|
| Startvanskeligheder Fra : soml | Vist : 549 gange 100 point Dato : 10-03-04 10:03 |
|
Jeg har en toyota Corolla fra 1987. Bilen er sund, ingen rust o.s.v. Motoren kører fint - når den ellers kan startes. Når motoren er varm er der ingen problemer. Jeg har nu fået udskiftet karburator, strømfordeler, tændkabler, tændrør, benzinfilter, slanger m.v. Kompression er i orden - men - bilen vil stadig ikke starte i kold tilstand. Bilen har været på to værksteder som begge har opgivet.
Dette er altså sidste chance inden en kær ven sendes til skrotning.
Er der nogen der har et bud på hvad der er galt? Jeg har hørt at det ikke er et ukendt problem med toyota af denne årgang.
SOML
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 10-03-04 10:15 |
|
Jeg tror det kan være tændspolen
Mvh Sune
Uddannet mek engang
| |
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 10-03-04 11:37 |
|
Har du fået skifte dit koldstartshus på side af den kaburator du fik på???
Det lyder til det er den der er færdig. Mener den koster omkring 2000 for en ny, men det er oftes den der er i stykker.
Har du været ved Toyota værksted??
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 10-03-04 11:38 |
|
Hvis bilen får benzin og den tænder, er der jo kun justering tilbage.
Undrer mig lidt at 2 værksteder skulle "give op".
Hvis den er uden kat kan du jo give den en gang karburatorsprit i tanken (måske ovenikøbet tømme tanken)
Kunne være kondensvand og det vil du ikke mærke når bilen er varm.
| |
| Godkendelse af svar Fra : soml |
Dato : 10-03-04 12:57 |
|
Tak for svaret valde..Det viste sig at der var for stor modstand i et kabel hvorved der åbenbart er gnist nok når motoren er varm, men ikke i kold tilstand
| |
| Kommentar Fra : penelope |
Dato : 10-03-04 13:05 |
|
Hej Husk at det altid er enten tændingen eller benzintilførslen der er noget galt med - eller begge.
Jeg har haft en masse problemer med en gammel BMW. Til sidst viste det sig at være kondensatoren i tændingssystemet. Det er en lille sag at udskifte, så hvis dette ikke er sket skulle du prøve det. Hvis der er risiko for vand i benzintanken er det også overkommeligt at få det tømt ud. Der er sikkert en returledning fra benzinpumpen til tanken. Den samt fremløbsledningen afmonterer du og sætter trykluft på, med benzindækslet påmonteret. Overtrykket presser benzinen ud. Når den er tom kommer du et par liter ren benzin på og presser det ud også, det er for at få eventuel rest vand fortyndet så det ikke betyder noget. Der findes muligvis en bundprop på benzintanken men den er sikkert rusten ad h. til. Hvis ikke benzinfilter er udskiftet og glasset gjort rent skal du gøre det også.
| |
| Kommentar Fra : valde. |
Dato : 10-03-04 13:08 |
|
Selv tak soml, rart at få bæstet igang!
mvh. Valde.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|