/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
bedste opsætning til puch
Fra : 127tage
Vist : 2251 gange
50 point
Dato : 20-02-06 20:44

hvad synes i er den bedste opsætning til en puch monza eller ligende


f.eks. en 40 mm cyl med 12, 14, 15 eller 17 mm bing

eller en 43,5 mm cyl med 12, 14, 15 eller 17 mm bing?


eller andre foreslag


den skal helst have et godt optræk og rende imellem 50 - 60




på forhånd tak

 
 
Accepteret svar
Fra : tartra00

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-06 21:51

det bliver ingen problem. Jeg ville nok vælge 43 mm cylinderen og så 15 eller 17 mm kaburator. vigit at du får den rigtige størelse dyse til den... der er du nok nød til at prøve dig frem. Udstødningen er også ret vigtig i den sammenhæng... skal du ikke have sådan et?

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 21-02-06 09:54

Rimelig ligemeget hvilken cylinder/karburator du bruger, hvis bare plumben er fjernet og en god tunudstødning på.

Ellers kan jeg varmt anbefale dig at splitte motoren ad, og fræse motorblokken op, så der kan sidde en puch maxi 45mm cylinder på.
Det gjorde jeg på min Monza, og det giver et rigtig godt bundtræk og 60-70 kmt på toppen med lovlig udstødning.



Kommentar
Fra : 127tage


Dato : 21-02-06 13:31

ja men synes nu ikke jeg vil til og slibe i motorblokken. det synes jeg næsten er synd

men kan en 12 mm godt drive en 43,5 mm cyl ordenligt ? eller skal man op i 14 - 17 stykker?

er som sagt ude efter et godt bundtræk med en top hastighed på de 50 - 60 stykker


har tunudstødning på nu

Kommentar
Fra : tartra00


Dato : 21-02-06 13:39

ja det kan den sagtens. Bundtrækket får du først hvis plumben er væk.
Hvad er det for en tun udstødning? Det nytter meget lidt med et tun udstødning der kan komme af med udstøndningsgassen, hvis der ikke er en øget mængde gas. (den ville komme fra en tunkaburator. 12 mm kan gøre det du beder om, nemlig 50-60 km i timen, det er ikke noget problem. Hvis du er ude på bundtræk, så pas på med en for høj gearing... hvad har du på nu?

Kommentar
Fra : 127tage


Dato : 21-02-06 13:44

jeg ved ikke lige hvad gearing der sidder på nu... det skal jeg da lige tjekker her eftermiddag...


det er den sædvanlige 28 mm cigar tun udstødning der sidder på den..


der er jo ingen plum i en tuncyl er der ?

hvis jeg skal investere i en tun kaburator hvad vil du så anbefale ? der ville køre bedst på en 40 mm cyl eller 43,5 mm cyl ?


har også tænkt på en 12 mm bing med justerbar stråledyse men kan den give føde nok til de to cyl. det er jeg lidt i tvivel om


Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 21-02-06 14:03

Jeg havde en 20mm DellÓrto på min Monza, og den var rigeligt stor.
Fås også som 18mm.
Fordelen ved Dellórto frem for Bing, er chokeren. Den åbner for mere benzin, hvor Bing kun lukker for luften, og på bing tages chokeren fra lige så snart du giver gas.

Hvis du vil ha bundtræk, så skal du ha en større cylinder på, og hvis du har en standard Monza, så kan der kun sidde original type Monza 40mm cylinder på. Skørtet er nemlig for lille.

Tag din cylinder af, og mål motorblokken. Hvis den er omkring 48-50mm, så er der plads til en puch maxi 45mm cylinder, som giver masser af bundtræk. evt. udgaven med membran.

Hvis din motorblok er 100% standard 44-46mm, så skal du vælge Monza 40mm cylinderen.


Godkendelse af svar
Fra : 127tage


Dato : 28-01-07 15:31

Tak for svaret tartra00.

Kommentar
Fra : tartra00


Dato : 28-01-07 21:08

det var godt du kunne bruge det

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste