|
| Gik pludselig ud Fra : spooff | Vist : 499 gange 300 point Dato : 15-10-06 17:37 |
|
Havde kørt 4-5 km, og kører ca 70, da min Derbi GP1 2005 pludselig går ud. ? Umulig at få liv i igen. Der er gnist på, membranen tæt, checket karb. Syntes måske tændrøret virker lidt for tørt? Har prøvet at give den 2 ml. benzin direkte gennem tændrørshullet, men den vil bare ikke starte. Der er Polini alu47.4, 22mm Dellorto dyse 105, Leovince udstødning, Polini Speedcontrol . kørte perfekt indtil idag, har med den nye karb. kørt ca 30 km inden. HJÆLP!!!
| |
| Kommentar Fra : nilsg |
Dato : 15-10-06 18:04 |
|
Syntes måske tændrøret virker lidt for tørt?
Hvis tændrøret er hvidt på elektroderne og ser ud til at have været meget varmt, måske smeltede elektroder - skal du have et koldere.
Jo hurtigere du kører - jo koldere tændrør.
nilsg
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 15-10-06 18:15 |
|
Nej det er fint lysebrunt, har selvfølgelig skiftet tændrør for at se om det var fejlen
| |
| Accepteret svar Fra : NoShyGuy | Modtaget 300 point Dato : 15-10-06 19:17 |
|
Smeltede stempelringe.
Derfor at den ikke virker når du sprøjter benzin ned til topstykket.
Du siger det selv, du har lige skiftet karburator, så dysen er nu alt for lille.
70 kmt er ikke ret meget meget med så stort et tun, så din gearing har sikkert været for lille eller sat helt forkert op.
Nye stempelringe er løsningen, men et nyt cylidnerkit kan måske bedre betale sig.
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 15-10-06 19:31 |
|
Havde en 98 dyse på da jeg kørte. Tændrøret var perfekt i farven og det er kørt ordentlig til. Ja jeg kørte 70, men den kører (GPS) 112 maxhastighed. Kørte fuld gas igår 2 km for at teste dyse. Så fin ud. Måske du har ret i at det er stempelringen (der kun 1!). Har som det eneste ikke haft cylinder af endnu, men den skulle jda ikke sætte sig når jeg ikke kører for fuld gas? Der er ingen mislyde fra cylinder, og stemplet kører fint og bevæger sig. Har prøvet at skubbe det ned og drejet på tændingshjulet.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 15-10-06 20:25 |
|
når stempelringe smelter er der ingen underlige lyde. bare nul komnpression, især med kun en enkelt ring på.
Hvis du er rigtig uheldig, så er det en krydspindslåsering som er gået løs og som derfor har revet hele den ene side fra skyllekanalen og op.
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 15-10-06 21:12 |
|
Lyder sku ikke godt hva? Hvor forsvinder den krydspindslåsering hen så?
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 16-10-06 10:16 |
|
Har lige pillet cylindereren af. Desværre havde du ret! Stempelringen smeltet i udstødningssiden og stemplet ødelagt. Cylinderen har en pæn bred ridse, ikke så dyb,men må hellere køben en anden. ØV!!
| |
| Godkendelse af svar Fra : spooff |
Dato : 16-10-06 16:50 |
| | |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 16-10-06 21:19 |
|
Næste gang du dyser din karburator ind, så gør det ikke ved at se på tændrøret!!!
Sæt en dyse i som du er sikker på er for stor!
Den skal 4takte voldsomt ved fuld gas.
Derefter skifter du til en der er 4-6 mindre, og såden fortsætter du, til du finder den dyse som den ikke 4takter med, og så er den dyset ind.
Dysen gælder kun ved fuld gas.
Måske bør du også hæve din nål inde i spjældet.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|