/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Inddysning?
Fra : Xavier
Vist : 700 gange
20 point
Dato : 05-09-02 18:18

Hejsa!

Jeg er blevet foreslået at få foretaget en inddysning på min Suzuki GS500E... men jeg er lidt MC n00b, så jeg forstår slet ikke hvad det går ud på, og hvilke fordele jeg vil få ved det... men et eller andet må man jo få for de 1000-1600 kr de ville ha for det, nogen der kan hjælpe og fortælle lidt om det ???

 
 
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 05-09-02 17:34

Hvis den går for magert vil din motor tage skade på sigt. Men har du købt ny
udstødning eller lign. siden det skulle være nødvendigt. Det kan ikke tage
lang tid blot at få konstateret om den går som den skal.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 05-09-02 20:36


"Xavier" <Xavier.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:RkLd9.54212$ww6.3966187@news010.worldonline.dk...
> Hejsa!
>
> Jeg er blevet foreslået at få foretaget en inddysning på min Suzuki
> GS500E... men jeg er lidt MC n00b, så jeg forstår slet ikke hvad det går
> ud på, og hvilke fordele jeg vil få ved det... men et eller andet må man
> jo få for de 1000-1600 kr de ville ha for det, nogen der kan hjælpe og
> fortælle lidt om det ???
>
> --
En inddysning vil sige at du får justeret karburatorer så motoren får den
optimale blanding af luft og benzin. I praksis foregår det ved at man
skifter dyserne i karburatorerne til nogle i en anden størrelse, deraf
ind"dysning".
Det er mest brugt i forbindelse med montering af uoriginal udstødning eller
luftfilter. Hvis din maskine er 100% original er det næppe nødvendigt (læs:
spild af penge).
Hvis du kører med uoriginal udstødning eller luftfilter og cyklen ikke er
blevet dyset ind ved monteringen, kan fordelen ved en inddysning typisk være
bedre motorgang, bedre træk i visse omdrejningsområder, muligivis lidt flere
hk. (Desuden får du en pæn udskrift af din maskines (baghjuls) hk- og evt.
momentforløb over alle omdrejninger som du så kan ramme ind og hænge op).

Asger
ZX-10



Godkendelse af svar
Fra : Xavier


Dato : 16-10-02 01:07

Tak for svaret Asger Steffensen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste