/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Smalltalk
#NavnPoint
ans 29699
molokyle 27260
Nordsted1 27077
Klaudi 21938
o.v.n. 17081
dova 16181
3773 15982
refi 15492
miritdk 13786
10  Camillasm.. 12371
Om: Hackning og Trojanske Heste !
Fra : bennymanden
Vist : 455 gange
333 point
Dato : 19-01-05 20:36

Hejsa allesammen
Lad mig høre nogle meninger og erfaringer vedrørende sikkerheden på vore Pc-systemer ! Jeg har de seneste dage haft en mærkelig mistanke om, at nogen "udefra" havde adgang til mit system
... kan de E-mail man sender fra sin PC opfanges af "andre" og dermed ikke nå frem ?
... kan E-mail på vej til mig opsamles af "andre" og dermed ikke nå frem til mig ?
Har nogen gjort erfaringer med noget sådant ?
... kan "andre" eventuelt via såkaldte "bagdøre" få adgang til mit system, og f.eks. gå ind i min registreringsdatabase og ændre ting ?
... eller måske ændre password ol. ?
Er det mig som "maler fanden på væggen" - når jeg synes jeg oplever ting ske her på min PC som ikke skete før ? .... eller kan der være noget om de ting jeg har nævnt ?
Jeg flyttede en del af mit spøgsmål fra <Sikkerhed> her over i <Smalltalk> for måske på en mere "folkelig" måde at belyse hvad i mener om alt det der "Hackning" om nogen af jer har været udsat for sådanne angreb osv....
Jeg går rundt med en underlig mistanke om, at nogen gør "ting" på min PC i øjeblikket.
mvh Benny

 
 
Kommentar
Fra : emesen


Dato : 19-01-05 20:55

Jeg har de seneste dage haft en mærkelig mistanke om, at nogen "udefra" havde >>>forsøgt<<< adgang til mit system - hos mig.

... kan de E-mail man sender fra sin PC opfanges af "andre" og dermed ikke nå frem ?
>>> de mails kommer jo langt omkring og kan da tabes men meget sjældent<<<

... kan E-mail på vej til mig opsamles af "andre" og dermed ikke nå frem til mig ?
>>>ja via webmail med kendskab til dit password.

Er nogen inde så er næsten alt muligt.

Det kan enda lade sig gøre med et specielt program at gemme dit password i en fil mens der opereres og så lægge den tilbage igen.



Kommentar
Fra : emesen


Dato : 19-01-05 21:00

Jeg glemte at sige, at min Norman antivirus/firewall stoppede op med det samme så jeg kunne afvise adgangen.
En metode jeg bruger er ikke at åbne filer og andet som jeg ikke på forhånd ved,
at der er sendt. Massemails åbnes aldrig.

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 19-01-05 21:22

Apropos sikkerhed på din PC så læs denne artikel, og indse, at det står sløjt til med ham Bill og hans produkter, men tro ikke at de andre er meget bedre: http://www.computerworld.dk/sikkerhed/default.asp?Mode=2&AutoArticleID=21098

Dette link er hentet via et nyhedsbrev herfra: http://www.computerworld.dk/sikkerhed/

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 19-01-05 21:22

Nej, jeg åbner heller ikke den slags, men selvfølgelig "surfer" jeg da også lidt rundt sommetider, også på sider som måske ikke er så tilrådelige, men ......
... de cookies og midlertidige internetfiler plejer jeg også regelmæssigt at fjerne, ja lige nu dukkede der igen sådan en "Online Cassino" op på skærmen, "Nude Girls and Real Money" står der....... ..... det gjorde der aldrig i sidste uge
.... msn popop-blokker er aktiveret, den har "opsamlet" 223 vinduer står der, men ikke i dag ? - jeg var lige ude for at hente en kop kaffe, da jeg kom tilbage var der gang i en "Free remote security scanner FRSS" .... der kommer også af og til en lille gul "boble" nede ved proceslinien "Your computer might be at risk" .....
forbandede hackere ........
Jeg må vist have investeret i noget rigtig security ????? ..... men hvorfor sådan lige pludselig ? Nu har den ellers kørt helt fint og uden alt det lort !
ja selvfølgelig emesen er "svinet" først inde kan han givetvis gøre alt muligt
Benny

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 19-01-05 21:28

Vi giver ham nogle B&B Bøllebank

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 19-01-05 21:35

MINDST Bjarne - vi tilkalder >Keldd< med rørtangen

hvis nogen kommer med det geniale indlæg - med dagens Superløsning - med en forklaring på alt dette >snavs< så forhøjer jeg poængerne med et extra 3-tal

Benny

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 19-01-05 21:38

Har du noget underligt du absolut vil stoppe/fjerne så:
ctrl+alt+del og vælg jobliste/tasklist og vælg afslut det markerede job
luk efter dig med [X]

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 19-01-05 22:40

Benny:
Jeg forstår dine trængsler,lav en system gendannelse,
det er det eneste der dur.Det er dagens superløsning, gør det nu, og giv mig så pointene, ellers
bliver det værst for dig selv.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 19-01-05 22:41

Jeg har kikket lidt emesen, men jeg ved jo ikke hvad for nogle jeg MÅ fjerne, o selvom jeg fjerner dem på det sted bliver de vel ikke slettet.
Jeg har lige kørt en scanning med en jeg fandt som hedder "Trend Micro Sysclean Package" den fandt ingen virus, men den fandt fejl i 35 filer, men den skriver til sidst i hver linie med fejl <adgang nægtet> ..... hvad hjælper det så

ER jeg virkelig den første kandu.-bruger der er blevet hacket, eller er alle i andre bare for "stolte" eller "hovmodige" til at fortælle om det,
eller måske bare flove
..... lad mig nu høre

Benny

Kommentar
Fra : hansen9


Dato : 19-01-05 22:44

Du kan jo opfange mails begge veje hvis de ikke er spærret med en digital signatur. Du kan endda ændre i dem og sende dem videre, så modtager læser noget het andet end du har skrevet. Er mailen krypteret med en digital signatur kan "tyven" ikke læse den, og slet ikke ændre i den. Din computer vil opdage den er ændret og afvise den.
Alle disse popups kommer fra mange ting, også programmer man downloader. Nogle af dem kan endda være spyware eller malware. Derfor er popup-blockers ikke altid en god ide, så opdager man jo ikke problemet. Det er bedre at opspore problemet og få det fjernet.
Som det ser ud lige nu så slipper du ikke, der har BjarneD helt ret. Men du kan dæmme op for meget med ZoneAlarm og lignende. Især hvis du har mistanke om at nogen roder i din "skuffe". Så kan det da kun gå for langsomt.

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 19-01-05 22:45

ja, ja OK Keld, du har ikke været med i min anden tråd under >Sikkerhed< for så vidste du, at jeg IKKE kan lave Systemgendannelse, det ville jeg nemlig også gerne,
men af en eller anden grund (den forbandede hacker) ja så har jeg KUN muligheden for at gendanne fra i dag ???
... tja, og så er jeg jo lige vidt

hvad med dig Keldd, har de aldrig været efter dig ?

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 19-01-05 22:46

Det var nu ikke helt for sjov jeg skrev du skulle lave en systemgendannelse.
Gør det.
Keldd.


Kommentar
Fra : hansen9


Dato : 19-01-05 22:47

Vi er hverken stolte eller hovmodige, vi har bare lavet den smule sikring man kan idag. Og i virkeligheden tager det nok længere tid at vedligeholde, end en reinstallation af maskinen. Gendan er nu en god opfindelse

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 19-01-05 22:47

jeg KAN jo ikke


Kommentar
Fra : hansen9


Dato : 19-01-05 22:48

Så jeg først bagefter

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 19-01-05 22:49

Hvem siger, at du er hacket?
Det smarte ved computerteknologi er jo at det kan automatisere og det er desværre sådan, at når du får virus ind kan den ændre sig (mutere) og den kan ændre eksisterende filer og kan skabe eller hente andre. Det bruges ofte for, at give plads til små programmer der åbner din computer for adgang udefra så den kan misbruges til at lave angreb på et eller andet. Det er tvivlsomt om hackere vil pille manuelt i din maskine hvis du da ikke hedder Benny Bush og er en hemmelig søn af George, whatever

Kommentar
Fra : briani


Dato : 19-01-05 22:52

Hejsa Benny

Jeg vil foreslå at du køre en tur med denne scanner


http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Ps-deaktiver lige din systemgendannelse først


Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 19-01-05 22:55

Det ender sikkert med at du får ret <hansen9> - så må jeg i gang med brænderen og få "gemt" alle mine dokumenter og billeder, heldigvis kan jeg da stadig få gang i min PC, det kneb gevaldigt i aftes (se mit spørgsmål under "Sikkerhed")
..... jeg har før lavet en formatering og geninstallation - så er snavset i alt fald borte, for en tid
..........................??? tja, hvem ved Bjarne, men noget må være gået min
næse forbi i så fald

Benny
:???: men det er jo et pokkers arbejde

Kommentar
Fra : briani


Dato : 19-01-05 22:58

Hejsa igen

Du kunne jo også prøve at køre en tur med stinger

Den kan hentes her

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Prøv også lige denne her

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

OBS
Du skal lige huske at deaktiverer din systemgendannelse først

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Vigtigt!

Hvis du har Windows 95 - 98 eller Me må du ikke bruge denne onlinescanner. Den kan i værste tilfælde nedlægge din computer.

Mvh
Brian


Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 19-01-05 22:59

Hejsa Brian !
Godt du kom forklar lige kort: deaktiver systemgendannelse ? hvor/hvordan ?

skal jeg downloade scanneren fra dit link nu ?
og så derefter åbne i fejlsikker tilstand og køre med den der ?

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 19-01-05 23:02

Benny sig mig nu helt ærligt, er du beskæftigelseskonsulent?

Ja, nu har du snart aktiveret os allesammen

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 19-01-05 23:03

Benny:
Jeg ved ikke om der har været en hacker inde,men jeg har da fanget et hav af virus,
og trojanske heste med AVG antivirus, men lige i øjeblikket har jeg et fandens rod med min mail, det var der også for et stykke tid siden, som jeg lavede et spørgsmål om.
Det startede så i går igen, sådan:
Windows har fundet en fejl, og lukker og alt det der, så kan jeg jeg trykke på "send ikke" 7-8 gange
inden jeg får fat i den næste mail, og når jeg så skal slette en mail, snupper den 2-3 stykker af gangen.
Det, og så at min udbyder om aftenen ikke giver mig de 512kilobit jeg betaler for, men som nu ca. 24 kilobit
kan godt få frustrationerne frem, ja i læste rigtigt 24 kilobit *¨^~¨**.
Og jeg tror da godt Kandu'erne, hvis de ved de har haft en hacker,ville fortælle det, jeg ville da kæfte op,
og det ville du vel også.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : hansen9


Dato : 19-01-05 23:05

Keldd: Jeg ved godt det ikke vedrører tråden, men hvad er det for en dygtig udbyder du har - eller kører du bare p2p?

Kommentar
Fra : briani


Dato : 19-01-05 23:07

Hejsa igen

Højreklik på denne computer-vælg egenskaber-vælg fanen systemgendannelse
Så sætter du et flueben i deaktiver systemgendannelse

Du klikker på linket og henter scanneren først-gemmer den et eller andet sted du kan huske
Start maskinen i fejlsikret tilstand-og så åbner du bare scanneren
Og aktiver det hele i opsætningen derinde

Men husk på at den nemt kan tage op til et par timer

Men den er bare supergod-så brug de to timer du vil ikke fortryde

Har du noget snask på din computer så finde den det (næsten) altid

Pøj Pøj
Brian


Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 19-01-05 23:08

Ja, helt sikkert Keldd, det er jo det jeg prøver på
Jeg VED jo heller ikke om der er eller var nogen herinde, men som hansen9 er inde på så har jeg en fornemmelse af, at nogen "roder i min skuffe" --- jeg har også haft en del mail-problemer, jeg sendte i går to mails fra hver sin >postkasse< og ingen af dem nåede frem til modtageren, selvom de her hos mig så "sendte" ud

så jeg ved snart ikke


Kommentar
Fra : dova


Dato : 20-01-05 00:35

Den der Casino Online du snakker om, der er en grimmer fyr.

Den havde på uforklarlig vis, lagt sig i "foretrukne" på min computer.
Da jeg så ville slette den, kunne jeg se at siden slet ikke hed Online Casino, men i stedet noget med Search For.
Og det var så sådan en der kaldes mal-ware der går ind og lægger sig som startside når man starter Internet explorer.
Og den er næsten umulig at slette. Den kommer bare igen og igen ....

Jeg har ellers været hårdt ramt: 447 Critical Objects fandt scanningen for grimme ting og sager.

3 virus kan det ikke lade sig gøre at finde og slette, får bare en sirenealarm og Warning there's a virus in your computer. Så inden længe hedder det formatering

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 20-01-05 00:45

Formatering er det ikke noget nørder gør for sjov?

Kommentar
Fra : dova


Dato : 20-01-05 00:50

Ved det ikke Bjarne.
Synes nu ikke det lyder særlig sjovt, men jeg har ikke selv ret meget forstand på skidtet, og ham der hjælper med det kan heller ikke finde noget der kan fjerne det "snavs" der er tilbage, så han siger det er det eneste at gøre.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi


Dato : 20-01-05 00:50

I dagens Danmark har man da bare 2 comper.

1 til arbejdsbrug (og den kommer aldrig på lyssky sider) og en til det sjove på nettet.

Hvis den sjove så samler noget op der ikke er til at komme af med, ja så hedder det formatering (men der ligger jo heller ikke noget vigtigt på den).

Så har det også den fordel at alt hvad der hentes på nettet kan renses og undersøges inden det bliver flyttet til den RENE comp.

Det er da simpelt - ikk

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 00:52

Jeg tror lige jeg prøver i alt fald det første af <briani´s> link, jeg ved ikke om han er smuttet ? kandu. blev godt nok lige sløv 1 timestid .... men OK nu kører vi lidt igen
hvis briani er her eller en af i andre ved det, skal jeg deaktivere systemgendannelse med det samme eller først når jeg er i fejlsikker tilstand ?

Jamen Bjarne dog, har du aldrig formateret ?

Jeg er lidt med på dova´s vogn, men vil nu lige prøve det briani skriver først !

Når man har vænnet sig til kandu.dk ... så er 2 timer til scanning jo ingenting


Kommentar
Fra : dova


Dato : 20-01-05 00:55

Ih jo refi.
Vældig simpelt
Men kan da lige orientere dig om, at lyssky sider ikke behøver besøges for at få virus og andet skidt.

Medmindre du da kalder Kandu og lignende for lyssky.

Min computer tiltede sgu af at gå ind på DR's hjemmeside

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 20-01-05 00:57

Deaktiver systemgendannelse inden du gør andet, benny

Dova få lavet en Hijackthis log og hvis du vil være helt sikker får du Arlet til at kigge på den www.arlet.dk hvor der også er vejledninger og emailadresse til ham.

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 00:58

....... det var den der Cassino præcis da jeg trykkede på "send indlæg" poppede der i stedet en side som fyldte hele skærmen op, det var noget med adult cassino og en temmelig storbarmet dame der fyldte hele skærmen
..... men den sendte da noget af det jeg havde skrevet, men ikke de første par linier.
Når jeg lukker den der cassino ned så er kandu. også borte.


ØV ØV ØV Benny

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 20-01-05 00:59

Benny jeg formaterer da først når problemet ER løst ellers bliver jeg jo ikke klogere

Kommentar
Fra : refi


Dato : 20-01-05 01:00

Det har du da fuldstændig ret i "dova", men lad os da bare slå fast at 95% af skidtet kommer fordi "folk" trykker de forkerte steder.

De sidste 5% kan i langt de fleste tilfælde fjernes - omend med besvær.

Jeg har kun een gang været udsat for at måtte formatere.

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 01:08

Rigtigt nok Bjarne ... refi´s ide er også helt fin, men dova har også ret
..... ja, ja jeg vil da også godt indrømme at jeg nogen gange "kikker" lidt rundt omkring på internettet, måske også på sider som mange fraråder at besøge
men jeg er squ en nysgerrig natur, så rundt omkring hvad tingene består af kan bestemt ikke udelukkes
...... så er det jo bare det, at man også må tage de problemer nysgerrighed fører med sig, heldigvis fås der hjælp/gode råd/erfaringer her på sitet....... og man lærer forhåbentlig også lidt Bjarne
I hører nærmere i morgen, jeg prøver Brian´s link nu
mvh Benny

hey: var der ikke noget med at der helst skal fjernes nogle flueben i forbindelse med "vis skjulte filer" inden man kører den scanning i >fejlfri tilstand< ???

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 01:21

Nogen der ved hvordan jeg højreklikker på "denne computer" ??? den er fjernet fra skrivebordet, altså intet ikon !
... jeg synes ikke jeg kan finde et sted der står >denne computer<

????? Benny

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 20-01-05 01:23

Du har formentlig også ikonet i Start menuen.

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 01:24

OK - jeg har klaret det -- mange tak

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 01:26

Den er ovre til venstre hvis man f.eks. åbner dokumenter !
ved du noget om det der med de skjulte filer Bjarne ? jeg synes jeg husker noget fra en anden tråd, men kan ikke finde det.

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 20-01-05 01:31

Mon ikke det er Kontrolpanel - Mappeindstillinger - Vis
Vis skjulte filer og mapper - eller noget i den retning (gider ikke tænde XP'en for at kigge)

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 01:34

Jeg tror du har ret Bjarne jeg prøver ... i hører nærmere i morgen
Benny

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 20-01-05 01:36



Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 05:55

Godmorgen - godmorgen

Nu har jeg ryddet op hele natten "kaspersky" fra briani´s link i "fejlsikker" - det tog næsten 2 timer. Derefter scannet med AVG også i "fejlsikker" begge scannet med systemgendannelse deaktiveret.
Derefter downloadet og installeret "AdAware Se" og scannet med den

Scanneren fra briani fandt en del den ikke gjorde noget ved, og så fandt den to Trojanere som den slettede.
AVG fandt ingenting ( det gjorde "Stinger" iøvrigt heller ikke )
Men så AdAware Se den fandt 63 kritiske, blandt andet 2 registreringsnøgler og en masse andet "sjovt" ---- jeg valgte at slette dem alle 63.

Så genstartede jeg Pc´en og foretog diskoprydning, der blev også slettet en del og dermed frigjort diskplads, til sidst kørte jeg en diskfragmentering.
Endnu en genstart, og her er jeg, der sker ikke mere mærkelige ting, og der er ikke kommet et eneste Popop-vindue lige siden .......
Så indtil andet er bevist er jeg en glad mand
Heldigvis har jeg fri hele dagen, så nu vil jeg sove 3-4 timer, og så bliver det spændende at tænde comp igen.
mange hilsener og en god dag til alle
Benny

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 06:01

Den fik lige et 3-tal mere på poængerne, så må vi se hvem der skal have et tilskud til "Månedens Brødrister"

........ jeg vil stadig gerne høre om oplevelser med "Hijackforsøg" - alvorlige virusproblemer og andet af samme skuffe.......
en rigtig god historie udløser poængerne
mvh Benny

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 333 point
Dato : 20-01-05 08:38

Hejsa og godmorgen

Jeg ville gerne have svaret dig igår men kunne ikke komme ind på kandu så blev jeg sur og tog bilen og kørte hen til elskerinden,der kan man altid komme ind når man hedder Brian

Men her får du lige en guide som fortæller det hele.

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Så henter du denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Så genstarter du i fejlsikret tilstand(klik gentagne gange på f8)
Når den er startet op i fejlsikret tilstand-så køre du lige en tur med den scanner som du har hentet- Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Når den er færdig genstarter du normalt-aktiver din systemgendannelse og sæt dine mappeinstillinger tilbage igen.

Så kør lige en tur med Ad-aware

Du kan også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til opsætning:
http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Når overstående er gjort,skal der lige ryddes op.

Klik på start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-og her vælger du diskoprydnng.
Så åbner du dine browser-gå op i fanen funktioner-vælg internindstillinger-her klikker du på slet cookies-slet filer-og ryd oversigten.
Så går du om i din stifinder og finder mappen temp-og rydder de filer som ligger der
Både under c:windows
Og document and setting-din bruger navn-og lokale indstillinger



Mvh
Brian





Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 20-01-05 17:58

sådan lige lidt på sidelinien - hacking bliver vi vel egentlig udsat for alle sammen -nogen ved det - ande ikke - og man kan ikke på nogen måde gøre sin pc sikrere end som når man låser sin dør når man går hjemmefra

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 20-01-05 18:21

For 5-6 år siden,jeg stod lige for at skulle købe den første PC, læste jeg jo computerblade som en gal.
Eet af dem havde en CD Rom med, med et "spændende" program kaldet "Back Dor Orrifice".
Det fik de på hatten for, det var opskriften på hvordan man hackede sine venners computere, med et lille program som var skjult i mailen, eller hvordan det nu var, væmmelig noget, nogen er vel blevet klogere så.
Men det er da pokkers , hvis man gå rundt og har mistanke om noget i den stil.
Hilsen
Keldd.


Kommentar
Fra : emesen


Dato : 20-01-05 18:49

nu er min hotmail-1 begyndt at modtage paralelt med hotmail-2 fra Kandu

Jeg skulle nok aldrig ha' gået ind i dette trojanske hacker spørgsmål

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 20-01-05 21:01

eme:
Det er her op til valget, regeringen vil vide alt om os,og som
bekendt er Kandu i lommen på PET,der så indhenter oplysninger om os, og vidergiver dem
til regeringens femte kolonne folk, så regeringen igen kan spille deres nedrige spil,
til de tilsidst når deres mål:
At holde den arbejdende befolkning nede i slaveri og evig fortabelse.
Hilsen
Keldd, der ved hvad det drejer sig om.

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 21:18

Hej allesammen.

Ja, så glad som jeg var til morgen er jeg ikke mere
...... nå ja, det skal jo nok blive bragt i orden til sidst
Tak for den fine vejledning Brian, jeg har skrevet den ud så må vi se lidt senere, så får den hele turen igen
AdAware er et skidegodt program, det finder en masse ting, og så kan man jo vælge at slette
Jeg har et par småting mere jeg må spørge om, hvilken stor betydning har disse mappeindstillinger?... de flueben du omtaler briani, de var fjernet i forvejen ???
Jeg kunne godt se hvad der skete hvis jeg trykkede på "Gendan Standard" ?

jeg har stadig noget der en enkelt gang i mellem "popper" op, AVG fandt jo også en Trojaner, download Agent Small og slettede den, så der skal prøves lidt mere
8o)
Nu synes jeg AdAware hedder SE den hed da også: AdAware 6.0 ????? eller er det to forskellige ?
Er det lige meget hvad for en af dem man bruger ?
Jamen, jeg synes ialtfald at det er særdeles kedeligt når jeg får indtryk af at "nogen" roder i "min skuffe" ....... bare at gå med fornemmelsen er irriterende, lidt ligesom man har haft indbrud.
OK - vi må prøve at huske at låse døren, så godt som vi nu kan ! ..................
som jeg skrev tidligere
Citat
Nysgerrighed har sin pris !!!

så må vi nysgerrige jo bare leve med at betale den

Benny

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 21:28

Hej Keldd "der ved hvad det drejer sig om" !
Ved du ikke at alle "kommunisterne" har været ude for at købe aktier, så nu er det
blevet "kapitalistiske kommunister"

...... det er dem som stemmer på Fog og Bendtsen

PET ..... det er dem der bruger den tredie ledning (den gule) hos TDC, så der hjælper hverken NORTON antivirus eller Grisoft AVG de har direkte forbindelse helt frem til "nattelampen"

...... men det skal jeg vel ikke fortælle til en som ved hvad det drejer sig om ?

Benny

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 20-01-05 21:51

Vores trængsler er store benny, mit nyindkøbte USB superheadset, holdt til een samtale med holniels,
så faldt mikrofonen af, og ville ikke mere, hvor er livet hårdt og uretfærdigt.
Hilsen
Keldd, der stadig ved hvad det drejer sig om.

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 21:57

du må lære ikke at handle så meget i ALDI Keldd

een samtale så faldt mikrofonen af

((((( ))))) Benny

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 20-01-05 22:22

Ja ja , benny, og om lidt kommer ham der, hvad er det nu han hedder
åh ja Bjarne, og hjælper dig med at fortælle hvor snyde dum jeg er
Men nu kan i bare vente til jeg har fået det byttet i morgen, til eet der er endnu
større , endnu bedre, og meget dyrerer så skal jeg nok få en ledning smidt ind hos jer to,
og få fortalt jer nogen sandheder så I vil gemme jer under sengen i flere dage, vær sikker på det.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 20-01-05 22:27

Du, Benny, ham Keldd er han ikke lidt...

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 20-01-05 22:42

Jeg tror squ egentlig han er "go´ nok" den gamle blikkenslager

........... det er da meget hyggeligt når han er lidt efter os
bare han ikke har rørtangen med

Benny

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 20-01-05 22:46

Ved nu ikke rigti' med de der scooter-rokkere.

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 20-01-05 22:50

hmmm casino online ????????? det tyder på at du har searchbar liggende - så du skal have fjernet den toolbar - gå ind og prøv her Gå ind på http://searchweb2.com/ og tryk Help i bunden. Læs nederst på deres FAQ-side.
og brug så rådene om at scanne med både sikkerhed og alt der kan få orden i din pc


Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 20-01-05 22:53

I har den frihed at tro I kan skrive hvad I vil???
Men se der har I helt taget fejl , der er i den grad blevet lagt mærke til jer,
på grund af jeres utilbørlige optræden her i spalterne, og der vil snart blive taget
drastiske skridt, for at stoppe typer som jer, tag ikke fejl af det, meget drastiske skridt endda
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 20-01-05 22:58



Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 21-01-05 01:55

Hejsa !
Nu har jeg så gjort det hele igen.
1) CWSHredder
2) Kaspersky - e-Scanner ( i fejlsikker )
3) AdAware se > fjernet alt
4) Alt midlertidigt > slet cookies > slet filer > ryd oversigt
5) Systemværktøjer > diskoprydning

jeg kørte enddog AdAware en ekstra gang og den fandt 7 stk igen, igen

jeg ved snart ikke, men jeg synes det er blevet lidt bedre

nu ikke mere i dag Benny

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 21-01-05 10:58

fik du også fjernet den search2web ???????????????

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 22-01-05 23:14

Jeg må lidt være dig svar skyldig >miritdk<
men jeg tror det, jeg havde osse lige mine problemer oppe i en tråd i "sikkerhed" og jeg har lavet en masse ændringer, tilføjelser og slettet en masse, altsammen med grundig vejledning af >arlet< og >tedd< og så har jeg også anvendt alle de udmærkede råd jeg fik her i tråden af >briani<

så miritdk, jeg tror mine problemer blev løst, det er mange dage siden min maskine har kørt så stabilt som lige nu......

PS: jeg har fået besked på (af tedd) at jeg nu skal opdatere min version af XP endda med SP2 og det hele, hvis jeg også i fremtiden vil forsøge at undgå at noget lignende sker igen, så det må jeg hellere gøre

....... ellers tak til alle for deltagelse i en morsom og lærerig tråd

mange hilsener Benny

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 22-01-05 23:38

godt - og gør så som tedd siger
god restweekend

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden


Dato : 23-01-05 00:12

Tak for svaret briani.
...... mange tak for den fine vejledning Brian, den er rigtig god, jeg har skrevet den ud og lagt den i min mappe med PC-papirer.
Hvis du fulgte med i min tråd i "sikkerhed" har du sikkert set, jeg fik stor hjælp af "arlet" - og med alle "triks" inkluderet dine har jeg vist fået løst mit problem, den kører i alt fald fint nu igen....

mange hilsener Benny
                        

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 23-01-05 00:16

Her er lige et link til den anden tråd:
http://www.kandu.dk/dk/spg/58760

........ og til dig Keldd

Benny

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 23-01-05 00:31

>briani< gider du kikke om i den her tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/58519
måske har du et godt råd. Tak.
mvh Benny

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 23-01-05 00:44

Benny:
Det bliver i morgen, jeg er

Hilsen
Keldd.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste