|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | uden telefonabonnement ingen ADSL? Fra : lcj@wanadoo.dk
 | 
 Dato :  21-11-01 01:45
 | 
 |  | Er et standard telefonabonnement (til 950 kr. i oprettelse) en
 forudsætning for at få ADSL hos en af de danske udbydere? Hveren hos
 Tiscali eller Cybercity kan jeg finde oplysninger om det ( i
 modsætning til TDC og Orange)
 
 vh
 Lars
 
 
 |  |  | 
  Bear (21-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bear
 | 
 Dato :  21-11-01 02:28
 | 
 |  | Jeg har ADSL abonnoment hos Cybercity uden telefonabonnoment. Cybercity har
 dog vidst indgået aftale med TDC om oprettelse af telefon. Hvis ikke det er
 muligt hos Cybercity er det i hvert fald hos Tiscali
 
 --
 mvh
 
 Bear
 ICQ: 2745075
 <lcj@wanadoo.dk> wrote in message
 news:13ulvtsb4f57eslqbqdvi98s9rvp0v7tao@4ax.com...
 > Er et standard telefonabonnement (til 950 kr. i oprettelse) en
 > forudsætning for at få ADSL hos en af de danske udbydere? Hveren hos
 > Tiscali eller Cybercity kan jeg finde oplysninger om det ( i
 > modsætning til TDC og Orange)
 >
 > vh
 > Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
  Simon Skals (21-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Simon Skals
 | 
 Dato :  21-11-01 02:53
 | 
 |  | It seems Bear wrote:
 >Jeg har ADSL abonnoment hos Cybercity uden telefonabonnoment. Cybercity har
 >dog vidst indgået aftale med TDC om oprettelse af telefon. Hvis ikke det er
 >muligt hos Cybercity er det i hvert fald hos Tiscali
 
 Hov, hov. Hos Cybercity kan du stadig have ADSL uden samtidig at
 have et telefonabonnement, forudsat at der er rå kobber til stede
 på adressen. Det sammer gælder for Tiscali.
 
 I tilfælde af at rå kobber ikke er tilgængeligt, kan du stadig få
 ADSL hos Cybercity på såkaldt delt rå kobber, hvor du deler det
 kobber, din fastnet-udbyder bruger til levering af telefoni[1].
 
 [1] Med mindre din fastnet-udbyder er Orange.
 
 --
 Simon Skals <spam@gid.dk>
 "Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."
 
 
 |  |  | 
   lcj@wanadoo.dk (21-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : lcj@wanadoo.dk
 | 
 Dato :  21-11-01 16:11
 | 
 |  | On Wed, 21 Nov 2001 01:53:10 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
 wrote:
 
 >Hov, hov. Hos Cybercity kan du stadig have ADSL uden samtidig at
 >have et telefonabonnement, forudsat at der er rå kobber til stede
 >på adressen. Det sammer gælder for Tiscali.
 >
 >I tilfælde af at rå kobber ikke er tilgængeligt, kan du stadig få
 >ADSL hos Cybercity på såkaldt delt rå kobber, hvor du deler det
 >kobber, din fastnet-udbyder bruger til levering af telefoni[1].
 
 Skal jeg forstå det sådan, at det er nok, at der bare er et
 telefonstik i lokalet - og at man ikke har nødig at have nogen former
 for fastnet-abonnement hos nogen udbydere for at få ADSL?
 
 Det drejer sig om et midlertidigt kontor, vi flytter ind i 1. dec. Vi
 vil gerne have den  hurtige forbindelse, men sagtens kan nøjes med
 vores mobiltelefoner til snak.
 
 vh
 Lars
 
 
 |  |  | 
    Bear (21-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bear
 | 
 Dato :  21-11-01 16:31
 | 
 |  | > Skal jeg forstå det sådan, at det er nok, at der bare er et
 > telefonstik i lokalet - og at man ikke har nødig at have nogen former
 > for fastnet-abonnement hos nogen udbydere for at få ADSL?
 
 
 Yep
 
 --
 mvh
 
 Bear
 ICQ: 2745075
 
 
 
 
 |  |  | 
    Flemming Lynggaard (21-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming Lynggaard
 | 
 Dato :  21-11-01 18:39
 | 
 |  | 
 <lcj@wanadoo.dk> wrote in message
 news:7lgnvt83ejjirbu75i060sltsu91agkoc1@4ax.com...
 
 > Skal jeg forstå det sådan, at det er nok, at der bare er et
 > telefonstik i lokalet - og at man ikke har nødig at have nogen former
 > for fastnet-abonnement hos nogen udbydere for at få ADSL?
 
 Er ikke nogen garanti for at der er ledigt kobber, men er dog en god start.
 
 Hygge
 
 Flemming
 
 
 
 
 |  |  | 
    René Skjoldmose (23-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : René Skjoldmose
 | 
 Dato :  23-11-01 18:53
 | 
 |  | On Wed, 21 Nov 2001 16:10:48 +0100, lcj@wanadoo.dk wrote:
 
 >
 >Skal jeg forstå det sådan, at det er nok, at der bare er et
 >telefonstik i lokalet - og at man ikke har nødig at have nogen former
 >for fastnet-abonnement hos nogen udbydere for at få ADSL?
 
 Jeg ved at TDC ikke kan/vil oprette ADSL uden et alm PSTN eller ISDN
 abb. Så vidt jeg er orienteret noget rent administrativt, da deres
 system ikke kan oprette en ADSL, uden et telefoni abb.
 
 /René
 
 
 |  |  | 
     Jørgen Thomsen (26-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen Thomsen
 | 
 Dato :  26-11-01 08:05
 | 
 |  |  |  |  | 
      Martin Højriis Krist~ (26-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  26-11-01 08:20
 | 
 |  | 
 
            "Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> skrev i en meddelelse
 news:1aq30ugcpgpnlgnvhajea42vtc4hj6r79c@4ax.com...
 > >Jeg ved at TDC ikke kan/vil oprette ADSL uden et alm PSTN eller ISDN
 > >abb. Så vidt jeg er orienteret noget rent administrativt, da deres
 > >system ikke kan oprette en ADSL, uden et telefoni abb.
 > Se hvad TDCs jurist og Telestyrelsen skriver om denne sag
 Ja, det kan lade sig gøre at få enkelte ADSL-produkter uden
 fastnet-abonnement.
 Men da accessforbindelsen koster det samme i oprettelse og abonnement er
 det nok en teoretisk mulighed mere end en praktisk
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk/?usenet Tillykke til Danmark - Nu med udsigt til intelligent regering
 Tillykke til Århus - Nu med udsigt til intelligent borgmester
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
             |  |  | 
       Jørgen Thomsen (26-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen Thomsen
 | 
 Dato :  26-11-01 09:58
 | 
 |  | 
 
            Den Mon, 26 Nov 2001 08:19:34 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
 <usenet@makr.dk> :
 >Ja, det kan lade sig gøre at få enkelte ADSL-produkter uden
 >fastnet-abonnement.
 >Men da accessforbindelsen koster det samme i oprettelse og abonnement er
 >det nok en teoretisk mulighed mere end en praktisk
 Men hvis man har et telefonabonnement hos en anden operatør, så er linjen der
 jo og så tager man vel ikke et ekstra abonnement for linjen?
 - Jørgen
http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/  Godk. DNS servere m. dyn. IP samt domænesalg
http://sms.jth.net/  Hurtig SMS via email og browser
            
             |  |  | 
        Martin Højriis Krist~ (26-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  26-11-01 13:15
 | 
 |  | 
 
            "Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> skrev i en meddelelse
 news:aq040us0vdeu9smidq949m1ggoj5siitdo@4ax.com...
 > >Men da accessforbindelsen koster det samme i oprettelse og abonnement
 er
 > >det nok en teoretisk mulighed mere end en praktisk
 > Men hvis man har et telefonabonnement hos en anden operatør, så er
 linjen der
 > jo og så tager man vel ikke et ekstra abonnement for linjen?
 Jo, TDC kan ikke disponere over en linje som en anden udbyder benytter
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk/?usenet Tillykke til Danmark - Nu med udsigt til intelligent regering
 Tillykke til Århus - Nu med udsigt til intelligent borgmester
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
             |  |  | 
         Jørgen Thomsen (26-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen Thomsen
 | 
 Dato :  26-11-01 15:23
 | 
 |  | 
 
            Den Mon, 26 Nov 2001 13:15:19 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
 <usenet@makr.dk> :
 >Jo, TDC kan ikke disponere over en linje som en anden udbyder benytter
 En sandhed med modifikationer jvf. samtrafikreglernes begreb 'delt
 anvendelse'.
 To udbydere kan dele linjen med en splitter ligesom TDC selv gør det med ADSL
 og telefoni på samme fysiske linje, men det har TDC af gode grunde kæmpet imod
 med næb og klør, og de andre udbydere har valgt den lette løsning med eget
 udstyr på rå kobber.
 Jeg mener dog, der for nogle måneder siden var en udbyder som rørte på sig
 mht. 'delt anvendelse', men hvor langt man er kommet med den slags aftaler ved
 jeg ikke.
 - Jørgen
http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/  Godk. DNS servere m. dyn. IP samt domænesalg
http://sms.jth.net/  Hurtig SMS via email og browser
            
             |  |  | 
          Simon Skals (26-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Simon Skals
 | 
 Dato :  26-11-01 15:46
 | 
 |  | It seems Jørgen Thomsen wrote:
 >Jeg mener dog, der for nogle måneder siden var en udbyder som rørte på sig
 >mht. 'delt anvendelse', men hvor langt man er kommet med den slags aftaler ved
 >jeg ikke.
 
 Cybercity har leveret ADSL på delt kobber i månedsvis.
 
 --
 Simon Skals <spam@gid.dk>
 "Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."
 
 
 |  |  | 
          Martin Højriis Krist~ (26-11-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  26-11-01 20:07
 | 
 |  | 
 
            "Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> skrev i en meddelelse
 news:jag40u8t1eej3uvtnsht3hedp3k3u8l7be@4ax.com...
 > >Jo, TDC kan ikke disponere over en linje som en anden udbyder
 benytter
 > En sandhed med modifikationer jvf. samtrafikreglernes begreb 'delt
 > anvendelse'.
 De aftaler gør det muligt for andre ADSL-udbydere at komme ind på TDC's
 linjer
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk/?usenet Tillykke til Danmark - Nu med udsigt til intelligent regering
 Tillykke til Århus - Nu med udsigt til intelligent borgmester
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
             |  |  | 
 |  |