/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rustbæltet....
Fra : kid
Vist : 2405 gange
82 point
Dato : 30-09-04 01:02

Som vi alle ved ligger danmark inde i "rustbæltet" - Jeg tænkte på, hvor langt nord og syd skal man for at være uden for bæltet?? Altså hvorfra og hvortil strækker det sig...
Og hvor langt skal jeg ned i tyskland hvis jeg vil hente en bil, som jeg vil være 100% sikker på ikke er rusten...??

 
 
Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 92 point
Dato : 30-09-04 01:14

Groft sagt kan vel sige det burde følge klimabælterne, men så enkelt er det vel ikke! Den rust vi har i danmark er nok mest betinget af at vi har kystklima og dermed en mere salt luft, og forøvrigt osse en større luftfugtighed. Desuden salter vi osse vejene om vinteren! Så jo fjernere du er fra kysten jo bedre chance er der nok for at du ikke får rust! Hvis det var betinget af en breddegrad at få rust, ville man jo nok ikke give flere års rustgaranti, eller galvanisere bilkarosser! Men jo tørrere et klima er jo bedre klare bilerne sig mod rust!

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 30-09-04 01:34

Schweits regnes for et både godt og billigt "købers marked"

H-J

Kommentar
Fra : kid


Dato : 30-09-04 01:35

Hvad er den bedste måde at totalgardere en ny importeret japaner bil imod rust ?? - Vi ved jo de satans biler ruster hehe

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 30-09-04 01:50

Hej Kid
En ganske almindelig "undervognsbehandling" hos et anerkendt firma samt almindelig vask med undervognsskyl en gang imellem,

Kommentar
Fra : dova


Dato : 30-09-04 01:59

Gardering mod rust.
Jeg har 2 importbiler, en fra schweiz og en fra Tyskland.
Det bedste er, at du med det samme får givet den rustbeskyttelse, så meget der kan hænges på den.
Og uanset hvad nogen mener, er Pava absolut det bedste.
En anden svaghed ved importbiler: Alt hvad der ikke ruster, af metaldele altså, det irrer.
Især sådan noget som indvendige dørlåse og vindues.rulle-op-og-ned-mekanismer. Og så knækker de pludselig en dag, hvor det er pisseregnvejr, og man ikke kan lukke vinduet. SURT.
Af med dørbeklædning og smør den slags med Syrefrit olie (f.eks. symaskineolie).
Ligeledes skal du være opmærksom på bremsedele. Nogen af de modeller fra tysk marked har ikke kobberbremserør, og de irrer også.
Men hvis man tager de forholdsregler, skal bilen nok holde længe.
Mine Golfer er fra 84 og 85, og der har aldrig været et svejseværk i nærheden af dem, og intet tyder på, at det bliver nødvendigt foreløbigt. Ved så ikke om Japanere er lige så holdbare.

Kommentar
Fra : kid


Dato : 30-09-04 16:05

Tak dova, godt svar - har du nogen sider hvor jeg kan finde biler fra schweiz ??

Kommentar
Fra : dova


Dato : 30-09-04 16:28

www.autoswiss.dk/
www.Deloren.dk/
www.autohjornet-jelling.dk/
www.korsvejensbilcenter.dk/

Ellers søg på Autoatlas.dk under import af brugte biler.

mvh dova

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 30-09-04 23:51

Der er en lille doven genvej til den smøring dova helt korrekt anbefaler.
Du kan linde kanten af dørbeklædningen og finde et hul i metallet, send en tåge af f.eks. WD40 eller MoS4 ind i døren (for alt i verden med vinduet lukket) Det beskytter både dørens inderside i nogle måneder og sikrer holdbarhed og bevægelighed i dørlåse og rudehejs, samt reducerer risiko for fastfrysning.

Godkendelse af svar
Fra : kid


Dato : 20-10-04 18:10

Tak for svaret tedd.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste