|
| Popcorn dør ved bundgas Fra : Henrikmand | Vist : 891 gange 100 point Dato : 07-08-06 10:50 |
|
Jeg har en CPI Popcorn, hvor jeg slås med at den dør ved bundgas.
Det besynderlige er, at den først gør det efter nogle km - altså er blevet varm - og at det bliver værre og værre.
I starten troede jeg det var noget med vejret og en justering af karburatoren, men som sagt så har det ændret sig over de seneste 2 måneder.
En typisk situation i dag er, at jeg kører ca. 1 - 1,5 km, og holder i tomgang ved et lyskryds. Når jeg så starter igen, dør den når jeg gasser helt op.
Hvis jeg holder den på lav gas kører det nogenlunde.
For et par måneder siden, kunne jeg køre ca. 10 km før problemet opstod.
Inden den dør helt, så lader jeg den rulle lidt i tomgang, indtil jeg kan høre den tager ved igen. Så kører den nogenlunde igen så længe jeg ikke giver fuld gas.
Jeg har købt den brugt, og fik at vide at den var lovlig. Men den har været oppe på 60-65 km/t på speedometeret.
| |
| Accepteret svar Fra : NoShyGuy | Modtaget 100 point Dato : 07-08-06 16:25 |
|
100% at din fejl er at din dyse er alt for lille, og det er også meget muligt at din motor også suger falsk luft.
De fleste siger at dysen bør være mindst 64 når den bliver tunet, som din helt klart er.
Evt kan du også hæve nålen i karburatoren.
Lidt hyggelæsning:
http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm
| |
|
Det kan jeg godt se, men hvorfor er det så blevet værre med tiden?
Hvis jeg forstår dig ret, så får den for meget luft i forhold til benzin, eller for lidt benzin i forhold til luft... Ikke?
Men når det nu er noget, der har ændret sig, skulle jeg så bare få karburatoren renset? Skifte filter? ... og så'n noget?
| |
| Godkendelse af svar Fra : Henrikmand |
Dato : 08-08-06 12:41 |
|
Tak for svaret NoShyGuy.
Jeg har fået en god pejling af, hvad problemet er. Det kan jeg arbejde videre med.
Men jeg har skrevet et uddybende spørgsmål, som du også gerne må kommentere.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 08-08-06 21:51 |
|
Det hjælper ikke ret meget at rense din karburator.
Når det med tiden er blevet værre, så skyldes det sikkert at den jo har fået for lidt benzin, og på den måde er blevet for varm.
Når den bliver for varm, så slider den stempelringene hurtigere og den vil miste kræfter, være svær at starte varm osv osv.
Skil din karburator ad, og se efter hvilken dyse der sidder i den.
Du skal nok op på 64 ca.
Hvis der allerede sidder så stor en dyse i, så prøv med en 72 og hæv nålen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|