/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Kandu.dk
#NavnPoint
ans 29307
Nordsted1 17379
Klaudi 12740
dova 10843
molokyle 10182
3773 9640
o.v.n. 9176
bentjuul 8962
refi 7900
10  arne.jako.. 6470
Reklamer og Forbrug
Fra : svendgiversen
Vist : 584 gange
50 point
Dato : 29-01-06 10:22

Jeg kan leve med den lille reklame oppe til højre
men er også modstander af den nye agressive lige under spørgsmålet.
Som man jo utilsigtet kan komme til at trykke på, men værre er:
Den forstyrrer og vanskeliggør en dialog ved at skabe afstand mellem spørgsmål og svar.

Men medfører disse reklamer også et øget net forbrug?
Jeg har en stofanet ordning med 1 kr pr. downloaded MB,
dog min 50 kr. max 300 kr. pr om måneden.

Mit forbrug har i flere år ligget på 50-70 kr om sommeren og 80-100 kr. om vinteren,
i ekstreme tilfælde med megen søgning op til 150 kr. på lange jule eller vinter måneder.
Nu efter den nye kandu brugerprofil er indført passerer jeg for anden gang i træk 300 kr.

Jeg blev belært om at de nye bruger icons er under 5 KB, og kun forskellige tæller:
Så er der 20 forskellige brugere, der har svaret i en lang debat, kan jeg kigge hele 10 gange
før jeg har brugt en krone ekstra; det kan jo ikke kun være det...
Hvad med alle de blinkende smileys øger de kontinuert net forbruget??

Men dette spørgsmål går primært på om de nye reklamer også betyder,
at vi må down loade meget mere? Noget vi slet ikke ønsker / har bedt om...

Til kandu: DER SKAL IKKE INDSÆTTES REKLAMER UNDER DETTE SPØRGSMÅL, Svend



 
 
Kommentar
Fra : rotw


Dato : 29-01-06 10:30

jo flere der skriver mm jo mere fylder det
reklamen fylder ca 33000kb

Kommentar
Fra : Gambrinus


Dato : 29-01-06 11:08

Kode
passerer jeg for anden gang i træk 300 kr

Stofanet Flexrate :
50 MB -> 50 kr.
1 kr./MB til 300 MB
300 MB -> 300 kr.
Fra 300 MB til 5.000 MB ( 5 GB ) stadig 300 kr.
Herefter skal du selv åbne for et større forbrug til 10 øre/MB
DER ER NOGET GALT.
Så meget kan dit forbrug ikke være steget.
Gambrinus






Kommentar
Fra : Gambrinus


Dato : 29-01-06 11:10

Mener du ikke, at du er kommet op på 300 kr. ?
Det kan ikke passe, at du passerer 300 kr.
Gambrinus

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 29-01-06 12:25

Rigtigt Gambrinus,
jeg passerer 300 MB men ikke 300 kr.
Undskyld "fortalelsen"...

Og jeg kan nok finde en billigere "Flat Rate" med det nuværende forbrug...
Men hvad så når græsset bliver grønt og forårssolen skinner?

Og til Rorw,
du mener vel 33000 byte eller 33 KB?

Naturligvis kunne jeg ikke undgå reklamer under mit spørgsmål, bare ved at skrive til Kandu...
Auto procedure. Men hvordan fravælger vi så disse uønskede reklamer, Svend








Kommentar
Fra : taliskoko


Dato : 29-01-06 12:30
Kommentar
Fra : bentjuul


Dato : 29-01-06 12:46

Det nye kandu er en måned gammel i morgen
Citat
Nu efter den nye kandu brugerprofil er indført passerer jeg for anden gang i træk 300 kr.


Så det er næppe det nye kandu der er årsag til overskridelsen på 300 MB to gange i træk.

//bentjuul

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 29-01-06 13:32

Ja taliskoko,
der var 41 "svar" på spørgsmålet...

Men hvad kom der ud af det?
Fortsat understillede reklamer overalt...

Og rigtigt, skarpsindigt set, Bent.
min nevø, der er datalog, var her i Julen; med et ekstraordinært forbrug til følge...

December forbruget indgår i mine overvejelser om at ændre abonnement,
men er ikke påvirket af den nye brugerflade, med mere farvelade, ikoner og reklamer...

Altså kun Januar med fordoblet forbrug, indtil videre... Svend






, Svend


Kommentar
Fra : taliskoko


Dato : 29-01-06 13:38

svendgiversen> Ja 42 indlæg, men hvad forventer du.?? Så må du skrive til kandu.dk og brokke dig over reklamerne, hvis de giver dig et (falsk) merforbrug.

Kommentar
Fra : Gambrinus


Dato : 29-01-06 13:41

Stofanet er stadig billig i forhold til mange andre udbydere ved den hastighed.
300 MB er altså meget lidt.
Hvis man skal holde sig under 300 kr. er der ikke plads til meget andet end E-mails og lidt Kandu.
Husk på, at hvis du vælger Flatrate, kommer du ALTID op på 299 kr.
Jeg selv er gået op på 4 Mb abonnementet, der koster 400 kr. helt op til 20 GB.
(Jeg ser meget TV over nettet)
Til gengæld har jeg IP-telefoni til 89 kr./mdr.
Så det går op i en højere enhed.
Men det kommer helt an på ens forbrug.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-06 14:11

Hvis det er en ny reklame der bliver vist hvergang vil den eksta downloadmængde være 30 kb hvergang du går ind på siden og det bliver så ca 34 gange før det er 1 mb download. Møder du den samme reklame har du den nok i din browsers cache og den vil så ikke tælle som et download alt efter hvordan din browser er sat op!
Øget merforbrug kan osse skyldes at du bruger filter i dit emailprogram, så lægger du måske ikke mærke til hvor meget spam der ligger i slettet post.
Det kan osse skyldes at din nevø uforvarende har downloadet en trojan eller et andet program, der sniger sig til at bruge din internetforbindelse, eller du selv uforvarende er kommet til at trykke på et link eller vedhæftet fil i en spammail!



Kommentar
Fra : Gambrinus


Dato : 29-01-06 14:24

Lige mine tanker Tedd.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 29-01-06 14:30

Og med hensyn til reklamen går den vist ind under § 7 i Kandu's regelsæt
"Det er tilladt for os at ændre kandu.dk eller hvad som helst på siderne præcis når vi ønsker det. Det er fordi det er vores sider og vi har programmørerne der kan gøre det, så hvis vi vælger at ændre noget, er du også bundet til at følge disse ændringer, når du besøger kandu.dk."
Fra http://www.kandu.dk/rules.aspx

Kommentar
Fra : taliskoko


Dato : 29-01-06 14:37

tedd, vi kan jo som sådan ikke gøre noget ved det, andet end at boykotte produktet ligesom de gør i udlandet.

Men kandu.dk vælger jo selv opsætningen, som de skriver, så kan de også tone det lidt ned.
Til glæde for DEM der bruger deres site.!!!!!!!!!!!!!!!
Ingen kæde er stærkere end det svagest led.

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 29-01-06 14:45

Tror nu osse de lytter til brugernes domme. Der har da været en vis dialog mellem brugere og Kandu omkring dette emne (reklamen er blevet mindre bl.a.)
Mon ikke bare det er et tilvænningsspørgsmål? Hvis man kigger ind på f.eks. eksperten.dk er der jo osse reklamer!

Kommentar
Fra : bentjuul


Dato : 29-01-06 15:22

Ja og på eksperten kan man fravælge reklamer og bannere hvis man tilmelder sig eksperten pro til 25 kr. pr. md. eller for 1 år kr. 175,00 - for indtægterne skal jo komme et sted fra.

Jeg tror vi er blevet lidt for forkælede her på kandu gennem årene - jeg syntes det er god løsning kandu har fundet på - jeg finder ikke at de reklamer i spørgsmålene er generende som de er placeret.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 29-01-06 15:40

Lidt ligesom princippet med gratisaviser vil jeg mene! De ville jo ikke være gratis hvis de ikke indeholdt reklamer!

Kommentar
Fra : iah


Dato : 29-01-06 16:28

Nu går det da totalt i selvsving med de spørgsmålstråde om den lille reklame i Kandu...

Hvor mange skal der til omkring det emne?

Det er da næppe besparende for dem som betaler pr. pr. downloaded MB...

Mon ikke det var en bedre idé at skrive til Kandu direkte desangående - der bliver jo ikke færre reklamer af al det brokkeri...

Kommentar
Fra : Gambrinus


Dato : 29-01-06 16:56

Hvis nu reklamen drejede sig om det aktuelle spørgsmål.
Se. DET ville være smart.
Sekualitet -> Massage & escort i Ekstrabladet.
PC'er & og Økonomi -> Dell + Leasy
Højere Uddannelser -> Bjergbestigningskurser
Harddiske -> IBM
Bredbånd -> Blondeundertøj
Og ikke mindst :
Biler -> Alfa Romeo
Gambrinus

Kommentar
Fra : taliskoko


Dato : 29-01-06 17:00

Gambrinus> Egentlig meget godt set...

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 29-01-06 17:01

Gambrinus! Så ville du virkeligt se brok over reklamer på Kandu er jeg af en eller grund overbevist om!

Kommentar
Fra : taliskoko


Dato : 29-01-06 17:02

Ja; en alfa er ikke en bil...

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 29-01-06 17:37

Tak for de mange indlæg; vi er vist nu lidt langt fra spørgsmålet...
Kan jeg se op til 30 gange reklamer før jeg har brugt en krone, kan jeg leve med det.

Og tilsyneladende får jeg ikke tilstrækkelig opbakning med hensyn til
at de også virker forstyrrende og adskiller spørgsmål og svar...

Så de får jo nok lov til at blive, for vindings skyld, Svend

Kommentar
Fra : taliskoko


Dato : 29-01-06 17:43

svendgiversen skrev:
"Og tilsyneladende får jeg ikke tilstrækkelig opbakning med hensyn til
at de også virker forstyrrende og adskiller spørgsmål og svar... "

Tjo, det synes jeg nu nok du har fået, men hvad vil du have????


Kommentar
Fra : Gambrinus


Dato : 29-01-06 17:46

Kode
Ja; en alfa er ikke en bil...

Nemlig !
Men så kunne vi måske få andre til at se lyset og købe en Alfa istedet for en bil.
Halleluja !
Gambrinus

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 29-01-06 18:27

>men hvad vil du have...

Oprindeligt gik mit spørgsmål kun på de økonomiske aspekter ved de nye reklamer...
Det har jeg nu fået. Tak for det.

Supplerende kunne jeg ønske at der opstår en så massiv modstand mod reklamer placeret lige under spørgsmål, at kandu' s ledelse fornuftigt vælger igen at fjerne dem, Svend

Kommentar
Fra : iah


Dato : 29-01-06 19:39

Supplerende kunne jeg ønske at der opstår en så massiv modstand mod reklamer placeret lige under spørgsmål, at kandu' s ledelse fornuftigt vælger igen at fjerne dem, Svend

Mon det sker via disse evindelige ytringer?

jeg tror NÆH MON

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen


Dato : 29-01-06 20:02

Tak for svaret tedd.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste