|
| Suzuki gs 500 e fra 1991????? Fra : Sqba | Vist : 766 gange 120 point Dato : 28-02-05 14:46 |
|
Halløjsa, jeg er den heldige ejer af et mc-kørekort som jeg tog i 2004 (er 18 år). Lige pt. har jeg en Honda cx 500 e (neddroslet), som er hentet i Tyskland og der er ikke betalt afgift af den endnu. Men overvejer at købe en nye mc og så ville jeg lige høre jer, om I har nogen gode forslag til en "førstegangskøber"! Jeg har lidt kig på en suzuki gs 500 e fra 1991. Salgsannoncen lyder: Suzuki gs 500 e, 1991, droslet til 25 kw, 59000 km., fuldkåbe, skal synes og klargøres, 24000 kr.
Så ville jeg høre jer, om den er værd at købe, eller om jeg skal vente til næste sæson og så købe en nyere Suzuki gs 500 e, Kawasaki gpz 500 eller Honda cb 500. Hvilke en af ovennævnte ville I så vælge, og hvorfor
På forhånd tak for hjælpen :)
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 28-02-05 14:56 |
|
Prisen kan du nemmest vurdere ved at se maskinen, hvilken stand den er i og så sammenligne med tilsvarende der er til salg.
Det er en rigtig fin MC, normalvis uopslidelig hvis den er behandlet ordentligt.
Den er let at håndtere, billig at køre på og vedligeholde.
I Touring Nyt, bliver den betegnet som en af de mest gennemprøvede og driftsikre maskiner der nogensinde er lavet, og flere år i træk, har det været den mest solgte MC-model i Danmark.
Og helt klart er den betydelig bedre end de andre du nævner, og konkurrencedygtig m.h.t. prisen
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Sqba |
Dato : 28-02-05 15:06 |
|
Ok tak :) .. men synes bare 24k er lidt for meget for en mc der skal klargøres, hvis nu der skal 2 nye dæk på, muligvis et nyt kædekit og måske endda nye bremser? .. har set på dba at gs 500 e´erne fra 93´-95´ ligger i 35-40k og som ikke har kørt nær så langt.
Hvor mange km. er der ca. tilbage i den motor som jeg beskrev i det første indlæg? Sådan ca.?
| |
| Accepteret svar Fra : dova | Modtaget 130 point Dato : 28-02-05 15:34 |
|
Ja, se dengang de startede med at producere den der model, jeg tror helt tilbage i 70erne.
Da kan jeg huske, at der blev reklameret med, at hvis man behandlede den pænt, og sørgede for vedligeholdelse og service, så skulle den kunne klare et par hundrede tusind kilometer uden de store problemer.
jeg ved så ikke om nogen har prøvet det, men 59000 "velpassede" kilometer ville jeg ikke være så betænkelig ved.
Men kig på den og se om den evt trænger til dæk, batteri, kædekit o.s.v. og om det evt. er noget du selv kan lave.
Prisen på delene er ikke vanvittig dyre, kædekit omkring 700,. 2 dæk 11-1200, batteri 3-400,- og bremseklodser 2-300 til begge hjul. Og ellers kig på om den er passet med rengøring o.s.v.
Og vurder om du hellere vil købe en lidt dyrere "køreklar" model.
Da den var ny i 91, kostede den omkring 50000,-
mvh dova
| |
| Godkendelse af svar Fra : Sqba |
Dato : 28-02-05 19:27 |
|
Tak for svaret dova. Lige hva jeg skulle bruge Sgu godt med nogen som er klar på at give gode råd/besvare spørgsmål til os nybegyndere/mindre garvede! Endnu en gang tak.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 28-02-05 19:58 |
|
Selv tak.
og held og lykke med hvilken motorcykel du så beslutter dig for
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Sqba |
Dato : 28-02-05 23:00 |
|
Tak :) .. ska nok live skrive hva det bliver til, eller om jeg venter til næste sæson med at købe ny og smækker plader på CX´eren i år ;)
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|