/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Vrag S 103
Fra : hinge


Dato : 27-11-01 23:03

Hej

Er der nogle der ved om dykker forbudet på vraget S 103 Torpedobåd stadig
gælder?
Hvis det ikke gør er der så nogle der har nogle gode råd, slæbestæder,
tegninger mv.

Kasper.



 
 
4-ever@worldonline.d~ (27-11-2001)
Kommentar
Fra : 4-ever@worldonline.d~


Dato : 27-11-01 23:59

Hej!

Jeg er fra Undervandsgruppen "Poseidon" Als og mener at S103 stadig er
lukket....

Kontakt vores Formand Luis Da Gama på tlf.: 73 420 420 for nærmere info...
(Han er flink!)

--

Venlig hilsen
Peter "Pede" Laustsen
www.bassisten.subnet.dk



S.Arnvig (28-11-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 28-11-01 00:10


"hinge" <hinge@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c040f2e$0$4864$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
>
> Er der nogle der ved om dykker forbudet på vraget S 103 Torpedobåd stadig
> gælder?

Aner det ikke, men det er et ret godt dyk, selvom vraget er hurtigt
overskuet.
Der står en eller anden "gun" på fordækket, hvis den ikke er snuppet.

Søren Arnvig



Kalle (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Kalle


Dato : 29-11-01 10:53


"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:T3VM7.186$G53.13417@news.get2net.dk...
>
> "hinge" <hinge@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c040f2e$0$4864$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Hej
> >
> > Er der nogle der ved om dykker forbudet på vraget S 103 Torpedobåd
stadig
> > gælder?
>
> Aner det ikke, men det er et ret godt dyk, selvom vraget er hurtigt
> overskuet.
> Der står en eller anden "gun" på fordækket, hvis den ikke er snuppet.

Det er et ret godt vrag, og kanonen var der for 2 måneder siden, så mon ikke
den stadig er det.
Tag derud og prøv det.

Søren Arnvig
>
>
>



Kim Andersen (01-12-2001)
Kommentar
Fra : Kim Andersen


Dato : 01-12-01 14:52

"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:nznN7.278$xv6.89447449@spiderman.mobilixnet.dk...
>
> "S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:T3VM7.186$G53.13417@news.get2net.dk...
> >
> > "hinge" <hinge@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3c040f2e$0$4864$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > > Hej
> > >
> > > Er der nogle der ved om dykker forbudet på vraget S 103 Torpedobåd
> stadig
> > > gælder?
> >
> > Aner det ikke, men det er et ret godt dyk, selvom vraget er hurtigt
> > overskuet.
> > Der står en eller anden "gun" på fordækket, hvis den ikke er snuppet.
>
> Det er et ret godt vrag, og kanonen var der for 2 måneder siden, så mon
ikke
> den stadig er det.
> Tag derud og prøv det.
>
> Søren Arnvig
> >

Hvis der er dykkerforbud, betyder det så ikke, at man IKKE sal dykke der?

Mvh
Kim Andersen




John Christensen (01-12-2001)
Kommentar
Fra : John Christensen


Dato : 01-12-01 15:04


"> Hvis der er dykkerforbud, betyder det så ikke, at man IKKE sal dykke der?
>
> Mvh
> Kim Andersen


DET kan jeg umuligt forestille mig, hvordan i alverden kan du dog fortolke
det ?

(Er der faktisk nogle der har besværet sig med at checke at det stadig er
gældende ? )

JZC



S.Arnvig (01-12-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 01-12-01 16:46


"Kim Andersen" <maddi@moa.dk> skrev i en meddelelse
news:pa5O7.56$PY.1720@news.get2net.dk...
> "Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:nznN7.278$xv6.89447449@spiderman.mobilixnet.dk...
> >
> > "S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:T3VM7.186$G53.13417@news.get2net.dk...
> > >
> > > "hinge" <hinge@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3c040f2e$0$4864$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > > > Hej
> > > >
> > > > Er der nogle der ved om dykker forbudet på vraget S 103 Torpedobåd
> > stadig
> > > > gælder?
> > >
> > > Aner det ikke, men det er et ret godt dyk, selvom vraget er hurtigt
> > > overskuet.
> > > Der står en eller anden "gun" på fordækket, hvis den ikke er snuppet.
> >
> > Det er et ret godt vrag, og kanonen var der for 2 måneder siden, så mon
> ikke
> > den stadig er det.
> > Tag derud og prøv det.
> >
> > Søren Arnvig
> > >
>
> Hvis der er dykkerforbud, betyder det så ikke, at man IKKE sal dykke der?

Nåja, ligesom BV flyet ?

Søren Arnvig



Kim Andersen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Kim Andersen


Dato : 03-12-01 01:08

"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:gX6O7.72$PY.2354@news.get2net.dk...
> > Hvis der er dykkerforbud, betyder det så ikke, at man IKKE sal dykke
der?
>
> Nåja, ligesom BV flyet ?
>
> Søren Arnvig

Kender det ikke, så det skal jeg ikke kunne sige. Jeg hæftede mig blot ved
dykkerforbud, og så anbefaling at man skulle prøve det. Måske er det mit
gramtiske det er galt med, men noget siger mig at det er to modsætninger.

Mvh
Kim Andersen





S.Arnvig (03-12-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 03-12-01 17:15


"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:nznN7.278$xv6.89447449@spiderman.mobilixnet.dk...
>
> Det er et ret godt vrag, og kanonen var der for 2 måneder siden, så mon
ikke
> den stadig er det.
> Tag derud og prøv det.
>
> Søren Arnvig
> >

Kære Kalle

Undlad venligst at citere min signatur, specielt når du glemmer citerings
tegn.
Det ser jo ud som om jeg anbefaler at man dykker på et vrag med dykkerforbud
?!?!?

Søren Arnvig
Den eneste uforfalskede!



Allan Hansen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 03-12-01 17:48


> > Det er et ret godt vrag, og kanonen var der for 2 måneder siden, så mon
> ikke
> > den stadig er det.
> > Tag derud og prøv det.


Om der er dykkerforbud eller ej ved jeg ikke. Men var der ikke noget med at
der blev fundet en bombe/dybvandsbombe ved vraget som forårsagede
dykkerforbudet. Spiller min hukommelse mig et puds eller har jeg set et
billed af vandsøjlen da bomben blev sprængt af Søværnets Minørkorps. Er
maskinkanonen i øvrigt ikke blevet bjærget og stod ved et klubhus i Jylland
eller er det et helt andet vrag fra samme område jeg tænker på.

Allan Hansen, fra den østre ende



S.Arnvig (03-12-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 03-12-01 17:57


"Allan Hansen" <enghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9ugaht$25re$1@news.cybercity.dk...
> Om der er dykkerforbud eller ej ved jeg ikke. Men var der ikke noget med
at
> der blev fundet en bombe/dybvandsbombe ved vraget som forårsagede
> dykkerforbudet. Spiller min hukommelse mig et puds eller har jeg set et
> billed af vandsøjlen da bomben blev sprængt af Søværnets Minørkorps. Er
> maskinkanonen i øvrigt ikke blevet bjærget og stod ved et klubhus i
Jylland
> eller er det et helt andet vrag fra samme område jeg tænker på.

Den historie har jeg også hørt, men
det er et andet vrag, jeg ved dog ikke hvilket.

Søren Arnvig





Dan (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 04-12-01 06:35

> Om der er dykkerforbud eller ej ved jeg ikke. Men var der ikke noget med at
> der blev fundet en bombe/dybvandsbombe ved vraget som forårsagede
> dykkerforbudet. Spiller min hukommelse mig et puds eller har jeg set et
> billed af vandsøjlen da bomben blev sprængt af Søværnets Minørkorps. Er
> maskinkanonen i øvrigt ikke blevet bjærget og stod ved et klubhus i Jylland
> eller er det et helt andet vrag fra samme område jeg tænker på.

Jo, Søværnet har været derude og fjerne/sprænge noget, men der er stadig meget ammonution tilbage, men argumentet for
dykkerforbudet var heller ikke pga. farligheden, men pga. gravfreden.

Jo, der står en mindre kanon fra vraget ved indgangen til Sønderborg Sportsdykkerklub (så vidt jeg husker).

Jeg har faktisk selv dykket der, før jeg fandt ud af, at man ikke måtte! En bekendt sagde "Kom med og se dette her fantastiske
vrag", men han glemte at fortælle at der var dykkerforbud, og da han havde dykket der flere gange, gik jeg ud fra at det var i
orden.
Det er faktisk et flot vrag, og jeg synes, at det er synd at lukke af for et sådant et sted - om et par 100 år er det jo væk!

Genereelt synes jeg det er tåbeligt at lave dykkerforbud på vrag, som alligevel forgår i løbet af et par 100 år (undtagen, hvis de
er af træ). Hvem skulle ellers få glæde af dem, hvis ikke dykkere???
Så, man beskytter et vrag, som alligevel forsvinder, og ingen får det at se - hvorfor så beskytte det? Hvorfor er det at ingen må
se og fotografere det???

Jeg kan godt forstå, at ikke alle er villige til at offentliggøre nogle af deres fede fund til myndighederne - så bliver der jo
bare lukket, og overhovedet ingen får glæde af fundet!!!

Dan



Allan Hansen (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 04-12-01 11:20


Dan <dan@yaws.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9uhna1$2vo$1@sunsite.dk...
> Jo, Søværnet har været derude og fjerne/sprænge noget, men der er stadig
meget ammonution tilbage, men argumentet for
> dykkerforbudet var heller ikke pga. farligheden, men pga. gravfreden.

Det kan jeg nu ikke finde, men jeg har fundet følgende tekst:

EFS 1995 pkt 49/1478 Der er 4.12.1995 indført DYKKERFORBUD PÅ VRAGET på pos
WGS 84 54:53,97 10:07,18 med øjeblikkelig virkning pga store mængder
sprængstoffer i vraget. Der advares mod ankring og fiskeri i et område med
centrum i positionen 54.54,01 10.07,25 og radius 500 meter. Gentaget i EFS
2000 pkt 1/2

Allan Hansen







Allan Hansen (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 04-12-01 12:35


Allan Hansen <alhansen@rh.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ui81d$dkn$1@sunsite.dk...
> Gentaget i EFS 2000 pkt 1/2

For korrekthedens skyld er her teksten fra efterretninger for Søfarende 2001
første nummer:

"Danmark. Lillebælt. Als E. Gammel Pøl NE. Forbud mod ankring, fiskeri og
dykning på og ved vrag. Eksplosionsfare. Advarsel.
Tidligere E. f. S. nr. 1/2 2000 (gentagelse).

Position. 54° 53,97J N. 10° 07,18J E.

Detaljer. Søfartsstyrelsen har i medfør af § 5 stk. 4 og § 6, stk. 3 i lov
om skibsfartens betryggelse fastsat forbud mod ankring, fiskeri med
bundslæbende redskaber samt dykning i området begrænset af en cirkellinie
med centrum i ovennævnte position og radius 500 m.

Anm. Vraget på ovennævnte position indeholder sprængstoffer, og ovennævnte
aktiviteter på og ved vraget kan medføre eksplosion og dermed fare for tab
af menneskeliv.

Kort nr. 154, 152 (INT 1373), 103 (INT 1303) og 180.

Publikationer. [J.nr. 2509-0003-99]."


Allan Hansen





Peter Fjelsten (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 04-12-01 11:37

Allan Hansen skrev (Allan Hansen wrote) ...
> Er
> maskinkanonen i øvrigt ikke blevet bjærget og stod ved et klubhus i Jylland
> eller er det et helt andet vrag fra samme område jeg tænker på.

Jow. Sønderborg Dykkerklub (?).

--
Peter Fjelsten
Juhuuuu! dk.tech.gear er nu over 3 år gammel!
Se alle vores nye varer på <http://www.dktechgear.dk>
dk.tech.gear - servicering af DIR-dykkere på 4. år

John Christensen (04-12-2001)
Kommentar
Fra : John Christensen


Dato : 04-12-01 12:48

Den der ligger ved verdens ende ?

JZC


"Peter Fjelsten" <fjelsten@mail.dou.dkny> skrev i en meddelelse
news:MPG.1676c5cbdfeedb04989c28@194.19.194.7...
> Allan Hansen skrev (Allan Hansen wrote) ...
> > Er
> > maskinkanonen i øvrigt ikke blevet bjærget og stod ved et klubhus i
Jylland
> > eller er det et helt andet vrag fra samme område jeg tænker på.
>
> Jow. Sønderborg Dykkerklub (?).
>
> --
> Peter Fjelsten
> Juhuuuu! dk.tech.gear er nu over 3 år gammel!
> Se alle vores nye varer på <http://www.dktechgear.dk>
> dk.tech.gear - servicering af DIR-dykkere på 4. år



Peter Fjelsten (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 04-12-01 14:14

John Christensen skrev (John Christensen wrote) ...
> Den der ligger ved verdens ende ?

Ja. Er den ikke fra 103?


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste