/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bredbånd
#NavnPoint
severino 6066
refi 2260
o.v.n. 2130
Klaudi 1700
miritdk 1630
EXTERMINA.. 1451
Manse9933 1318
transor 1220
Fijala 1164
10  Nordsted1 805
TDC opkrævning af abonnement
Fra : ConniePige
Vist : 1019 gange
50 point
Dato : 20-06-06 20:04

Hej derude...

Ved ikke lige om det her et spørgsmål eller bare et lidt surt opstød....

Har lige fået den første telefon+bredbåndsregning fra TDC....hmm...og her undres jeg en del...

Regningen er på 3 mdr. som jeg har fået og 3 mdr forud i abonnement og bredbånd....og hvad er det såå jeg ikke forstår...jo at jeg skal betale for det kvartal jeg har brugt + samtale er helt ok, men kan de virkelig forlange 3 mdr forudbetaling af abonnement og bredbånd....???

altså en afregning for 6 mdr ialt

Er på intet tidspunkt blevet gjort opmærksom på at der ikke længere opkræves for et kvartal men halvårligt, så fik sgu lidt af et chok da jeg åbnede regningen idag....og det er trods alt 1500 kr de opkræver for de kommende 3 mdr....

Normalt vil jeg da sige at man betaler for en vare man har fået og ikke forud, men det kan da godt være det er noget jeg har fået i den gale hals.....hvis der noget jeg har misforstået eller...så bare sig frem...

 
 
Kommentar
Fra : peet49


Dato : 20-06-06 20:08

Det er ikke normalt, medmindre der på et tidligere tidspunkt har været problemer med betaling.

Kommentar
Fra : 1133


Dato : 20-06-06 20:09

hej jeg mener man betaler forud da det er et bestemt beløb
vi betaler også forud for fælles antennemener også tv liens forsikringer m.m.

Kommentar
Fra : peet49


Dato : 20-06-06 20:11

Jeg betaler hverken telefon eller bredbånd forud.

Kommentar
Fra : Paulus1


Dato : 20-06-06 20:12

Jeg har forudbetaling på både Kabel TV, internet og telefonabonnement, så det er sådant set meget almindeligt. Det bunder dybest set nok i, at det er lettest for selskaberne at opkræve pengene på den måde. Hvis der ikke falder betaling, lukker de for forbindelsen, og det er generelt ret effektivt, når det drejer sig om telefon og TV.

Kommentar
Fra : laurenzio


Dato : 20-06-06 20:13

Og skulle du en dag midt i en regningsperode, gå hen at skifte abm. for du selvfølgelig dine penge retur fra dèn dag dit abm. bliver opsagt/lukket.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 20-06-06 20:15

abonnementer er altid forudbetalte !!!

MEN.. du kan bede dem om at få regning pr måned - i det mindste føles det ikke så slemt - det har jeg og det fungerer fint



ps.. det har altid været forudbetaling af abonnementer - servicen om at betale pr måned er kommet til senere.

Kommentar
Fra : peet49


Dato : 20-06-06 20:18

miritdk-> Jeg har haft tlf. i snart 40år og har aldrig betalt forud, og gør det stadig ikke.

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 20-06-06 20:18

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_vilkaar

har ikke læst den selv men der må da stå noget

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 20-06-06 20:21

peet49 - jeg har også haft telefon lige så længe og har altid betalt forud - i hvertfald hvad jeg kan huske - men hvis du ikke har - har du så en forklaring på hvorfor ikke ??? (tror der er noget lusket der ggg)

samtaler betales bagud - abonnementer forud - basta


Kommentar
Fra : peet49


Dato : 20-06-06 20:26

Er selvstændig - måske der er noget, eller det hænger sammen med en gammel aftale, der er lavet, kan jeg ikke huske.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 20-06-06 20:30

godt forsøg peet49


conniepige - da jeg skiftede fra en anden udbyder til tdc i sin tid fik jeg også opkrævning fra den dato jeg kunne bruge forbindelsen (godt nok midt i en periode så det "kun" var for ca 1 md) + opkrævning for næste måned (jeg betaler hver måned i stedet for pr kvartal) .

Trøst dig med at det kun er denne gang det føles hårdt - og måske ville det være klogt at fare i telefonen og lave en aftale om månedsbetaling ??? (jeg synes det fungerer fint, både for abonnementet til nettet og telefonen)




Kommentar
Fra : ans


Dato : 20-06-06 20:35

Nu har jeg lige set på min betalingsoversigt.

Den 01.06.06 blev der trukket for abonnement i perioden 01.04 -30.06.06, ADSL i samme periode og for samtaler til den 05.05.06.
Fra TDC

BASTA

Kommentar
Fra : ilgp


Dato : 21-06-06 01:00

Hejsa.Vi har Cybercity til både bredbånd og telefoni, og betaler forud for 1 måned ad gangen, men gudske lov ikke så meget pr. måned som du betaler.
Mvh.ilgp



Kommentar
Fra : onkelkeld


Dato : 21-06-06 08:46

Det er ikke så længe siden at TDC udsendte et brev hvor i de fortalte at vi (også jeg) som hidtil havde været bagud betalende , hen over sommeren ville kunne se nogle ændringer på regningeren, da man frem over fra alle ville opkræve forud for abonnement.
Jeg synes nu det er ok, det giver godt nok nogle svære regninger de næste gange, men derefter falder alt jo tilbage til det normale, synes det er ok, at de for abonnement vil have forud, det er jo det samme som alle andre steder, vores husleje er jo også forud, så jeg kan ikke se TDC laver noget forkert, vi er bare nogle der i en periode får lidt større regninger, men derefter får vi jo regningerne som vi har været van til.

Kommentar
Fra : jeb3


Dato : 21-06-06 11:25

Altså, hvis man kører det over budgetkonto, er det vel også lige meget om det er forud, bagud eller for 1 eller 6 måneder.
Det kan vel ikke være så svært.




Kommentar
Fra : ConniePige


Dato : 21-06-06 17:22

hej igen...

Nu har jeg læst alle jeres svar og studeret vilkårende hos TDC nøje...og jeg vil starte med at sige jeg har ingen ubetalte regninger hos TDC, da den her regning er min første....sååå

Men selvfølgelig har mange af jer ret i det i siger....og selvfølgelig er der rigtig at regningen udligner sig igen...syntes bare ikke lige at mit sparehjørne havde lyst til at give dem sååå mange peng i forskud....og ja der er mange andre ting vi betaler forud, men kunne godt have savnet at blive gjort opmærksom på at mine første regninger ville blive såå heftige...skal jo ligesom osse lægge inde med pengene til regningen.

Men tror seriøst jeg vil følge meritdk eksempel og ringe til dem og finde en løsning inden jeg skal åbne det næste brev....

Men takker for jers mange svar og har virkelig kunne bruge dem...


Connie

Godkendelse af svar
Fra : ConniePige


Dato : 21-06-06 17:50

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 21-06-06 23:17

altid godt at lave faste aftaler så ved man hvad man kan forvente

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 21-06-06 23:19

ps... vær opmærksom at hvis du betaler med girokort og ønsker at betale hver måned lægges der et gebyr på kr 25 oven i - hvis du ikke har netbank eller anden løsning gennem banken.

Når du laver aftalen så sørg for at dit tlf abonnement også bliver delt til mdl betaling - så er det til at overskue for næsten enhver

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste