|
| Pris på udskiftning af sprunget tandrem Fra : polarmagnus | Vist : 2664 gange 20 point Dato : 25-06-01 23:35 |
|
Hej. Min kære fru moder har lige her til aften været så uheldig at springe
tandremmen i hendes Ford Escort 1,8i Sport 1994. Det sagde Dansk Autohjælp ihvertfald. Det lød som om metal sprang rundt inde i motoren. Bilen gik pludselig død og hun har forsøgt at starte den fire gange. Hvor meget skade kan der være sket og hvor meget vil det koste. Den er smidt ind til autoriseret ford forhandler!
På forhåndt tak
B.Møller
| |
|
"polarmagnus" <polarmagnus.news@kandu.dk> skrev :
>Hvor meget skade kan der være sket og hvor meget vil det koste. Den er
>smidt ind til autoriseret ford forhandler!
Ufff - kvast topstykke
rep hos aut. forhandler ?? - 10-15k er nok et forsigtigt gæt
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
| |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:t6cfjt8mesvfcibq8dq0teg5utjmpd7f08@news.tele.dk...
KLIP
>
> Ufff - kvast topstykke
>
Hvis det kan gøre det.
Hvis det er sket under kørsel og der ikke er koblet ud *omgående*, er
stemplerne så ikke også røget sig en tur?
De 4 startforsøg kan jo også have hjulpet "lidt" til, såfremt starteren har
kunne dreje møllen rundt.
mvh
Bjørn
| |
|
"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev :
>Hvis det kan gøre det.
Jeg tror det er i det nabolag .....
>
>Hvis det er sket under kørsel og der ikke er koblet ud *omgående*, er
>stemplerne så ikke også røget sig en tur?
Kan da ske, men de plejer at være ret solide sådanne propper
>De 4 startforsøg kan jo også have hjulpet "lidt" til, såfremt starteren har
>kunne dreje møllen rundt.
Åehh jo
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
| |
|
"polarmagnus" <polarmagnus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:t7OZ6.2798$lf5.442808@news010.worldonline.dk...
> Hej. Min kære fru moder har lige her til aften været så uheldig at
> springe
> tandremmen i hendes Ford Escort 1,8i Sport 1994. Det sagde Dansk
> Autohjælp ihvertfald. Det lød som om metal sprang rundt inde i motoren.
> Bilen gik pludselig død og hun har forsøgt at starte den fire gange.
> Hvor meget skade kan der være sket og hvor meget vil det koste. Den er
> smidt ind til autoriseret ford forhandler!
>
> På forhåndt tak
> B.Møller
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
UFFFFFF!!!!! Nej......HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
| |
| Accepteret svar Fra : Nyhedsbruger | Modtaget 20 point Dato : 26-06-01 07:24 |
|
<jan@stevns.net> wrote in message
news:27dfjtkh08bkl3og5qr36e4fjpb4eqej2g@news.tele.dk...
> "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev :
>
> >Hvis det kan gøre det.
>
> Jeg tror det er i det nabolag .....
Jeg tror at 8-11 tkr. kan gøre meget ved det .....
> >
> >Hvis det er sket under kørsel og der ikke er koblet ud *omgående*, er
> >stemplerne så ikke også røget sig en tur?
>
Det ville aldrig have hjulpet at koble ud, idet en udkobling kun bevirker at
gearkassen kobles fra .... motoren vil stadig snurre et stykke tid og det er
alt rigeligt til at bukke ventiler ....
> Kan da ske, men de plejer at være ret solide sådanne propper
>
Det tror jeg ikke på .... de rammer kun ventilerne EN gang :-/ ..
Jeg vil skyde på at der er bukket 4-5 ventiler.
> >De 4 startforsøg kan jo også have hjulpet "lidt" til, såfremt starteren
har
> >kunne dreje møllen rundt.
Næ, den holder ikke, idet knasten ikke kører med rundt mere og derfor vil
det kun være de ventiler der er bukket, da selve remmen knækkede .....
Mvh Johnny
>
> --
> jan@stevns.net - www.stevns.net
>
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
| |
| Godkendelse af svar Fra : polarmagnus |
Dato : 26-06-01 09:28 |
| | |
|
"polarmagnus" <polarmagnus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:t7OZ6.2798$lf5.442808@news010.worldonline.dk...
> > Hvor meget skade kan der være sket og hvor meget vil det koste. Den er
> smidt ind til autoriseret ford forhandler!
Jeg vil skyde på mellem 10-15k kr. Bare det at få skiftet remmen koster
omkring 4k. Nu har der været en del skriverier omkring udskiftnings
intervaller på tamdremme. Det kunne derfor være interessant at vide hvor
længe ( km og år)den nuværende rem holdt?
/Lars
| |
|
polarmagnus <polarmagnus.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:t7OZ6.2798$lf5.442808@news010.worldonline.dk...
> Hej. Min kære fru moder har lige her til aften været så uheldig at
> springe
> tandremmen i hendes Ford Escort 1,8i Sport 1994. Det sagde Dansk
> Autohjælp ihvertfald. Det lød som om metal sprang rundt inde i motoren.
> Bilen gik pludselig død og hun har forsøgt at starte den fire gange.
> Hvor meget skade kan der være sket og hvor meget vil det koste. Den er
> smidt ind til autoriseret ford forhandler!
>
> På forhåndt tak
> B.Møller
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
Nogle Ford motorer har faktisk plads til ventilerne når remmen knækker, men
jeg ved ikke lige med en 1,8i Sport. Det er vel en 16v Zetec maskine?
Modellen før (1,6 CVH) har plads til det, men 1,4'eren har det ikke.
Mvh
Per
| |
|
> polarmagnus <polarmagnus.news@kandu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:t7OZ6.2798$lf5.442808@news010.worldonline.dk...
> > Hej. Min kære fru moder har lige her til aften været så uheldig at
> > springe
> > tandremmen i hendes Ford Escort 1,8i Sport 1994. Det sagde Dansk
> > Autohjælp ihvertfald. Det lød som om metal sprang rundt inde i motoren.
> > Bilen gik pludselig død og hun har forsøgt at starte den fire gange.
> > Hvor meget skade kan der være sket og hvor meget vil det koste. Den er
> > smidt ind til autoriseret ford forhandler!
> >
> > På forhåndt tak
> > B.Møller
> >
For to år siden kostede en knækket tandrem 5500,- på en
12 ventilet toyota. incl. 12 ventiler og 4 vippearme.
Kalle
| |
|
Hej igen!. Hos Ford har de idag oplyst at det vil koste mellem 15 og 20.000 (dog uden at have haft "låget" af). Til orientering holdt den gamle tandrem til 145.000 km!!.
Ville det evt. kunne betale sig at købe en ny motor ell. ombytningsmotor?, for det er immervæk mange penge at ofre på den gamle motor!
Tak
B. Møller
Lars Hagen Bengaard" skrev d. 26-06-01 16:58 dette indlæg :
>
> "polarmagnus" <polarmagnus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:t7OZ6.2798$lf5.442808@news010.worldonline.dk...
> > > Hvor meget skade kan der være sket og hvor meget vil det koste. Den er
> > smidt ind til autoriseret ford forhandler!
>
> Jeg vil skyde på mellem 10-15k kr. Bare det at få skiftet remmen koster
> omkring 4k. Nu har der været en del skriverier omkring udskiftnings
> intervaller på tamdremme. Det kunne derfor være interessant at vide hvor
> længe ( km og år)den nuværende rem holdt?
>
> /Lars
>
>
| |
|
polarmagnus <polarmagnus.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1G5_6.3392$lf5.519313@news010.worldonline.dk...
> Hej igen!. Hos Ford har de idag oplyst at det vil koste mellem 15 og
> 20.000 (dog uden at have haft "låget" af). Til orientering holdt den
> gamle tandrem til 145.000 km!!.
> Ville det evt. kunne betale sig at købe en ny motor ell.
> ombytningsmotor?, for det er immervæk mange penge at ofre på den gamle
> motor!
Prøv evt. at forhøre dig på et u-autoriseret værksted, da Ford er kendt for
skyhøje værkstedstimepriser (har selv set timepris på et Ford plade værksted
omkring kr. 700 + moms)
Mvh
Per
| |
|
"polarmagnus" <polarmagnus.news@kandu.dk> wrote in message
news:1G5_6.3392$lf5.519313@news010.worldonline.dk...
> Hej igen!. Hos Ford har de idag oplyst at det vil koste mellem 15 og
> 20.000 (dog uden at have haft "låget" af). Til orientering holdt den
> gamle tandrem til 145.000 km!!.
> Ville det evt. kunne betale sig at købe en ny motor ell.
> ombytningsmotor?, for det er immervæk mange penge at ofre på den gamle
> motor!
>
> Tak
> B. Møller
>
Hej igen
Jeg synes at prisen lyder MEGET høj ...... fik du en specificering af hvad
de regnede med at der skulle skiftes eller var prisen "worst case" ???
Jeg tro ikke på at det er nødvendigt at skifte alle ventiler ..... medmindre
der selvfølgelig er slid i ventilstyr og lignende, men alle ventiler skal
naturligvis slibes etc. Derudover skal der bruges et slibesæt og en tandrem
samt formodentlig et remstrammerhjul ..... muligvis også nogle pakdåser bag
remhjulene ....
Hvis der ikke skal skiftes ventilstyr eller lignende, så er der MAX 2½ dags
arbejde i den reperation.
Jeg synes simpelthen at den pris ligger MEGET højt !!
Hvis de ikke har åbnet motoren endnu, så ville jeg køre til et andet
værksted, evt en god uautoriseret mekaniker ...... der ville du garanteret
kunne spare en hel del på reperationen .....
God fornøjelse med det :-/
Mvh Johnny
| |
|
Tue, 26 Jun 2001 17:57:40 +0200, skrev Lars Hagen Bengaard, på 14
linier, i <9habgl$k6s$1@news.inet.tele.dk>, :
>
>"polarmagnus" <polarmagnus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>news:t7OZ6.2798$lf5.442808@news010.worldonline.dk...
>> > Hvor meget skade kan der være sket og hvor meget vil det koste. Den er
>> smidt ind til autoriseret ford forhandler!
>
>Jeg vil skyde på mellem 10-15k kr. Bare det at få skiftet remmen koster
>omkring 4k. Nu har der været en del skriverier omkring udskiftnings
>intervaller på tamdremme. Det kunne derfor være interessant at vide hvor
>længe ( km og år)den nuværende rem holdt?
4K bare for og skifte tandremmen?
skal de have motoren ud da?
En ældre opel kan da nøjes med de 700,-
--
Med venlig hilsen
Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433
| |
|
"JYJ" <jj@ingenioer.dk> skrev :
>Jeg synes simpelthen at den pris ligger MEGET højt !!
ditto ! Men det er nu nok en ganske almindelig pris, og 140.000 på
samme rem, er nu også modigt gjort
(Men måske man ikke vidste anderledes?)
en rem,
et remhjul,
pakningssæt,
renovering af top
+ en stabel ventiler
Well ...
ditto ! Jeg tror *næsten* jeg turde påtage mig at lave det, for den
halve pris - men - høhø, vi er nu mere trænet i Vectra maskiner
(Og det er længe lyst nu om dage, så haven lokker mere)
<fnis>
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
| |
|
Karsten Andersen wrote:
>
> Tue, 26 Jun 2001 17:57:40 +0200, skrev Lars Hagen Bengaard, på 14
> linier, i <9habgl$k6s$1@news.inet.tele.dk>, :
>
> >
> >"polarmagnus" <polarmagnus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> >news:t7OZ6.2798$lf5.442808@news010.worldonline.dk...
> >> > Hvor meget skade kan der være sket og hvor meget vil det koste. Den er
> >> smidt ind til autoriseret ford forhandler!
> >
> >Jeg vil skyde på mellem 10-15k kr. Bare det at få skiftet remmen koster
> >omkring 4k. Nu har der været en del skriverier omkring udskiftnings
> >intervaller på tamdremme. Det kunne derfor være interessant at vide hvor
> >længe ( km og år)den nuværende rem holdt?
> 4K bare for og skifte tandremmen?
> skal de have motoren ud da?
> En ældre opel kan da nøjes med de 700,-
>
Det er _meget_ forskelligt hvor bøvlet det er at skifte tandrem fra bil
til bil, min far havde engang en Volvo 345 (med 2L motor), her skulle
køler og SVJH også fronten af bil pilles af, for at skifte remmen, det
tage altsammen tid. På min egen bil kan det vel gøres på 1/2time, da det
kun er 2 dæksler & et forhjul der ska' af.
--
Peter Sørensen
nwc@europe.com
Okay, so you're Shania Twain - That don't impress me much...
| |
|
> Hej igen!. Hos Ford har de idag oplyst at det vil koste mellem 15 og
> 20.000 (dog uden at have haft "låget" af). Til orientering holdt den
> gamle tandrem til 145.000 km!!.
> Ville det evt. kunne betale sig at købe en ny motor ell.
> ombytningsmotor?, for det er immervæk mange penge at ofre på den gamle
> motor!
Som de andre siger så find et uautoriseret værksted, Ford er ALT for dyre.
Jeg tror også at Ford regner med at topstykket er revnet og de sætter
selvfølgelig kun NYE stumper i bilen. En uautoriseret kan sikkert skaffe et
brugt topstrykke hvis det skulle være revnet. Jeg vil tro en uautoriseret
kan klare reparationen for en 6-10.000 Kr. Det kan ikke betale sig at tænke
på ombytningsmotor når den ikke har gået flere Km så er det bedre at
reparere den gamle.
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
|
WOW ... 145.000 km på samme rem ... Det var måske også lidt for modigt ..
normalt skal den vel skiftes for hver 50 - 70.000 km. ?
"polarmagnus" <polarmagnus.news@kandu.dk> wrote in message
news:1G5_6.3392$lf5.519313@news010.worldonline.dk...
> Hej igen!. Hos Ford har de idag oplyst at det vil koste mellem 15 og
> 20.000 (dog uden at have haft "låget" af). Til orientering holdt den
> gamle tandrem til 145.000 km!!.
> Ville det evt. kunne betale sig at købe en ny motor ell.
> ombytningsmotor?, for det er immervæk mange penge at ofre på den gamle
> motor!
>
> Tak
> B. Møller
>
> Lars Hagen Bengaard" skrev d. 26-06-01 16:58 dette indlæg :
> >
> > "polarmagnus" <polarmagnus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:t7OZ6.2798$lf5.442808@news010.worldonline.dk...
> > > > Hvor meget skade kan der være sket og hvor meget vil det koste.
> Den er
> > > smidt ind til autoriseret ford forhandler!
> >
> > Jeg vil skyde på mellem 10-15k kr. Bare det at få skiftet remmen
> koster
> > omkring 4k. Nu har der været en del skriverier omkring udskiftnings
> > intervaller på tamdremme. Det kunne derfor være interessant at vide
> hvor
> > længe ( km og år)den nuværende rem holdt?
> >
> > /Lars
> >
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
| |
|
"Peter Sørensen" <nwc@europe.com> wrote in message
news:3B390D66.F2ED2DC8@europe.com...
> Det er _meget_ forskelligt hvor bøvlet det er at skifte tandrem fra
bil
> til bil, min far havde engang en Volvo 345 (med 2L motor), her skulle
> køler og SVJH også fronten af bil pilles af, for at skifte remmen, det
> tage altsammen tid. På min egen bil kan det vel gøres på 1/2time, da
det
> kun er 2 dæksler & et forhjul der ska' af.
Det er godt nok en af de mere ultimative processer jeg har hørt om, for
at skifte tandrem.
Jeg troede jeg havde hørt alt, da en af mine kammerater der var Toyota
mekaniker, var glad for at remmen lige var skiftet på den Camry 2.0 han
købte.
Der sidder den nemlig rundt om det ene motorophæng, så ophænget skal af.
Det tager knap en dag siger han. Og det gælder så for alle de Toyota'er
der kører med den motor (2.0 16V), som f.eks. også Carina.
Selv har jeg lige skiftet på min Pug 205 Rallye 1.9. Det var godtnok
første gang jeg har skiftet sådan en rem på nogen som helst bil, men jeg
synes godt nok også at det var besværligt på den. Men det var mest fordi
man havde levnet ca. en håndstykkelse i mellemrummet ned langs siden af
motoren og inderskærmen. Det var godt nok irriterende. Årh jo, så var
der jo også lige efterspændingen af remmen. Det var også noget der tog
tid.
--
Venligst
Brian Klausen
Besøg Low Budget Rally Team på
http://www.lbrt.dk
Et nystartet manøvreprøve hold.
NYT: Ideer til Intercom
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|