|
| sach dolmar problem/reservedele Fra : cirkeline | Vist : 13806 gange 220 point Dato : 09-10-05 21:15 |
|
har en dolmar 111 som har det problem at den kun kan startes op med fuld chooker men når så den er igang og man slår chookeren fra kan man lige gasse den op 2-3 gange så går den i stå og kan kun startes igen med fuld chooker
har renset kaburator tjekket filter og slange i tanken prøvet andet tændrør givet den en fed blanding men tændrøret er stadig helt tørt så min mening er at membramen i kaburatoren er defekt,eller er der nogen der har et bedre forslag
hvo skaffer man reservedele til saven
| |
|
Sachs Dolmar er blevet overtaget af Makita (Hvis det altså er kædesave du snakker om). Jeg ved dog ikke om modellerne i dag deler reservedele med de "oprindelige" Sachs Dolmar save..
Klop
| |
|
Hovsa, du skriver jo "saven".. den smuttede lige i første omgang.
Så ville jeg prøve et kædesavs-Center og hvis du ikke kan finde et der kan hjælpe dig, så ville jeg prøve Makita Danmark, de plejer at være ret gode til at hjælpe med "besværlige" reservedele....
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 09-10-05 23:30 |
|
Lad være med at ofre for meget på den.
Jeg havde en 112 som drillede mig og da jeg endelig fik nok og købte en ny Echo ærgrede jeg mig over ikke at have gjort det for flere år siden. Echo'en er ikke så stærk som SD 112'eren, men den saver bedre og det gør de fleste andre save af det "bedre selskab" også (Husquarna, Stihl).
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 10-10-05 14:55 |
|
Jeg har netop også en gammel 112'er, som stadig kører (har dog en nyere Husquarna 262 som "førstesav"). den havde nøjagtig samme "sygdom" for nogle år siden og det viste sig at en ny karb. blev løsningen på dette. En af Luftskruerne var efterhånden så defekte/slidte at den iukke kunne justeres ordentligt mere. Den kostede dengang 354,- + moms. og virker som sagt stadig.
Om det lige er det samme problem din lider af kan jeg selvfølgelig ikke svare 100% på, men det er da en løsningsmodel du måske kan bruge.
Jeg vil dog give BjarneD ret i at du ikke skal koste en mindre formue på at få den kørende igen, så hellere købe en ny(ere brugt).
Mvh
Palle Jensen
| |
| Accepteret svar Fra : kennethskou | Modtaget 220 point Dato : 14-10-05 19:52 |
|
Jeg har lidt stumper liggende til gamle dolmar save, men ved ikke lige om der er noget til 111'eren.
Membransæt skaffer jeg hjem efterhånden. De kan stadig fås.
Giv mig gerne alle numre du kan finde på karburatoren i den orden de står, så skal jeg se hvad jeg kan finde.
Det er som tidligere skrevet enten selve karburator, membransæt, eller sugesiden ( slanger m.m) og indsugningsmanifold ( evt. revnet)
Men igen samme råd som andre, lad være med at bruge en formue med mindre den har nostalgisk værdi.
| |
| Kommentar Fra : prosat |
Dato : 14-10-05 21:01 |
|
Jeg har 2 112'er komplet liggende som reservedele, hvis det har nogen interesse.
Prosat
| |
|
Prosat's tilbud er det bedste i dag.
| |
| Kommentar Fra : sverola |
Dato : 15-10-05 09:26 |
|
Der sidder en slange fra din benzin tank og ud ...Den sidder højst sandsynligt bag ved kæde skjoldet.I enden af den sidder der et lille filter -prøv at demontere dette (kan være tæt) Umiddelbart ser det ud som om den suger vakuum i din tank og ikke kan suge benzin op-jeg havde det problem med en Jonsered maskine og det hjalp.Du har prøvet at at grundind stille din karburator og taget det derfra???? der er meget lidt der skal til på begge skruer ad gangen.
Prøv dette og giv en tilbage melding
sverola
| |
| Godkendelse af svar Fra : cirkeline |
Dato : 30-10-05 18:34 |
|
Tak for svaret kennethskou.
har skilt kaburatoren og justeret lidt på nåleventils arm og ser at pakningen imellem manifold og kaburatoren vender en halv omgang forkert saven starter nu og jeg kan justere den så den køre godt.
næste problem er kæde bremsen var adskilt da jeg fik saven har du et billed hvordan den skal samles
| |
| Kommentar Fra : prosat |
Dato : 30-10-05 19:10 |
|
Hej.
Nogen der er intereseret i de 2 stk. dolmar til reservedele.
Kan købes billigt.
Prosat
| |
|
Jeg skal prøve, mail mig lige om det på firma mailen: skou@parkhave.dk
| |
| Kommentar Fra : kelo1804 |
Dato : 26-06-06 11:51 |
|
Til Prosat: Hvad har du tænkt dig at prisen skulle være.
| |
| Kommentar Fra : kelo1804 |
Dato : 26-06-06 11:53 |
|
Til Prosat: Hovsa, det var jo sidste år!
| |
| Kommentar Fra : helise |
Dato : 18-03-07 08:09 |
|
problem: Dolmer 105 der ikke ville starte. Har sat ny benzinslange ned i benzintanken ( er der en benzinpumpe eller er det blot en snabel ned i tanken) og i returen. Spørgsmål : der tales om grundindstilling - fortæl mig hvordan jeg finder ud af hvordan. Har adskilt ,renset og samlet kaburatoren. Har ikke rørt ved stille skruerne da den jo har kørt, men hvem siger at denne indstilling er korrekt. Det undrer mig hvordan benzinen suges op i kaburatoren når jeg ikke kan puste gennem fremløbet, men hvad ved bønder om .... Kan nogen hjælpe ?
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|