/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Ericsson T39m kan ikke finde netværk
Fra : viskinge
Vist : 431 gange
150 point
Dato : 17-12-02 13:36

Min Ericsson T39m har fået det svært med at finde netværk. Jeg rejser meget i udlandet og skifter derfor ofte netværk.
Jeg har abb. hos Sonofon. Tidligere har jeg aldrig haft de store problemer med at skifte netværk, F.eks hvis jeg har været på et net i tyskland, og flyver til spanien. Det har altid taget lidt tid inden den ville locke på et nyt net, typisk 3 -5 minutter. Nu kan der gå 5 timer inden den finder et net. Er netop kommet tilbage til danmark, det tog 2 timer før den kunne locke på Sonofon!.
Er der nogle, der ved noget om dette problem.

MVH

 
 
Kommentar
Fra : kanjegik


Dato : 17-12-02 13:46

Normalt vil det gå hurtigst hvis man selv går ind i menuen og søger efter netværk, når man er kommet frem - alternativt slukke mobilen og tænde den igen.

Det kan også godt betale sig på forhånd at sætte sig ind i hvilke net man vil bruge i de enkelte lande, p.gr.a. den store prisforskel - og derefter lægge disse net ind i listen på mobilen, så man vælger det rigtige net for hvert land.

Mvh

Kommentar
Fra : viskinge


Dato : 17-12-02 13:57

Alt hvad du foreslår er prøvet. Hvis jeg F.eks. i Hong Kong søger efter et net, kan den ikke finde nogle. Tidligere har den nemt kunne finde 4-5 forskellige net jeg kunne locke på. Var i Hong Kong i onsdags, kunne slet ikke finde et net. Slukkede og tændte tlf. 2-3 gange. Herefter fandt den 3 net, som jeg ikke kunne locke på. (ingen roaming). Men efter 3 timers forsøg fandt den pludselig 4 netværk jeg kunne locke på!!!.

MVH

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 160 point
Dato : 17-12-02 14:35

Det lyder som om du burde forelægge problemet for Sonofon, og måske få et nyere/nyt SIM-kort - hvis vi vel og mærke siger at telefonen ikke fejler noget.
Det er et stykke tid siden jeg sidst luftede mit Sonofon-abonnement i udlandet, og det kan være at problemet ligger hos Sonofon - (men det håber jeg ikke da jeg snart skal ud i den store verden

Mvh

Kommentar
Fra : viskinge


Dato : 22-12-02 07:46

Har fundet ud af at det er telefonen det er galt med. Er sendt til rep. på garantien. Jeg syntes at det lyder lidt mærkeligt at det skulle være et software problem. Telefonen er 11 mdr gammel, og rejst over 100000 Km, været locket på over 50 forskellige net i udlandet. Hvis det er software problemer, burde det have vist sig meget før.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : viskinge


Dato : 25-11-03 08:10

Tak for svaret kanjegik. Fik en ny tlf.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste