|
| Hvordan markedsfører man sig billigt? Fra : ivanovic1 | Vist : 1055 gange 50 point Dato : 27-05-02 09:54 |
|
Jeg ville sætte stor pris på, hvis nogle kunne give nogle tips om, hvordan man kan markedsføre sig på en god måde, uden at bruge mange penge?
Med venlig hilsen
Ivanovic
| |
| Kommentar Fra : ivanovic1 |
Dato : 27-05-02 12:27 |
|
Jeg er tryllekunstner óg kunne godt tænke mig at komme ind på restaurationsbranchen.
Nogle forslag?
| |
| Kommentar Fra : PARKENSS |
Dato : 27-05-02 12:38 |
|
Hej
Det ville være rart hvis du skrev lidt omkring hvilken form for markedsføring du tænker på .....Internet eller hvad ??
Mvh
Parkenss
| |
| Kommentar Fra : 2mmy |
Dato : 27-05-02 12:41 |
|
Jeg ville forsøge mig med at sende breve ud til udvalgte potentielle kunder.
Prøv følgende:
1) Vælg 45-XXX potentielle kunder. Du kan slå op i De Gule Sider og tage dem derfra, eller på internettet.
2) Lav en reklame hvor du fortæller lidt om hvad du kan, og hvilke fordele det kunne have for dem, at hyrer en tryllekunstner. Jeg kender ikke meget til tryllebranchen, men det må vel være til specielle begivenheder.
Måske kunne man lave et specielt program, hvor man laver lidt sjov med fødselslaren (sådan noget med at "smadre" hans ud, eller hvad du nu kan finde på), så kunne restauranten tilbyde den pakke til de kunder de arrangere fødselsdage for - hvor de så fik procenter.
I hvert fald et godt tilbud til dem.
I bunden af brevet kan du tilføje noget lignende "Jeg håber at tilbuddet kan interessere dem, og tillader mig, at ringe i løbet at ugen for at diskutere mulighederne for et samarbejde".
3) Du kan evt. få det trykt billigt på et mindre trykkeri - med lidt farver. Men hvis det ikke er til, at finde nogen der vil trykke i så små oplag, kan en almindelig printer også gøre det.
4) Smid de første 10 breve i om fredagen, og ring så til dem om tirsdagen/onsdagen (de skal have lidt tid til at læse det). Det er vigtigt, at du tager små potioner af gangen, ellers kan det blive svært at overskue.
5) I med de næste 10 breve og fortsæt så.
Omkostningerne kan holdes nede på 5-7 kr per brev + telefonregning. Tænk lidt over hvor meget du _tjener_ per kunde, og regn så på hvor mange procent der skal svarer før at det kan betale sig - så kan du se om det ser realistisk ud.
Måske et specielt introduktionstilbud? Har tryllekunstnere faste kunder eller er det normalt bare én gang? Hvis ikke er normalt med faste kunder er et introduktionstilbud måske ikke så smart.
| |
| Kommentar Fra : ivanovic1 |
Dato : 27-05-02 12:44 |
|
Alt slags marketing som er nyttigt, og som ikke koster det hvide ud af øjnene
Mvh
Ivanovic
| |
| Kommentar Fra : 2mmy |
Dato : 27-05-02 12:44 |
|
(sådan noget med at "smadre" hans ud, eller hvad du nu kan finde på)
Det var hans uR du skulle "smadre"
(sådan noget med at "smadre" hans ur, eller hvad du nu kan finde på
| |
| Kommentar Fra : PARKENSS |
Dato : 27-05-02 12:46 |
|
Altså for at optræde --går jeg ud fra
Du kunne feks. få lavet nogle tryksager omkring hvad dit show byder på,-pris osv. Send disse brochurer rundt til forskellige Hoteller/restauranter.
Sæt annoncer i større aviser.
Opret en hjemmeside.
Bliv oprettet på de gule sider.
Mvh
Parkenss
| |
| Kommentar Fra : ivanovic1 |
Dato : 27-05-02 12:47 |
| | |
| Kommentar Fra : 2mmy |
Dato : 27-05-02 12:51 |
|
Annoncer i større aviser ville jeg undlade, jeg tror ikke på effekten i forhold til pengene - men jeg har selvfølgelig ikke nogen data der beviser det.
Desuden tror jeg, at du ville få det bedste response ved, at opsøge dem telefonisk bagefter. De har normalt travlt med, at drive deres virksomhed, så selvom de synes at det virker som et interessant tilbud får de ikke lige taget sig tid til at ringe - sådan er det i hvert fald når det drejer sig om webhotel.
Prøv i din brochure, at give dem ideer om hvordan de kan have gavn af dig, f.eks hvilke arrangementer en tryllekunstner er velegnet til - og hvad de får ud af det.
En hjemmside kan være ret dyr. Du skal nok overveje om dine kunder er typen der aktivt benytter internettet. Eller om det er ældrer ægtepar, der ikke kan starte en computer.
| |
| Kommentar Fra : PARKENSS |
Dato : 27-05-02 12:57 |
| | |
| Kommentar Fra : 2mmy |
Dato : 27-05-02 13:00 |
| | |
| Kommentar Fra : Peterpo |
Dato : 27-05-02 18:22 |
|
Du kan jo også komme på Hotel og restaurationsbranchens liste over leverandører, der kan du måske forhandle dig til en rimelig pris. Det er på www.hri.dk, så kan du selv se, om det er sagen.
Mvh
| |
| Kommentar Fra : 2mmy |
Dato : 27-05-02 18:29 |
| | |
|
Hej Ivanovich,
Du skal starte med at definere din målgruppe og dit produkt - og det er kun dig selv, som kan det. Det vil nemlig være dette der afgør din markedsføring, da de forskellige målgrupper ikke skal bearbejdes ens.
Det hjælper altid at have et meget genkendeligt varemærke - kan en af dine tryllekunster f.eks. bruges til "varemærke", som du kan bruge på visitkort/hjemmeside/brochurer etc? Hvis du har været ude og trylle for nogen kunder, som bagefter gav dig en god respons, så prøv at få fat i dem og spørg om en udtalelse om din forestilling. Disse statements er simpelthen guld værd i din præsentationsfolder (der er jo ikke nogen der opdager, hvis de tilfredse kunder fra stammer fra din fætters polterabend eller sådan noget....(jeg ved ikke hvor langt du er fremme i din trylle-karriere!) .. når bare de vil stå ved deres lovord, for mange potentielle kunder vil checke op på dem ).
Der kan hurtig bindes mange penge i en folder, som måske kræver tid for at finde sin endelige form - hvis du er ferm til MS Publisher, kan du selv lave din første folder, som du printer ud ad hoc - når du finder frem til en version der bare virker, er tiden inde til at tage en pris hjem fra et trykkeri. En hjemmeside er næsten et must - det bliver mere og mere normalt at afsøge nettet for alle slags ydelser.
Den bedste form for markedsføring du kan få, er en der der skiller dig ud fra alle andre. Mange sender breve og ringer op efterfølgende - du skal selvfølgelig også gøre noget helt andet.... og hvis det nu kun koster en brochure og din egen tid, er det vel ikke så tosset? Hvad med f.eks. :
Stil dig op lørdag formiddag på et trafikkeret hovedstrøg i en af de store byer og tryl lystigt løs - hav en hjælper klar som kan snakke med de forbipasserende og give brochurer til evt. interesserede. Ved samme lejlighed kan du tage turen indenom i store butikker og spørge om de ikke kan bruge en tryllekunstner ind imellem, når der skal ske noget specielt - du bliver meget synlig og har på rekordtid fået opmærksomhed fra en ufattelig masse flere mennesker, end du på utallige uger kan nå at skrive og ringe til. Er du rigtig god, kan de fleste formodentlig også huske dig....
På samme måde kan du henvende dig til handelsstandsforeningerne i de større byer og tilbyde dig til markedsdage, lange lørdage, byfester og hvad de ellers finder på. Min pointe er, at du sagtens kan gøre ovenstående sammen med den tidskrævende (men effektive) metode som 2mmy har beskrevt.
Held og lykke med kunsterne!
mvh kjeldgaard
| |
|
Hvor betale skat af sin Hobby..
Nej du skal markedsfører dig inden for social Boligbyggeri der altid skal bruge en tryllekunster til fastelavsfester, sommerfester juletræ og beboerfester m.m. Det er bare at gå på internettet og finde de forskellige boligafdelinger i dit område på . Alle beboerforeninger har næsten altid en mailadresse. Markedsfør dig gennem mail og henvis til din hjemmeside..
PS. Disse foreninger betaler ikke moms og skat og kan derfor ikke opgive din udbetaling... altså er det skattefrit ... hmmm.
det har jeg aldrig skrevet.. hmmm
Flemming
| |
| Kommentar Fra : rylerne |
Dato : 09-02-03 19:53 |
|
Hej Tryllekunstner
Hvis du vil igang med at trylle i en fart, så start med at tilbyde dig til børnehaver, vuggestuer, skoler mv.
Start med at lave f.eks. 10 gratis arrangementer og del så dine brochurer ud efterfølgende til de voksne og til børnene. Du kan være sikker på at du får omtale og hvis du er god så går resten af sig selv.
Børnene tager brochuren med hjem og forældrene skulle så gerne bide på og booke dig til deres firmafest osv. Du kan også være heldig at ramme restaurationsbranchen af bagdøren. Hvis du er rigtig smart så laver du arrangementerne i "velhaver" kvarterer, hvor forældrene til børnene må formodes at have bedre jobs end i brokvarterne og dermed, måske, bedre muligheder for at beslutte at hyre dig. Husk dog at få lavet en ordentlig folder - en god investering -men positiv omtale - mund til mund er dog det bedste markedsføring du kan håbe på. Så klø på og slid nogle sko i starten evt. gratis så kommer jobbene senere. Stil eventuelt som betingelse at din plakat hænger 1 måned på opslagstavlen forud for dit show. Find en undskyldning for at de får det gratis - evt. at du tester nyt materiale eller lignende. Bliver du en succes vil andre instituationer melde sig og du kan så nemmere sige at gratis perioden er forbi men du da bestemt ikke er dyr osv.
Held og lykke.
Carsten
| |
| Kommentar Fra : ivanovic1 |
Dato : 10-02-03 09:36 |
| | |
| Kommentar Fra : chode |
Dato : 09-10-05 17:36 |
|
Som tryllekunstner der vil ind og trylle på cafeer og restauranter, er det vigtigt at have noget reklame man kan tage med sig - måske vise dem nogle trick, det skal være det der kaldes tablehopping tricks eller closeup tricks, for man skal jo kunne vise det igen og igen uden afsløring. Hvis man ikke er kendt i forvejen, er man nød til at lave opsøgende arbejde. Det er et irriterende stykke anstrengene arbejde, men det skal gøres, så giver man sin reklame og telefonnummer samt en fornuftig pris, man kan starte med lidt i starten, hvis man er nybegynder.
held og lykke og kridt løbeskoene.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|