/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Køb af motorcykel
Fra : PsychoCowboy
Vist : 512 gange
40 point
Dato : 30-04-02 11:33

Jeg er ved at skal købe mc og er blevet rimelig interesseret i en Suzuki GSX R 250.
Jeg vil gerne have nogle erfaringer fra folk, som har haft noget med denne cykel at gøre. Hvordan er køreegenskaberne og holbarheden, og er det rigtigt, hvad der står på den uofficielle GSX R 250 - klub, at de 17.000 rpm egentlig ikke er noget problem for holbarheden i maskinen.
Det ville være lækkert, hvis folk evt. lige ville skrive et par ord om hvilket belæg og baggrund de har for at kommentere spørgsmålet.

Psycho Cowboy

 
 
Accepteret svar
Fra : wheeler

Modtaget 50 point
Dato : 30-04-02 11:47

Hejsa.
JEg står selv og skulle købe min første MC. nu her, når jeg finder noget.
Så derfor var gsxr250 også min første indskydelse, men efter alle de forskellige erfaringer jeg har fået lokket ud af folk skal man have meget styr på reperationer selv for at det er en billig maskine, den køre jo som sagt med 17.000 rpm og det skulle vist være slidsommelig i længden.
men jeg har nogle alternativer til samme/mindre pris hvis det er så mail mig da bare.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 10-05-02 12:01


"PsychoCowboy" <PsychoCowboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3iCC8.2620$ek6.84652@news010.worldonline.dk...


> Jeg er ved at skal købe mc og er blevet rimelig interesseret i en Suzuki
> GSX R 250.

Dejlig cykel, har selv en

> Jeg vil gerne have nogle erfaringer fra folk, som har haft noget med
> denne cykel at gøre. Hvordan er køreegenskaberne og holbarheden,

den er rimelig letkørt, og let at tumle med, ingen problemer der!
holdbarheden har jeg ingen personlig erfaring med, men jeg er indtil nu ikke
stødt på størreporblemer med min. dog plejer toppakningne at ryge ved
25-30.000 km. den efterfølgende toppakning skulle kunne holde næsten evigt
(!!). babygixxeren har ikke et generelt problem med toppakninger (mig
bekendt), det er bare den originaltmonterede der er svag.


og er
> det rigtigt, hvad der står på den uofficielle GSX R 250 - klub, at de
> 17.000 rpm egentlig ikke er noget problem for holbarheden i maskinen.

dette skulle ikke udgøre et større problem. Mener det var Armand der engang
kom med en større tekninsk udredning på hvorfor det netop ikke er et større
problem, måske kan vi overtale ham til at gentage den ?


alt ialt så kan jeh kun sige at jeg er glad for min cykel, jeg tror dog ikke
at Jes kan dele min uddelte begejstring omkring denne cykel. Jes nogen
kommentar?

--
Jacob -normal glad for sin cykel, med undtagelse af i mandags da den smed
mig af i et sving




Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 10-05-02 18:20


Jacob Stegelmann <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en
news:3cdba83e$0$64538$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > og er det rigtigt, hvad der står på den uofficielle GSX R 250 -
klub, at
> > de 17.000 rpm egentlig ikke er noget problem for holbarheden i
> > maskinen.
> dette skulle ikke udgøre et større problem. Mener det var Armand der
> engang kom med en større tekninsk udredning på hvorfor det netop ikke
> er et større problem, måske kan vi overtale ham til at gentage den ?

Tjaeh - Ingen motorer kører med en middel-stempelhastighed der ligger
over et par og tyve meter/sek..
Middel-stempelhastigheden udregnes ud fra den dobbelte slaglængde gange
rpm = stemplets bevægelse på ét minut! Når babygix'eren klarer hele
17.000 rpm. skal det ses i relation til at slaglængden er så meget
kortere end for alle andre modeller!

Simply my dear!

Men så ubesværet klarer 2½'eren det nu heller ikke. Motornedbrud før
100.000 km er sjaldent set på moderne motorcykler; men der er da et par
af baby-Gix'erne der ikke overlevede 60.000 km - Eller hur?

--
Armand.



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 10-05-02 18:35

> og er
> > det rigtigt, hvad der står på den uofficielle GSX R 250 - klub, at de
> > 17.000 rpm egentlig ikke er noget problem for holbarheden i maskinen.
>
> dette skulle ikke udgøre et større problem. Mener det var Armand der
engang
> kom med en større tekninsk udredning på hvorfor det netop ikke er et
større
> problem, måske kan vi overtale ham til at gentage den ?
>
mon ikke kort slaglængde(lav max. stempelhastighed) og lette stempler(lille
boring) har noget med det at gøre?
Mvh
Anders O



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 11-05-02 18:01

Jacob Stegelmann wrote:

> alt ialt så kan jeh kun sige at jeg er glad for min cykel, jeg tror dog
> ikke at Jes kan dele min uddelte begejstring omkring denne cykel. Jes
> nogen kommentar?
>
Jarh, min begejstring er lidt mere begrænset :-/ Her er lidt jeg tidligere
har skrevet:
-------------------
-[ F e r ]- wrote:
....
> men GSXR250 motoren er ufattelig solid... min har overlevet
> 15000 km med mig på.... lig MANGE tæsk...
>
Mnjaeh, mindst halvdelen af de babygixxerejere jeg har talt med har nu haft
problemer med at deres model manglede en pæn slat hk (5-10-20-stykker). En
evt. forsømmelse af ventiljusteringsintervallet på 5000km kan måske bære en
del af skylden, men nu nok næppe en væsentlig del :-/
Derudover kvaste min egen jo et nederste plejlstangsleje (=ny motor) ved
46k km og den ny motor der nu har gået omkring 35k km har vidst alvorlige
problemer med kompressionen iflg. den ny ejer (og Jydsk MC Service i
Horsens). Så min personlige statistik omkring babygixxeren er desværre ikke
så heldig ihvertfald.
Når den kører er det dog en dejlig mc med gode køreegenskaber og bremser.
Selv savnede jeg kun motoreffekt, når jeg forvildede mig ud på nogle
kedelige lige strækninger Nåja, rent fysisk er det jo heller ikke en
stor mc, men om det er et problem er op til en selv at vurdere. Lyden er
jo, som andre også er inde på, ganske lækker Derudover hjælper en
Laserpotte gevaldigt på bassbrummet, så den kommer til at lyde som de store
drenge
-------

> Jacob -normal glad for sin cykel, med undtagelse af i mandags da den smed
> mig af i et sving
>
Fortæl, fortæl!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 12-05-02 00:15


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3cdd4df9$0$209$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> > Jacob -normal glad for sin cykel, med undtagelse af i mandags da den
smed
> > mig af i et sving
> >
> Fortæl, fortæl!

Tja så er det vil tur til at dele ud at mere eller mindre tåbelige eventyr


det hele skete inde i byen (Århus), nærmere betegnet Ingerslevsboulevard.
Oppe ved harald jensenplads munder den ud i et T-kryds. Jeg kommer muntert
kørende op af boulevarden, sænker hastigheden så den passer til en fin lille
nedlægning, til et venstresving, igennem T-krydset. Lige idet jeg lægger
cyklen ned for at svinge, ser jeg en bil komme på tværs gennem krydset.
Hovsa! Dog intet problem jeg har ikke mere fart på end at jeg sagtens kan nå
at stoppe. Og således nupper jeg forbremsen....og svup, så ligger jeg og
flyder......min første tanke var noget i retning af: "hvad dælen, jeg
bremsede da ikke ret hårdt". Jeg vinker billisten videre, da han er stoppet
for at se om jeg er kommet noget til. "Nå øv" tænker jeg og rejser cyklen.
En hurtig status: Lidt (flere) ridser på generatordækslet og og beslaget til
topkåben er bøjet en smule(første indskydelse :"det kan hurtig fikses med en
rørtang" . Da jeg kigger på vejen finder jeg årsagen til mit uheld: hen
over fodgængerovergangen er der et pænt spor efter mit fordæk (ingen
problem, sporet fulgte min bane pænt) men sporet førte lige hen over et helt
blankt kloarkdæksel!!!! så der var synderen; et kloarkdæksel mit i krydset.
Pokkers at jeg ikke havde bemærket det før nu, da jeg faktisk kører igennem
dette kryds hver dag!! det hele skete med ikke mere end 30 km/t men jeg
landede så uheldigt at jeg bækkede en knogle i hånden, så nu er den i gips
de næste tre uger . så moralen er: svinge+bremse+kloarkdæksel=tilt
så for fremtiden er jeg endnu mere opmærksom på dæksler (plejer ellers at
holde øje med dem)

--
Jacob -der stadig har godt humør trods manglende muligheder for at komme ud
og lufte cyklen





Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 12-05-02 01:27


Jacob Stegelmann <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en
news:3cdda5d9$0$983$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Tja så er det vil tur til at dele ud at mere eller mindre tåbelige
eventyr
> det hele skete inde i byen ..................Lige idet jeg lægger
> cyklen ned for at svinge, ser jeg en bil komme på tværs gennem
krydset.
> ........nupper forbremsen og svup, så ligger jeg og flyder......
> Da jeg kigger på vejen finder jeg årsagen til mit uheld: hen over
> fodgængerovergangen er der et pænt spor efter mit fordæk (ingen
> problem, sporet fulgte min bane pænt) men sporet førte lige hen over
et helt
> blankt kloarkdæksel!!!! så der var synderen. Pokkers at jeg ikke havde
> bemærket det før nu, da jeg faktisk kører igennem dette kryds hver
dag!!
> Så for fremtiden er jeg endnu mere opmærksom på dæksler (plejer ellers
at
> holde øje med dem)

Ja - Man skal lære mens man har lever !!

--
Armand.




Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 12-05-02 11:06


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:abkcmg$2q1n$1@news.cybercity.dk...

>
> Ja - Man skal lære mens man har lever !!

Tja man bliver sjælden rig af erfaring, blot lidt klogere

føler mig dog lidt dum at lægge cyklen ned i så dumt et uheld. Men omvendt
materielle skader var minimale, og jeg fik hurtigt klarlagt hvorfor jeg
tiltede, så jeg har ingen betænkeligheder ved at skulle ud og køre på den
igen. (kørte forresten også hjem på den, efter uheldet -dog med en lettere
øm hånd

--
Jacob -4 dage til kontrol af hånden, 26 dage til jeg er en fri mand igen



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste