/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Problemer med Estilete
Fra : Benzo.sf
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 31-08-05 21:32

Har lige købt scooter, men der er kommet problemer med den.
Når jeg starter den, går den enten mega lavt i tomgang og går ud.
Eller også står den normalt, og går ud når jeg giver gas.
Nogle der kan hjælpe??


Benzo

 
 
Kommentar
Fra : The_Evil_Bong


Dato : 31-08-05 22:02

Hej..

Måske en for lille dyse?

Mvh Simon

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong


Dato : 31-08-05 22:02

Hej..

Måske en for lille dyse?

Mvh Simon

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 31-08-05 22:07

Den får for tynd blanding, og luftskruen skal 1/2 omg. ud.
Om du også lige skal skrue tomgangsskruen (Den stor- normal en fingerskrue) lidt ind, for at få en højere tomgang, er nok også på sin plads.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8692
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Benzo.sf


Dato : 31-08-05 23:17

Det vil jeg prøve, mange tak..

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 01-09-05 07:43

Hej palle, hvis den får for tynd/mager blanding, så skal skruen da en ½ omgang ind, så den får mere benzin.
Var det trykfejl?

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 01-09-05 18:13

Nej det er ingen fejl, men rigtigt
Fra fronten af karburatoren er boret et hul hen til tomgangsdysen.
Hullet kan spærres med luftskruen, der er boret ind i siden af hullet.
Hvis skruen skrues helt ind, kan tomgangsdysen ikke løfte benzin op i karburatorens luftgennemstrømning.
Hvis skruen skrues for langt ud, trækkes der for meget benzin gennem tomgangsdysen.
Jeg ved godt at mange tror det modsatte, og det skyldes at når man justerer, og skruer indad på skruen, så løber motoren (Ubelastet) op i mange omdrejninger, for pludselig at dø. Grunden til de flere omdrejninger er at blandingen bliver tyndere (Mindre benzin), som eksploderer lettere (Men har mindre trækkraft), når så skruen er for langt inde, så dør den pludselig fordi blandingen er så tynd at den ikke kan antændes.
Det er akkurat det samme med hoveddysen, hvis den er for lille, kan man køre rigtig stærkt nedad, men mangler trækkraft ved acceleration og hen og opad. Resultat: Afbrændt stempel, stempelsætning, da der mangler benzin til køling + den tynde blanding eksploderer meget hurtigt og skaber mere varme. Ja det lyder underligt men mindre benzin er lig med højere temperatur, men også en højere "motorgang", ved lille belastning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 01-09-05 20:18

Jeg forstår godt systemet med blandingsforholdet, men ved de karburatorer som jeg plejer at rode ved, der er det jo omvendt.
Længere ind = mere benzin.
Jeg er tilhænger af dellorto.
Jeg har selv en 28mm. PHBH på min Yamaha TDR 125

Kommentar
Fra : Benzo.sf


Dato : 03-09-05 20:54

Da jeg købte den kunne den som sagt køre, den kører så stadig ikke.. men tror jeg har fundet frem til at det er en dellorto 17,5 mm der sidder på..
Men der er godt nok mange frie stude :S burde der ikk sidde en slange på hver studs??

Benzo

Ps. Har ikke haft scooter før, så derfor ved jeg ikke så meget om sådan noget endnu

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-05 23:18

Dellorto kan have flere studse, men hvis olietilførselen (Den helt lille slange) allerede er tilsluttet til mellem cylinder og karburator (På studsen) så skal ikke alle tilslutninger bruges på karburatoren, men kun de 2 slanger der går op til benzinhanen (Aut. vaccumbenzinstyrehane). Overskydende tilslutninger skal lukkes på karburatoren, da den ellers trækker falsk luft der, og netop ikke vil gå i tomgang.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Benzo.sf


Dato : 18-09-05 19:33

Jeg har stadig problemer med tilslutningerne på Kaburatoren.
Jeg ved godt det er meget at forlange, men er der muligvis nogle af jer der har, eller kan skaffe et billede af hvordan slangerne på en dellorto 17,5mm kaburator skal tilsluttes??

Benzo

Godkendelse af svar
Fra : Benzo.sf


Dato : 13-04-06 14:59

Tak for svaret pallebhansen.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste