|
| Kommentar Fra : doc |
Dato : 28-05-01 23:04 |
|
Hej Phylock,
Jeg har tidligere programmeret en del spil i directX, når du skal lave spil skal du helt klart holde dig til C++, eftersom det er det hurtigste sprog foruden Assembler.
Når man opbygger spil skal hovedvægten ligge i hastigheden, specialt 3D spil som kræver en del udregninger "on the fly", så C++ er det bedste sprog til den sag. Hvis du derimod vil lave spil, som skal køre i en browser, så er java applets et godt valg, men her skal du til, at tage højde for garbagecollector for at få tingene til at køre real time, uden de hakker helt vildt.
Hvis jeg var dig, ville jeg bestemt ikke begynde, at opfinde den dybe tallerken endnu engang, DirectX fra Microsoft, indeholder Direct3D, hvor du får mange af de svære beregninger uden at skulle kode en enkelt linie.
Du kan hente DirectX SDK fra Microsoft ( http://www.microsoft.com), og der er en masse eksempler på, hvordan du gør. Alle eksemplerne er skrevet i C++.
Her er et par links du kan starte med
http://www.directxgraphics.de/
http://www.cbel.com/Games_Programming/
http://members.nbci.com/D_Christop/WebResources/cg2.html
http://www.dxcplusplus.co.uk/main.htm
http://www.idevgames.com/html/sourcecode/sourcecode.php3
http://members.nbci.com/omarvision/
http://dmoz.org/Computers/Programming/Libraries/DirectX/
http://www.cfxweb.net/~cfxamir/dp1.html
http://www.gamedev.net
>> DOC
| |
| Kommentar Fra : Phylock |
Dato : 02-06-01 06:05 |
|
lige en lille komentar Doc hvorfor har du kun skrevet en komentar, det er dig der har fortjent point'ene
jdjespersen det er ikke for at fornærme dig men dit svar er kun suplerende
| |
| Accepteret svar Fra : gibson | Modtaget 100 point Dato : 21-07-01 09:25 |
| | |
| Kommentar Fra : swaxi |
Dato : 21-01-02 23:23 |
|
hvis du skal til at kode i c++, og især hvis du ikke har programmeret til win32api, eller for den sags skyld directX før, så vil jeg kraftigt anbefale dig at lægge ud med at bruge en højere niveua's grafik engine ... altså et bibliotek af kommandoer/klasser, der gør tingene lidt nemmere, for ellers kan directx godt virke lidt langhåret ... OpenGL/GLUT er sådan et bibliotek, og der er masser af hjælp og eksempler at hente på nettet (flere end til directx tror jeg egt.) ... desuden har OpenGL den fordel at det er protet til flere platforme end bare windows ... dine programmer kan altså rimeligt nemt oversættes til at kunne køre på andre maskiner/operativ systemer ...
der er masser af sites på nettet om programmering ... bare for at nævne nogle få gode ;
http://www.flipcode.com/
http://www.gamedev.net/
http://www.xmission.com/~nate/glut.html
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|