/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Pc'er
#NavnPoint
Klaudi 48441
o.v.n. 40523
refi 29114
Fijala 19253
molokyle 16243
webnoob 14995
Brassovit.. 12863
peet49 11383
EXTERMINA.. 10755
10  severino 10622
Støj fra bærbar
Fra : cskofoed
Vist : 538 gange
200 point
Dato : 01-04-05 16:52

Jeg har en Mitac 8089P med centrino 1,7GHz med 512 ram, XPhome
Den støjer når Skype og/eller Messenger køre, også hvis de køre i baggrunden.
Bliver maskinen bedt om at arbejde, så som at scrolle i et pdf dokument eller starte et program stopper larmen, men skriver jeg bare på et alm. Word dokument er larmen der.
Det er også lige meget om mit trådløse netværk er sat til.
Støjen kommer fra området hvor CPU’en sidder, og lyder som elektronisk støj, og er der både når blæseren køre og ikke køre.
Nogen der har et bud på hvad det er og hvordan det kan afhjælpes!!
Mvh. CSKofoed


 
 
Kommentar
Fra : arne.jakobsen


Dato : 01-04-05 21:30

Som du selv siger, kommer lyden fra Hard-disken, eller der i nærheden. Hvis der stadig er garanti på PC'en så benyt dig af denne. Jeg tror nemlig ikke at det har noget med HD'en at gøre.
Som du beskriver problemet, er din HD fint i stand til at klare opgaverne når den bliver brugt meget, men ikke så god når den bliver brugt lidt. Dette kunne tyde på at det ikke er HD'en der er problemet men derimod PC'ens læsehoveder.
Jeg mener at læsehovedet og/eller mekanismen bag dette er fejlbehæftet. Det starter for langsomt op, og det giver dig problemer ved små opgaver. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : cskofoed


Dato : 03-04-05 22:25

Jeg skriver ikke noget om HD’en, jeg tror ikke det er den da den sidder i det diagonalt modsatte hjørne af hvor lyden kommer. Lydens ophavs sted er dog kun bestemt ved alm. hørelse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen


Dato : 03-04-05 22:35

Nej, du skriver CPU. Den er et printkort og KAN ikke larme. Det var derfor jeg troede at du mente HD'en. For at noget skal skulle larme skal der der være bevægelige ting. Det er der ikke i en CPU. Det kan også være blæseren/køleren.
Efterhånden er der ikke ret mange bevægelige dele i en PC, og dermed heller ikke ret mange ting der kan larme. Du kunne jo skille den ad og stramme alle skruer. Tænd den mens den er adskilt og lyt dig frem til Larmeren. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : cskofoed


Dato : 07-04-05 13:18

Jeg har lige opdaget at den elektriske støj forsvinder når jeg sætter en USB enhed i, og Windows finder den.

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 14-04-05 08:24

Lyder godt nok underligt Er det først når windows finder enheden at lyden forsvinder?

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 14-04-05 08:27

Og jo Arne! Elektronik kan larme! Specielt strømforsyninger (og det er altså ikke blæseren i denne jeg snakker om)


Kommentar
Fra : cskofoed


Dato : 14-04-05 08:28

Ja, og det bliver meget tydeligere når skype og messenger starter.

Kommentar
Fra : cskofoed


Dato : 14-04-05 08:28

Ja, og det bliver meget tydeligere når skype og messenger starter.

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 14-04-05 08:39

kunne jo godt være netkort eller hvad du nu bruger til internet? Strømforsyningen er absolut osse en mulighed, og osse grafikchips kan udsende sådanne lyde! Det er jo næsten ikke til at sige hvor det stammer fra uden at have åbnet computeren og det blir nok svært med en bærbar! Er det højfrekvent lyde eller hvad?

Kommentar
Fra : cskofoed


Dato : 14-04-05 10:37

lyden er højfrekvent, og kommer selv om jeg ikke har mit trådløse net kort sat til

Kommentar
Fra : cskofoed


Dato : 14-04-05 17:22

kommentar til tedd's indlæg "Dato : 14-04-05 08:24" ja dot er først når windows finder enheden og hvis den mister kontakten, ikke fysisk, men kun i windows begynder den at larme igen

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 14-04-05 17:32

Prøv at beskrive den støj du kan høre, så er der måske en af os som kan pejle os ind på problemet.
Hvis det er en brummende lyd, kan det typisk være fra en trafo, hvor pladerne er lidt løse, og sitre i takt med netfrekvensen.
Snerrelyde kan ex. være forstærkerstøj og dårlig tilpasning.
Hylelyde kan være en form for selvsving i et kredsløb.
Sådan kan der være mange forskellige lyde, der kan opstå hen ad vejen.

Når Arne siger at det ikke kan støje uden der er bevægelige dele, så er det ikke helt sandt. - Hvis han havde eksperimenteret med komponenter, så ville han også have oplevet at en simpel transistor kan afgive lyd når den belastes extremt. - Selv de gamle radiorør (hvis der er nogen der kan huske dem) kunne ligefrem stå og summe højlydt.

Men ellers har han da ret. - Det kan jo være noget i din pc, som går i resonans.

Kommentar
Fra : cskofoed


Dato : 14-04-05 17:51

Lyden er, efter mine øre, en hyletone som giver lidt det lydbilledet, som opstår når man er i nærheden af en højtaler mens man snakker i en gammel mobiltelefon.

Kommentar
Fra : Brassovitski


Dato : 14-04-05 22:15

Halløj Så vidt jeg kan læse på divers ekommentarer er det kun når du har enten skype eller messenger startet. Jeg kender ikke så meget til skype, men er det ikke et program hvor du både bruger microfon og højtaler, altså en slags håndfri samtale? Hvis dette er tilfældet kan der være tale om tilbagekobling mellem microfonen og højtaleren. Når lyden er der, så prøv at sætte et headsæt til maskinen, så skulle højtaleren afbryde, hvis lyden så forsvinder er min teori om tilbagekobling nok sansynlig. Alternetiv prøv at skrue ned for lydstyrken eller slå lyden helt fra.

Kommentar
Fra : cskofoed


Dato : 15-04-05 08:12

Det var også noget af det første sammen med det trådløse kort jeg mistænkte, men afbrydelse af kortet eller det at sætte et headsæt til gav ingen forandring i lyden.
Jeg har også opdaget at nogle hjemme sider kan fremkalde den lyd f.eks. www.bullguard.com.


Kommentar
Fra : tedd


Dato : 15-04-05 10:40

Du burde jo kunne få den byttet! Lyder som en mandagsmodel! Tyder på at det er grafikchippen der laver den lyd! Jeg kan osse høre mit grafikkort skifter lydfrekvens en gang imellem! Det er dog ikke generende!

Kommentar
Fra : cskofoed


Dato : 15-04-05 16:19

ok, men hvorfor kommer lyden så også når messenger og/eller skype køre i
baggrunden

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 15-04-05 21:08

Godt spørgsmål! Jeg har ikke noget entydet svar på det! Der kan jo være mange årsåger til støjen! Måske osse resonans fra kabinettet! Som sagt hvis der er garanti på, så gå ned med den og spørg om det er typisk Mitac opførsel! Det er jo ikke til at leve med når først sådan en støj har slået sig på hjernen!

Godkendelse af svar
Fra : cskofoed


Dato : 26-04-05 17:38

Tak for svaret severino.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste