|
| Baghjulenes stilling Fra : luxenburger | Vist : 710 gange 150 point Dato : 08-08-05 14:37 |
|
Jeg har bemærket at baghjulene på min 91'er Scorpio står noget "skråt". Jeg kan ikke huske hvad den vinkel hedder - er det camber? Men i hvert fald står dækkene således at de vender indad foroven, og især med personer og lidt læs på bilen, ser det ret voldsomt ud. Det må da også give noget skævt slid på dækkene.
Er der mon noget galt med bilen og kan det afhjælpes? Jeg synes jeg har set lidt samme tendens ved tilsvarende biler.
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 08-08-05 14:45 |
|
nogen biler får den hældning når de bliver sænket.. specielt hvis du ser på de lidt ældre bmw modeller.
hvis du mener at de bliver slidt skævt så få bilen sporet..det koster omkring 1000,-
det sparer du hurtigt ind i dæk hvis den står skævt.. den kan også komme til at så skævt hvis du har ramt en kantsten eller lign...
Junior
| |
|
Jeg ved med sikkerhed at bilen ikke er sænket (det har sælgeren i hvert fald oplyst).
| |
| Kommentar Fra : vaxen |
Dato : 08-08-05 15:44 |
|
Du tager ned til det lokale dækcenter og får bilen målt - Så er du på den sikre side. Det er alt for dyrt i dæk at lade være
(det hænder, at de laver målingen gratis)
Vaxen
| |
| Kommentar Fra : vaxen |
Dato : 08-08-05 15:45 |
|
Hov - husk inden du får sporet bilen, at få tjekket styrkugler og bærekugler - ellers er det spild af tid og penge.
Vaxen
| |
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 08-08-05 18:15 |
|
Nu er det sådan, at baghjulene skal stå en smule skråt. Det er vidstnok det man kalder for "negativ camper", når de vender udaf, kalder man det for "positiv camper".
Det som normalt giver forkert slid på dækkene, er hvis de "peger" for meget til en af siderne ved lige ud kørsel. Hvis du mener at dine baghjul skråner for meget, kan det muligvis være dine støddæmpere som er ved at være lidt trætte men som vaxen siger, er det en god ide at få det målt. Held og lykke med det.
Pims
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 09-08-05 00:08 |
|
Som alimak skriver, er der nogle biler, der skal stå sådan (have negativ camber). Det giver en bedre kurvestabilitet. Så er resten af ophængsgeometrien bare indrettet efter det; f.eks vil der typisk være en mindre toe out, altså forkanten feger lidt udad.
Så gør som alimak skriver: Se om der er noget skævt slid. Er der ikke dét, så er den i orden.
| |
| Godkendelse af svar Fra : luxenburger |
Dato : 09-08-05 08:29 |
|
Tak for svaret alimak, og I andre. Jeg har lige fået nyt gummi på bilen, så det vil jo vise sig om der er for meget slitage på dækkenes inderside. Mange hilsner
luxenburger
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 09-08-05 19:05 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|