|
|
Det er ikke lovligt, og hun kan roligt sige op.
Funktionærloven står over alle kontrakter.
| |
|
HVIS der er tale om at hun har fået kurser eller lignende kan der være tale om, at hun ved ansættelsesforholdets ophør skal tilbagebetale kursusafgiften såfremt vilkårene for at få kurset gratis ikke er opfyldt, eller der kan være tale om en konkurrence klausul som siger at hun i en periode ikke må tage arbejde hos en direkte konkurrent, men at hun skal betale en "bøde" for at sige op?????
Den holder ikke nogen steder
| |
| Kommentar Fra : Dkkasper |
Dato : 03-05-04 18:39 |
|
enig med better_P -
din veninde burde nok tænke over hvad det er hun skriver under på... tænk hvis nu den var lovlig...!
| |
| Kommentar Fra : binky |
Dato : 03-05-04 18:39 |
|
Nej, men jeg håber din veninde er i fagforening, så de kan se på det. Den kontrakt minder om slavehandel, så hvis din veninde ikke er i fagforening, så gå til gratis retshjælp med sagen. I kan finde dem i telefonbogen. Den holder ikke en meter.
mvh
binky
| |
|
Der er ingen grund til at gå til advokat.
Hun kan stille og roligt sige op, og selvfølgelig overholde vilkårene i opsigelsesperioden, dvs at hun passer sit arbejde indtil hun bliver fritstillet.
Når han efterfølgende gør krav på pengene, hvis han gør krav på dem, så kan hun gå til en advokat.
Almindelig nysgerrighed byder mig at spørge hvilket center der er tale om, tænk nu hvis det er der man træner, så kunne je gda godt overveje at finde et andet sted
| |
| Kommentar Fra : binky |
Dato : 03-05-04 18:52 |
|
Ja, det er så spørgsmålet, om han skal have lov til at slippe af sted med det, Jeg kan da forestille mig, at der var noget, der kunne vrides godt og grundigt om på ham, hvis der var en autoritet, der greb ind.
mvh
binky
| |
| Accepteret svar Fra : RyeJensen | Modtaget 210 point Dato : 03-05-04 19:24 |
|
Når nu der er tale om en ansættelse i et motionscenter, er det jo ikke sikkert, at personen er omfattet at Funktionærloven. Inden for visse brancher er det ikke usædvanligt at have uopsigelige arbejdskontrakter. Det her dog en forudsætning, at ansættelsesforholdet er tids- eller opgavebegrænset. På den anden side mener jeg ikke, at det er lovligt at pålægge arbejdstageren en "bøde" hvis vedkommende siger op før tid. Der må i den forbindelse være tale betaling af en erstatning, som svarer til arbejdsgiverens egentlige tab.
Det er svært at sige noget konkret ud fra oplysningerne, men umiddelbart er jeg enig med B_P, men inden din veninde gør noget drastisk, og måske risikerer et sagsanlæg, ville jeg nok få kigget aftalen efter af en sagkyndig.
Jensen
| |
| Kommentar Fra : RyeJensen |
Dato : 04-05-04 15:24 |
|
Det var såmænd så lidt.
Jensen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|