|
 | Checke på en event medens jeg er i loop.~ Fra : urg | Vist : 986 gange 100 point Dato : 27-01-01 14:00 |
|
Er der en måde, hvor man kan være i en while løkke og samtidig checke på events.
Det jeg søger er, at jeg køre inde i en while løkke, og når brugeren trykker på en button 'stop', så skal jeg hoppe ud af min løkke.
>>URG
| |
 | Accepteret svar Fra : rean  |  Modtaget 110 point Dato : 27-01-01 14:11 |
|
Hej URG,
Du skal bare bruge setTimeout funktionen i dit loop.
<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!--
var running = true;
var timer;
function loop() {
while (running) timer = window.setTimeout('loop()',100) ; // 100 millisekunder
}
function stop() {
alert('stopper loop');
window.clearTimeout(timer);
running = false;
}
//--></SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<FORM>
<INPUT TYPE="BUTTON" VALUE="Stop" onClick="stop()">
</FORM>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!--
loop();
//--></SCRIPT>
</HTML>
| |
 | Godkendelse af svar Fra : urg |
Dato : 27-01-01 14:14 |
| | |
|
"urg" ::
> Er der en måde, hvor man kan være i en while løkke og samtidig checke på events.
....?
Jeg mener da bare at du skal skrive
testen ind i selve løkken, det skulle
der da ikke være noget problem i ?
if (document.forms[0].stop = 1) doodad;
-eller noget lignende. Har jeg
misforstået noget?
--
[claus]
| |
 | Kommentar Fra : enDer |
Dato : 02-07-01 14:32 |
|
--> i dit loop kommer den her et eller andet sted:
stoptiden=setTimeout('etellerandet()',1000);
--> et eller andet ANDET sted stopper du så det loop ved at skrive:
clearTimeout(stoptiden)
rean: Som du sagde, men en smule simplere
/Rune
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|