/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Startvanskeligheder
Fra : soml
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 10-03-04 10:03

Jeg har en toyota Corolla fra 1987. Bilen er sund, ingen rust o.s.v. Motoren kører fint - når den ellers kan startes. Når motoren er varm er der ingen problemer. Jeg har nu fået udskiftet karburator, strømfordeler, tændkabler, tændrør, benzinfilter, slanger m.v. Kompression er i orden - men - bilen vil stadig ikke starte i kold tilstand. Bilen har været på to værksteder som begge har opgivet.
Dette er altså sidste chance inden en kær ven sendes til skrotning.
Er der nogen der har et bud på hvad der er galt? Jeg har hørt at det ikke er et ukendt problem med toyota af denne årgang.



SOML

 
 
Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 10-03-04 10:15

Jeg tror det kan være tændspolen
Mvh Sune
Uddannet mek engang

Kommentar
Fra : geu


Dato : 10-03-04 11:37

Har du fået skifte dit koldstartshus på side af den kaburator du fik på???

Det lyder til det er den der er færdig. Mener den koster omkring 2000 for en ny, men det er oftes den der er i stykker.

Har du været ved Toyota værksted??

Kommentar
Fra : refi


Dato : 10-03-04 11:38

Hvis bilen får benzin og den tænder, er der jo kun justering tilbage.
Undrer mig lidt at 2 værksteder skulle "give op".
Hvis den er uden kat kan du jo give den en gang karburatorsprit i tanken (måske ovenikøbet tømme tanken)
Kunne være kondensvand og det vil du ikke mærke når bilen er varm.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 110 point
Dato : 10-03-04 11:53

For at en benzinmotor kan starte (køre) kræves der to ting, at der er gnist, og at den får benzin. Her lyder det som man famler i blinde, når man udskifter både karburator, og dele i tændingssystemet! Find et værksted, der kan måle om der er gnist på det rigtige tidspunkt, og om den får benzin i de rigtige mængder, når man har målt hvilket system der svigter- benzintilførsel eller tændingssystemet - så må der være grænser for hvad mere der skal udskiftes. Det med at skifte kaburratoren med en brugt, er ingen garanti for at den er fejlfri. Den gamle bil, som den kommer fra er måske skrottet fordi den ikke gik godt mere! mvh. Valde.

Godkendelse af svar
Fra : soml


Dato : 10-03-04 12:57

Tak for svaret valde..Det viste sig at der var for stor modstand i et kabel hvorved der åbenbart er gnist nok når motoren er varm, men ikke i kold tilstand
                        

Kommentar
Fra : penelope


Dato : 10-03-04 13:05

Hej Husk at det altid er enten tændingen eller benzintilførslen der er noget galt med - eller begge.
Jeg har haft en masse problemer med en gammel BMW. Til sidst viste det sig at være kondensatoren i tændingssystemet. Det er en lille sag at udskifte, så hvis dette ikke er sket skulle du prøve det. Hvis der er risiko for vand i benzintanken er det også overkommeligt at få det tømt ud. Der er sikkert en returledning fra benzinpumpen til tanken. Den samt fremløbsledningen afmonterer du og sætter trykluft på, med benzindækslet påmonteret. Overtrykket presser benzinen ud. Når den er tom kommer du et par liter ren benzin på og presser det ud også, det er for at få eventuel rest vand fortyndet så det ikke betyder noget. Der findes muligvis en bundprop på benzintanken men den er sikkert rusten ad h. til. Hvis ikke benzinfilter er udskiftet og glasset gjort rent skal du gøre det også.

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 10-03-04 13:08

Selv tak soml, rart at få bæstet igang!
mvh. Valde.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste