PAS PÅ !!! Det er en lidt speget affære.
Granada 32'eren blev designet af Kjærulff en gang omkring 1980.
Grunden til, at du skal passe på er, at bådene findes i forskellige "udgaver".
Den første produktion blev lavet hos Granada Yachts i Geesten - værftet gik konkurs - disse både er, mig bekendt, i orden, bortset fra nogle få, der ikke blev færdige. De få blev selvapteret i forskellige grader og er derfor ikke på kvalitetsmæssigt højde med de første.
Efter konkursen overgik produktionen til et andet dansk værft - var det LM ? - der senere (midt 80'erne) lavede et antal både. Disse både var ikke - apteringsmæssigt - af samme kvalitet, men fremstod som en lidt "skrabet" udgave (mindre teaktræ).
LM?-bådene var dog lavet på samme form som i Geesten.
Som om det ikke var nok, findes Geestenbådene i et antal, som har været charterbåde i udlandet, og dem skal man selvsagt passe på (slidte).
Af ovenstående fremgår det, at det er nødvendigt/vigtigt at kende bådens forhistorie.
32'eren er en såkaldt cruiser/racer dvs den er ikke optimalt nogle af delene.
De første både var flot apteret og havde en hyggelig rummelig salon. Lidt skæmmet af en gennemgående mast. Båden er en letvejrssejler, og der skal rebes tidligt i opfriskende vind, hvilket gør, at den måske ikke er den bedste feriesejlbåd.
Mit kendskab til båden stammer fra et naboskab i min tidligere sejlklub. Jeg gastede nogle gange på et enkelt "Sjælland Rundt" og flere onsdagsmatcher, hvor båden/vi klarede os udemærket.
Umiddelbart lyder prisen for høj - afhængig af udstyr og stand, bør den nok ikke være højere end 450.000 kr.
Har du flere spørgsmål - så kom bare an.