/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Vakum problemer!!
Fra : Holst-Hansen
Vist : 380 gange
300 point
Dato : 05-08-06 13:48

Ang min cpi popcorn euro2 har jeg nu skiftet benzin hane og tændrør, men den vil stadigvæk ikke rigtig starte, kan det skyldes at den ikke laver vakum nok til at kunne "aktivere" benzin hanen. Den har kun kørt 4500 km. Er det på tide at skifte stempel ringe og eller et nyt komplet stempel ?. Eller kan der være noget andet galt med den, der er iøvrigt fin gnist på det nye tændrør.

 
 
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 310 point
Dato : 05-08-06 14:12

Hvis den ikke giver en sjat benzin ud gennem benzinslangen (Når den er taget af et af stederne), hvergang den kickstartes, så mangles der vaccum. Det er ret usansynlig at den er slidt i motoren, og at der er knækket en stempeltring.
Det mest sandsynlige er at den er utæt ved pakningen mellem krumtaphus og cylinder, eller at membranen mellem karburator og krumtaphus, skal have nye membranplader.
Membranen kontrolleres ved at fjerne den og puste suge i den, man skal kunne puste men ikke suge.
Men er der ikke stadig garanti på knallerten?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Holst-Hansen


Dato : 05-08-06 15:31

Tak for svaret pallebhansen.
Ang garentien så tror jeg den er bortfaldet da ham der havde den før mig ikke var til service med den de 2 første gange og jeg har hellere ikke været afsted med den

Det virker bare underligt at den lige pludselig ikke vil starte jeg har kørt på den i næsten 1 år uden nogen som helst form for problemer så står den stille 1mdr og nu vil den overhovedet ikke starte!!

Jeg vil da kigge nærmere på pakningen og evt også den membran før jeg skifter stempel/ringe det virker også underligt at de ikke skulle holde bedre. Mange tak for dine svar indtil videre der kommer sikkert flere spørgsmål. Håber du vil kunne svare på dem også.

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 05-08-06 18:44

Selv tak.
Du er nødt til at gå systematisk frem.
1. Kommer der benzin ud af benzinhanen?
2. Hvis det kommer, er strålespidsen i bunden af karburatoren nok stoppet.
3. Hvis det ikke kommer, og kun kommer når du suger i vaccumslangen, så mangles vaccum, og du skal se på membran, pakninger mm
VH Palle Hansen

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste