/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
PUCH MAXI... mere fart..
Fra : tiemaster
Vist : 2332 gange
100 point
Dato : 20-02-04 16:44

kan man få en maxi til og køre bare lidt stærkere uden man skal til og ta plumben eller bore andre steder... hjælper det f.eks bare og sætte et tun rør på den.???

 
 
Kommentar
Fra : tiemaster


Dato : 20-02-04 16:46

osse uden og købe tun og lignede der koster en milliard.........

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-04 16:57

Med et tun rør, mener du vel tunudstødning.
Ja det hjælper lidt at sætte feks. en 5,5HK udstødning på, som ligner orginaludstødningen, men har stort forrør på 28 mm, det kan købes i næsten alle knallertforretninger, og ved http://www.west-import.dk/ i Horsens til ca 250 kr.
Hvis du mener et løst forrør, så passer det ikke på din orginaludstødning.
Men det giver ca 7km/t mere end den kører nu.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tiemaster


Dato : 20-02-04 17:07

hej palle ja jeg mener udstødningsrør.. sådan et du snakker om kan det satens sættes på min lovlige cylinder........

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 20-02-04 17:17

Ja det passer perfekt, men du bør lige give den ny udstødningspakning, nu du er i gang.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-02-04 17:19

Man kan også tage kaburatoren af og køre stemplet op så der mangler ca 3 mill fra enden af stemplet(skørtet så tager man en ridsespids og ridser langs plumpen derefter tager man cylinderen af og stemplet af og filer den bue på 3 mm på det dybeste pungt af det hedder at hakke men er meget bedre end evt at fjerne et stykke af hele skørtet Mvh sune

Kommentar
Fra : smut


Dato : 20-02-04 17:46

det hjælper også og file lidt op i udstødningsporten på cylinderen nu du har pillet den af for og hakke den men ikke mere end 1 milimeter eller 2

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-02-04 20:03

Altså 3 mm som jeg lige har beskrevet er ok har skam erfaring i det Smut Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster


Dato : 20-02-04 20:36

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 24-02-04 08:41

tiemaster: Du kan køre med det 5.5hk udstødning, uden at blive standset, men vil du have mere go i maskinen, er det stadig nemmest at bore plomben ud, så går den ca. 50km/t, ca 5 km mere ved at hakke stempelet. Men så koster det også at blive stoppet, og alle ulovlige dele bliver fjernet.
Selvfølgelig kan man også købe tun cylinder med stempel og karburator, men det er dyrt og besværligt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tiemaster


Dato : 24-02-04 17:32

hej palle vil bare lige sig at nu har jeg købt røret og det er læige ankommet så nu skal det bare på... jubii...

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 24-02-04 18:41

Det var godt, kør nu ikke for stærkt, og lad være at ofre for mange penge.
http://knallerten.tripod.com/Puchtuning.html
http://www.puch-tomos.webbyen.dk/
http://users.cybercity.dk/~bbe8722/tuningstricks.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : freakrap


Dato : 18-04-06 09:04

hvor hurtigt vil en puch maxi k køre med det er sæt Består af: Cylinder 6 skyl-kanaler med High Speed stempel Ø45,00mm, Topstykke højkomprimeret, Tændrør B9HS NGK, Sodsæt (4 dele) 70ccm, Studs Ø20mm, Karburator Dellorto Ø20mm, Power Luftfilter, Udstødning komplet Biturbo m/ gulddæmper, Fortandhjul 16-tands.

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 18-04-06 16:43

freakrap, opret et spørgsmål med det.
Lukkede spørgsmål ses ikke af ret mange.
VH Palle Hansen

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste