|
| Forbrugsafregnet bredbånd hos TDC Fra : TheRipley | Vist : 1330 gange 100 point Dato : 28-09-05 22:58 |
|
Jeg har lige, for at spare penge, tilmeldt mig forbrugsafregnet bredbånd hos TDC. Desværre fortæller natmaden så i en anden tråd at lukker man en lang kandu tråd op svarer det til 1 mb. = 75 øre
så er der nogen der har det, er det billigere, hvordan bliver man ved med at bruge Kandu uden at forbruget løber løbsk???
Det hjælper selvfølgelig, når der kommer 100 mails af gangen, så kan man jo bare lukke den nyeste op, men ser ud til, at det kører nu - og hvis spørgsmålet er spændende, lukker jeg jo nok op, når der er nyt.
Erfaringer modtages gerne - og jeg har det heldigvis først tilmeldt fra 1/11
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 28-09-05 23:04 |
|
Ripley:
Jeg ved ikke hvor meget du betaler nu, og hvor meget du vil komme til at betale med forbrugsafregnet.
Men hos CyberCity betales der 394 kr. om måneden, måske lyder det lidt voldsomt, men det er en 2 Mb forbindelse,
som er utrolig god at have med at gøre, snup den, så kan du være på hele tiden.
Hilsen Keldd
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 28-09-05 23:12 |
|
Ripley, det kan aldrig gå hvis du vil være ret meget på nettet.
Det du har bestilt, skal du betale 99,- pr måned i afgift + 75 øre pr MB du bruger.
Og du kan få bredbånd ved TDC fra 239;- pr måned for ubegrænset forbrug, dog en lidt langsommere forbindelse,
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_om
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 28-09-05 23:13 |
|
Hej Keldd.
Nu havde TDC lige et tilbud om gratis oprettelse for både telefon og ADSL, så det er jeg meldt til, godt nok med 14 dages fortrydelsesret, men har brugt dem før og været meget tilfreds med deres service - en af de få
Og med køb af hus fra 1/10 samtidig med at jeg bor til leje og betaler havdelen af forbruget der indtil !6/11, så er finanserne liige lidt små, så jeg er nødt til at spare lidt.
Men kan selvfølgelig bare være disciplineret.......
Nej, jeg vil faktisk gerne høre, om der er nogen, der har erfaringer med det
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 28-09-05 23:16 |
|
Hvis du ikke gør andet end at indlæse sider skal du da godt nok indlæse en del før du kommer op på det en "fri" forbindelse med samme hastighed koster 299 kr/md,.
Jeg ville bestemt da foretrække de 299, kr. så man ikke skal tænke på hvor meget man surfer/downloader.
Jeg har selv en 2 mbit til 399.- kr /md og jeg syntes bestemt, at den er pengene værd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 28-09-05 23:19 |
|
Afhængig af hvor du bor, vil priserne også være forskellig, hos de forskellige udbydere,
men du skal ikke ryge på den, med forbrugerafregnet bredbånd, som du ser, bliver det nemt dyrere.
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 28-09-05 23:21 |
|
Jeg downloader praktisk talt aldrig - jeg skriver og læser mails, bruger messenger og surfer rundt somme tider - og så er der lige Kandu. Synes det er svært at finde ud af, hvad der vil blive det billigste.
Men vil det være helt dumt at prøve det en måned og så evt. lave det om - det koster nemlig ikke noget
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 28-09-05 23:28 |
|
Ripley, jamen prøv det, og lad være at lukke spørgsmålet,
og kom så tilbage, og fortæl hvordan det er gået.
Hilsen
Keldd...
| |
| Accepteret svar Fra : ans | Modtaget 110 point Dato : 28-09-05 23:32 |
|
TheRipley
Prøv denne side
http://www.teleprisguide.dk/
Jeg ville få "noia" hvis jeg hele tiden skulle tænke på, hvor meget jeg havde været på nettet.
Men jeg forstår dig godt.
Hilsen ans
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 29-09-05 00:03 |
|
Jeg er bange for, at I måske har ret i, at jeg kommer til at købe mig i armod i MB.
Men følger Keldds råd og lader spørgsmålet stå åbent til jeg har prøvet et par uger, jeg kan jo følge mit forbrug hos TDC
Tak for alle rådene i første omgang
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 29-09-05 00:11 |
|
Tag det roligt Ripley, vi griner ikke
Og godt
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 29-09-05 01:17 |
|
Ja, det ka' godt være det bliver dyrt på den måde.
Jeg ville også få det dårligt hvis jeg hele tiden skulle tænke på hvor mange penge man nu har "været på" for.
Så hellere betale et fast beløb.......men selvfølgelig kommer det an på hvor meget man bruger det.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 29-09-05 09:26 |
| | |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 29-09-05 09:31 |
|
Prøv dette pgm. 'Netstat Live' http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm
TheRipley jeg har 2x10mbit for 299/md. faktiskt har jeg meget mere men diverse hastighedstest giver op ved ca. 30mbit
Grunden til mit tdc til 99+forbrug er at det er en 'nød/testlinie' Jeg har vel et forbrug der på ca.5kr./md. så det er nogle dyre mbit.
Prøv 'Netstat Live' et par dage og lav lidt statestik over dit forbrug.
En hastighedstest gennem tdc kan(så vidt at jeg ved) fylde 20Megabyte = 15Kr.
Mvh. Jørgen.
Ps. Det sjove videoklip, vi andre så, 50meg = 37.5kr. !
Ja man trykker ind og fandt det kedeligt, men man er 37.5kr. fattigere.
En uskyldig pop-up reklame = 15-50øre til tdc.
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 29-09-05 09:43 |
|
Keldd - jeg grinte filene ikke da jeg fik regningerne - men set i bakspejlet - joooooo hahaha
TheRipley - håber ikke du er vant til at modtag og sende "tunge" mails - det koster a h til og er ikke lige det man tænker over i farten.
Er webspeed noget for dig måske ??? kr 149,- er da til at overkomme
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd
| |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 29-09-05 10:00 |
|
Webspeed er internet via kabel-tv. så det dur kun hvis at man har det.
ellers starter det vist ved netexpress til 199kr/md. (128/128) men det er langsomt, men ok til ting al'a kandu.
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_eks_om
Jeg ville foreslå dig denne som er bredbånd(256/128), gratis oprettelse og 239kr/md.
Den vil være tjent ind på et forbrug på 239-99=140kr.
Altså hvis du er på nettet for over 140Kr./md. = Ca.186 megabyte./md.
| |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 29-09-05 10:02 |
| | |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 29-09-05 10:09 |
| | |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 29-09-05 10:15 |
|
Jo men der kommer nok mere og mere med video on demand,
ved ikke lig hvad http://www.sf-anytime.com/ kræver for at det skal være en oplevelse værd.
men der ligger da et par ting (muskivideoer og trailere) så man kan prøve med, hvis det skulle have interresse.
| |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 29-09-05 10:35 |
| | |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 29-09-05 10:39 |
| | |
| Kommentar Fra : bublebee |
Dato : 29-09-05 15:08 |
|
Vi havde forbrugsafregnet, men opdagede lynhurtigt at dette var ALT for dyrt.
Vi har nu tdc 2 Mb til 399 om måneden og kan nu bruge alt det vi vil.
dette er hva jeg ville råde dig til, da forbrugsafregnet MEGET hurtigt kommer op i samme prisklasse.
| |
| Kommentar Fra : leob |
Dato : 29-09-05 17:40 |
|
Prøv at gå til jitserv.coolfreepage.com og download hans gratis Down2home program. Så kan du nemt hele tiden holde øje med dit forbrug og evt. ændre din ordning
leob
| |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 30-09-05 11:44 |
|
Sådan ser jeg det også, og så er månedsprisen jo også røget lidt op. men du kunne jo sådan set bare oprette den der er gratis.
og så bagefter er det da gratis at skifte ned i pris/hastighed(gad vist om de selv har tænkt på det).
Ændring af pris/hastighed sker inden for 72timer (jeg har selv prøvet) Gratis, er bare ikke helt sandt,
ugen efter kom der en regning på 100kr for nedtagning???
Jeg har ikke fået nedtaget noget, og skal vel til at slås med dem om en hund !
Med den lidt mere båndbredde kan du jo også overveje at udnytte det til eks. IPtelefon.
Held og lykke !
Mvh. Jørgen
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 30-09-05 11:56 |
|
Jo, den er god nok Jørgen, bare betal.
Det foregår henne på din fordelercentral, eller telefoncentral.
Ved dit udgangssignal, bliver der ændret noget, jeg måtte ikke komme ind og fotografere hvad de lavede,
engang jeg stod på lur, men jeg har ikke opgivet.
Hilsen Keldd.
| |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 30-09-05 12:15 |
|
En hund, rimer bare ikke på gratis !!
Vi ædre dem
Mvh. Jørgen
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 30-09-05 14:29 |
|
TheRipley
Hvis du har et job vil det være nærliggende at få medarbejderbredbånd. Det er skidesmart.
Du skal blot oprettes igennem dit firma, så trækker de den månedlige ydelse fra FØR SKAT og du spare det der svare til din trækprocent. Dvs hvis din trækprocent er fx. 44 vil du få en besparelse på det. og er den højere der det endnu bedre.
Fidusen for firmaet er jo at de slipper, for den "lønnnedsættelse" du får ved det, for indbetaling til betale pension, da det jo er din årsinkomst der på den måde bliver en lille smile lavere og de sparer derved.
Den store taber er staten. Men det er jo dem selv der har indført det.
Prøv at regne lidt på det og se om ikke det er en genial løsning, og glem så alt muligt om forbrugsafregnet internet.
De fleste udbydere har det
Jeg har det selv og har tvunget chefen til at betale det hele.
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 30-09-05 17:29 |
|
Fijala: Jeg arbejder hos en kommune der lige har tilbudt medarbejderpc'er med bredbånd, men kun ved samtidig køb køb af pc'en.
Og min er kun et halvt år gammel, så skrotte den, det synes jeg alligevel er for dumt.
Men min søn på 19, der har sovet her i nat, er helt enige med jer - han har været på nettet hele natten
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 30-09-05 20:08 |
|
har lige været gennem det der lige fangede min interresse på Ekstrabladet, forbrug ca 6mb.
Nogen gange køber jeg den online og downloader den komplette avis som en zipfill, den fylder fra 40 til 75mb.
Sjovt nok var topreklamen fra tdc. et tjeck på den gav at den fyldte 18kbyte(returkomission).
Jo'e det kan blive en dyr avis.
Nåe ja side 9 pigen kostede kun ca. 2øre. vel og mærke til tdc,hvis altså lige at det var forbrugsafregnet.
TheRipley, lyt til din søn, du har jo sikkert selv opdraget ham til at tænke fornuftigt
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 30-09-05 21:56 |
|
Tak Kelld, tror jeg nok
- og Natmaden: det var jo din kommentantar i en anden tråd, der fik mig til at spidse ører
Så indtil nu lytter jeg til gode råd - men er der slet ikke nogen, der har prøvet forbrugsafregnet selv???
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : leob |
Dato : 01-10-05 08:30 |
|
Jo, jeg har - og skiftede hurtigt til fast da jeg så i "Down2Home" jfr mit svar 29/9 1740
leob
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 02-10-05 07:52 |
| | |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 02-10-05 17:25 |
|
Fijala, jeg har lige bestilt brochurer fra TDC til min arbejdsplads, så må vi jo se, hvad der sker ved det. Desværre er jeg konstitueret leder lige nu, så det virker måske lidt beregnende, men nu ser jeg, hvad der sker
Inden det, har jeg dog nået at ringe til TDC og lave min bestilling om til mellempakken med frit forbrug - I er ret overbevisende
Lader lige tråden stå lidt endnu, så jeg kan fortælle, hvordan det går med medarbejderbredbånd!
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 02-10-05 17:52 |
|
Hej Ans
Nej jeg flytter ikke på den her side af efterårsferien, jeg har simpelthen ikke tid og betaler også her til 16/11. Men jeg er i fuld gang med at pakke mine samlinger af sten, kattefigurer og alt det andet man ikke lige skal bruge til hverdag
Men har taget ferie i uge 43, så bliver der alvor af det. Regner med at melde flytning 1/11 - det er også der telefonen er bestilt til - og jeg glæder mig. Det er et hus der ligger lidt alene og lige op af skoven. Det bliver dejligt
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 02-10-05 18:12 |
|
Jeg vil håbe at du får det godt, når du er flyttet.
Det må være et godt sted til dine katte
Jeg tror, at du bliver glad for at have valgt et bredbånd, der ikke er forbrugsafregnet.
Hvis det var mig, ville jeg få "noia" over at skulle holde øje med hvor lang tid jeg er på den ene dag efter den anden.
Håber det bedste for dig.
Hilsen ans
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 02-10-05 18:21 |
|
Ans-> min gamle kat kommer tilbage til sin "killingeskov" - den her gang er jeg nemlig ikke i tvivk om den skal med eller ej, det skal den Og ja, jeg ville nok tjekke forbrug i tide og utide + at min søn ville være mindre sammen med mig, hvis jeg sad og legede parkometer hver gang han var på nettet, så godt med gode råd her fra
-> Fijala-> Prøver, så ser jeg, hvad der sker. Jeg ved at nogen af mine kolleger vil være interesserede.
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 10-10-05 19:11 |
|
Det bliver spændende for dig.
Det ender måske med, at du også får råd til fjernsyn/radio
Hilsen ans
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 10-10-05 19:22 |
|
hej Ans,
Det håber jeg, men selv om jeg er i fuld gang med at flytte ind, så er kreditforeningslånene ikke skrevet under endnu - håber min bankrådgiver ved, hvad han snakker om, når han siger det hele er OK
I første omgang er det der kommer efter bredbånd altså også min mekaniker, han har ødet 6000,- væk på min bil i løbet af 2 besøg på en uge, surt
Tak for din testmail, håber du har fået svar
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 10-10-05 19:33 |
|
Sådan Ripley. Hvorfor ikke udnytte de gode som regeringen har stillet frem til os, og der er jo ingen tabere i dette spil, måske staten lidt, men det er jo dem der vil have hele Danmark online.
Held og lykke med bredbåndet
PS: Og det var vel en hel del kollegaer der var meget intereseret i løsningen.
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 10-10-05 19:41 |
|
Natmaden, er snart ved at have fået skiftet al indmaden i bilen ud, kan bare ikke forstå, at jeg skal være alne om at forsørge mekanikeren, som i øvrigt er meget reel
Fijala, jo, der var flere, der var interesserede, så nu ser vi, hvad kommunen siger i morgen - spændende!!!!
Ans: Godt
Skriv gerne lidt mere en anden gang
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : 3xM |
Dato : 23-11-05 17:57 |
|
Bortset fra dårlig service - hvad er der så galt med Tele2? pris pr. måned 199,00 for 1000Mb forbrug og det er meget for en almindelig forbruger
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 23-11-05 18:31 |
|
Dårlig service er vel heller ikke uden betydning, eller.......................
Men tak fordi du mindede mig om, at spørgsmålet stadig ståe åbent, jeg skal nok snart få det lukket
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 23-11-05 18:44 |
| | |
| Kommentar Fra : 3xM |
Dato : 23-11-05 19:05 |
|
Dårlig service - korrekt det er ikke uden betydning, da jeg fik abonnementet (nov. 04) var det ejet af Tiscali og alt var perfekt, men desværre blev de opkøbt af Tele2 og så er det ikke sjovt hvis noget går galt. Som du måske har set i TV var det teleselskab der havde den dårligste service, men det gik nu hovedsagelig på mobiltelefoner. Kan man undvære sin e-mail i nogle dage er der penge at hente sammenlignet med TDC.
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 23-11-05 19:40 |
|
Jeg er forsat hos TDC, med et tilbud om gratis oprettelse på både telefon og net, og har valgt mellemløsningen mht. net hastighed. Min ex havde jo vores nummer en måned efter at jeg var flyttet, derfor syntes jeg, at det var OK at tage mod deres online tilbud.
Så 300,- om måneden + telefonforbrug, og det er ikke ret højt, så mon ikke det går
Og deres service er faktisk fin, og da jeg ikke er så teknisk, så.........
Hilsen Ripley
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-11-05 19:50 |
|
Ripley.
Citat Og deres service er faktisk fin. ;o) |
Øh Ripley, mellem dig og mig, og læserne, hvad gjorde han??
Hastigheden skal vi vide, og hvad indebærer + telefonforbrug.
Hilsen
Keldd.....
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 23-11-05 20:30 |
|
-> Kelld, bare mellem dig og mig og alle de andre, så blv han sur over at jeg faktisk blev sur over at jeg havde rådighed over et hus og alligevel insistederede på at blive boende i gæsteværelset, for at spare forbrugsudgifter. Det kompenserede han for, ved at drikke en masse øl og blive ret ubehagelig.
+ telefonforbrug er da for Søren det jeg ringer for, vi er jo ikke på Skype alle samen
-Og hastigheden er (med forbehold) noget med 128/512
Og Ans, du har så evig ret, det skal det jo bare- og det kommer det også til
Knus Ripley
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-11-05 20:38 |
|
Ripley.
Dit telefonforbrug, der var med i prisen, kunne være begrænset til om aftenen,
men os der er på Skype, ringer skam gratis til Hawai, hvis det skulle være (og ellers møget virkede)
512/128 (down/up) er nok den forbindelse du har, og det er helt fint.
Hilsen
Keldd...
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 23-11-05 20:51 |
|
TheRipley
Slet dit spørgsmål til Sannie, jeg tror ikke hun svarer.
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 23-11-05 20:56 |
|
Ans -> det kan godt ske, jeg synes bare det var så langt ude - og at hun var lidt hurtig på aftrækkeren - og det hun har skrevet, det bliver jo stående......
Knus Ripley
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-11-05 21:29 |
|
Ripley:
Det var faktisk ikke dit privatliv jeg hentydede til i det citat, men TDC's folk, nok min fejl, jeg udtrykte mig sikkert lidt tåget,
så det har ans ret i. Nå, men det hele kører godt nu, så held og lykke med det.
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 23-11-05 22:28 |
|
Keldd og Ans
Tak fordi I er et eller andet sted derude i cyberspace, jeg lukker og slukker spørgsmålet nu, men tror jeg kommer tilbage med mange flere
Knus Ripley
| |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 23-11-05 23:24 |
|
Held og lykke med dit valg TheRipley .!
Jeg er sikker på at du bliver glad for det
Venlig hilsen Jørgen.
| |
| Kommentar Fra : TheRipley |
Dato : 23-11-05 23:37 |
|
Tak skal du have
Og tak for start-hjælpen, jeg vil aldrig have overvejet det, hvis ikke du havde skudt en kommentar ind i en tråd.
Knus Ripley
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|