tendens til at nægte at
>> sælge erhvervsprodukter til private.
>
>Jo, men det er vel sagen ligegyldig.
>Så må TDC jo ændre salgsadfærd.

Ja, men det ville de jo i så fald sikkert gøre ved at holde op
med at sælge erhvervsprodukter til private, og så ville fx jeg
ikke kunne købe Pro@ccess. Det ville jeg betragte som en
alvorlig ulempe.

Og en alvorlig ulempe for mig er sandelig ikke ligegyldig

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Ivar Madsen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 03-12-01 22:28

On Mon, 03 Dec 2001 22:21:41 +0100, Jesper Dybdal <jdunet@u6.dybdal.dk>
wrote:

>
>Ja, men det ville de jo i så fald sikkert gøre ved at holde op
>med at sælge erhvervsprodukter til private, og så ville fx jeg
>ikke kunne købe Pro@ccess. Det ville jeg betragte som en
>alvorlig ulempe.
>Og en alvorlig ulempe for mig er sandelig ikke ligegyldig

Så måtte du jo bare slå dig ned som selvstændig, med de fordele og
ulæmper det medføre,,,

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
Og som nu har fundet en leverandør af Orange's interne grupper!
Skal vi ikke også have Tele2's, Telia's, og Sonofon's grupper med?

Fischer & Døssing (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 04-12-01 08:49

"Jesper Dybdal" <jdunet@u6.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
news:t3rn0u04t933qtosv7i715caq5a2qm98gd@dtext.news.tele.dk...


> Ja, men det ville de jo i så fald sikkert gøre ved at holde op
> med at sælge erhvervsprodukter til private, og så ville fx jeg
> ikke kunne købe Pro@ccess.

Så må du oprette et firma, og købe det derigennem.
Og derigennem mister du en masse forbruger rettigheder.
Men det er vel ok i dette tilfælde.
Dog skal man som firma holde ekstra øje med hvad man skriver under på



--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as / http://www.fischer.as
System Administrator - 62.242.71.26


Morten Kjaer Nielsen (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 04-12-01 09:09

Den Mon, 3 Dec 2001 20:59:42 +0100 skrev "Fischer & Døssing"
<peter@REMOVE_THISfischer.ms> :

>Jo, men det er vel sagen ligegyldig.

Sikkert, men drev jeg et firma ville produkterne rettet mod
privat markedet nok stige en 4-5000%


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Fischer & Døssing (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 04-12-01 09:12

"Morten Kjaer Nielsen"
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> skrev i en meddelelse
news:g21p0u0cp6e7dog9e01b3t7dkq71mqbcq4@4ax.com...

> Den Mon, 3 Dec 2001 20:59:42 +0100 skrev "Fischer & Døssing"
> <peter@REMOVE_THISfischer.ms> :
>
> >Jo, men det er vel sagen ligegyldig.
>
> Sikkert, men drev jeg et firma ville produkterne rettet mod
> privat markedet nok stige en 4-5000%

Øhh... ja ?

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as / http://www.fischer.as
System Administrator - 62.242.71.26


Morten Kjaer Nielsen (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 04-12-01 09:20

Den Tue, 4 Dec 2001 09:11:50 +0100 skrev "Fischer & Døssing"
<peter@REMOVE_THISfischer.ms> :

>Øhh... ja ?

De færreste privat forbrugere er interesseret i at produkterne de
køber er dyrer.

Et populært privat produkt er sikkert en 256/256 til omkring
395,00 kr.

De koster den så til erhvervslivet, som man kan binde lidt
længere.

Når man nu ikke kan binde en privat kunde så må man jo hæve
prisen, men det er nok de færreste som er interesseret i
produktet til 19750,00 kr/md.

Også har vi pludselig lukket af for at private får glæde af
produkterne.

Så jo løsere regler for private kan give bagslag for
forbrugerorganisationerne.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Fischer & Døssing (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 04-12-01 09:29

"Morten Kjaer Nielsen"
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> skrev i en meddelelse
news:9j1p0uotrjqecosjcke9v5heqseeb8k6h3@4ax.com...

> Den Tue, 4 Dec 2001 09:11:50 +0100 skrev "Fischer & Døssing"
> <peter@REMOVE_THISfischer.ms> :
>
> >Øhh... ja ?
>
> De færreste privat forbrugere er interesseret i at produkterne de
> køber er dyrer.
>
> Når man nu ikke kan binde en privat kunde så må man jo hæve
> prisen, men det er nok de færreste som er interesseret i
> produktet til 19750,00 kr/md.
>
> Også har vi pludselig lukket af for at private får glæde af
> produkterne.

Helt enig.

Men det bør jo ikke af den grund legitimere udbyderne til at omgå
forbrugerlovgivningen.
(Hvis dette altså er tilfældet...)

Derfor mener jeg, at enhver snak om, at vi private gerne vil have dette
produkt, samt at vi måske mister adgangen til produktet, dersom TDC
laver B2B only, er sagen helt uvedkommende.

PS. Stadig glad for mit PA og de 3 måneders opsigelse.


--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as / http://www.fischer.as
System Administrator - 62.242.71.26


Ivar Madsen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 03-12-01 20:11

On Mon, 3 Dec 2001 09:25:37 +0100, "Fischer & Døssing"
<peter@REMOVE_THISfischer.ms> wrote:

>> Og P@ er et erhvervsprodukt.
>Læste du de forrige indlæg i tråden ??

Ja.

>Sagens kerne er vel, at i det øjeblik der sælges til en privatperson -
>erhvervsprodukt eller ej - så gælder den alm. købelovs bestemmelser og
>evt. retningslinier fra TS ?

Spørgsmålet er om hvilken lovpakke der gælder for et erhvervaprodukt når
det sælges til private, og så er der også et spørgsmål, når det sælges
til private, hvad gælder så for regler når samme sælges til
erhvervslivet. Vi er helt enig hvis det er reglerne for privatsalg der
er gældende, når et erhvervsprodukt sælges til private.
Vi er bare ikke enig om at det er tilfældet, men jeg ser i anden posting
at du har futtet til juragruppen, så det vil jeg undlade.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
Og som nu har fundet en leverandør af Orange's interne grupper!
Skal vi ikke også have Tele2's, Telia's, og Sonofon's grupper med?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408939
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste