/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Lagerstyring med Excel
Fra : thisen
Vist : 4258 gange
180 point
Dato : 12-09-02 11:56

Er der mon nogen der ligger inde med en skabelon til lagerstyring, den skal kunne holde styr på tilgang og afgang, samt lokations nr., man skal kunne sætte et minium antal af hvert varenr., må også gerne kunne regne ud hvad der er brugt i en givet periode, det skal ikke være noget med økonomi regneark, men der må godt være plads til beløb.

På forhånd tak
Brian

 
 
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 12-09-02 11:34

Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller
flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to
Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
hinanden med at løse diverse problemer.
Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol
med at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.

Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden
database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
Så hvis du savner respons, så er det forklaringen. Der kan selvsagt være
en der har en voldsom skrivekløe - så er spørgsmålet bare
om indholdet er mere værd end kløen.
--
pre


"thisen" <thisen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:RoZf9.71548$ww6.4965931@news010.worldonline.dk...
> Er der mon nogen der ligger inde med en skabelon til lagerstyring, den
> skal kunne holde styr på tilgang og afgang, samt lokations nr., man
skal
> kunne sætte et minium antal af hvert varenr., må også gerne kunne
regne
> ud hvad der er brugt i en givet periode, det skal ikke være noget med
> økonomi regneark, men der må godt være plads til beløb.
>
> På forhånd tak
> Brian
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Kommentar
Fra : zonker


Dato : 12-09-02 18:16

pre har du i det hele taget fattet hvad Kandu.dk drejer sig om ??

Hvad med at svare på det thisen beder om i stedet for at anbefale alt muligt andet. Det er brugere som dig der ødelægger kandu.dk. Deltag eller bliv væk.

Kommentar
Fra : zonker


Dato : 12-09-02 18:18

Kære thisen

hvor store datamængder snakker vi om ?? Excel er nemlig ikke det smarteste til alle opgaver ?

Kommentar
Fra : zonker


Dato : 12-09-02 18:18

Kære thisen

hvor store datamængder snakker vi om ??

Kommentar
Fra : yoogi


Dato : 13-09-02 00:46

Det tror jeg vi alle har fattet, nemlig at du tror kandu er dit private forum, bliver du mobbet på dit arbejde og der hjemme?. Man skulle tro det med de ufattelige mængder lort du lukker ud her. Du må da ha' fået temmelig mange 'dummeslag' som barn.

Kommentar
Fra : thisen


Dato : 13-09-02 08:49

Til zonker
Jeg ved godt at Excel ikke er det bedste program, men der er andre der skal kunne læse/skrive i den og de køre kun Excel. Rent datamænge drejer det sig om ca. 1000 varenr. på ca. 1500 lokationer.

Accepteret svar
Fra : iTjds

Modtaget 180 point
Dato : 28-09-02 04:37

hej thisen,

Tag et godt råd, lav ikke et regneark om til database, det er dømt til at gå af h. til.
Det forunderlige er, at hvis databasen bliver lavet i Access, så kan brugere af Excel både se, ændre og tilføje data direkte fra regnearket.

Den egentlige grund til mit svar, er de mange lokationer, de vil komplisere vedligeholdelsen af databasen såfremt den kun ligger i Excel.
Ved at bruge Access i baggrunden, kan man uden problemer f.eks. kalde alle varer på en bestemt lokation frem, og rette, slette eller tilføje til netop de varer på den lokation, ved at hente dem ind i Excel.

På den anden side, så minder en database i tabelform utroligt meget om et Excel regneark, og det vil være meget let for en Excel bruger at bruge Access direkte.

Det svære er at oprette skabelonen i Access, hvis man ikke har prøvet det før, men det er på ingen måde en "Giftig" opgave.
Sådan som du netop beskriver problemstillingen vil det være let. Der skal kun laves én tabel.


mvh
iTjds

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste