|
| Trådløst netværk og deling af ADSL - hvo~ Fra : lufthoved | Vist : 784 gange 50 point Dato : 01-02-04 00:22 |
|
Hej.
Jeg har to PC'ere. En stationær og en bærbær som jeg gerne vil forbinde i et netværk. Ligeledes får jeg en ADSL (TDC) I-net forbindelse som begge skal have kontakt til.
Nogen der ved hvilke harware dimser jeg skal bruge til et sådant trådløst netværk - og gerne så det ikke bliver alt for dyrt...
/Rasmus
| |
| Kommentar Fra : bokke31 |
Dato : 01-02-04 00:45 |
| | |
| Kommentar Fra : swarn |
Dato : 01-02-04 00:51 |
|
Til lufthoved
Er det nu godt med et trådløst netværk,skal det ikke lige undersøges om det ikke var en god ide at bruge noget andet,jeg tænker på alt det, der bliver skrevet om trådløst netværk.
Bare for god ordens skyld.
god nat,hilsen Swarn.
| |
| Kommentar Fra : swarn |
Dato : 01-02-04 00:51 |
|
Til lufthoved
Er det nu godt med et trådløst netværk,skal det ikke lige undersøges om det ikke var en god ide at bruge noget andet,jeg tænker på alt det, der bliver skrevet om trådløst netværk.
Bare for god ordens skyld.
god nat,hilsen Swarn.
| |
|
Dem der leverer ADSL altså TDC, har da vist udemærkede routere, både alm. og trådløse. Det leverer de med for en fornuftig merpris, og fordelen er at der følger gode instruktionsbøger med, og der er hotline. Desuden er der så mange der kører med deres routere at du nemt kan få hjælp af andre. Og så er der gode hjemmesider (TDC) som også fortæller om hvordan osv.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : lufthoved |
Dato : 01-02-04 08:11 |
|
Hvad skulle minus'et være ved trådløst netværk Swarn?
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 01-02-04 09:17 |
|
Minus'et er at man kan bryde ind i dit netværk udefra, med en anden trådløs forbindelse, men det er lidt teoretisk, for hvis du bruger kryptering, så skulle du være rimlig sikret.
Så er der det, at et trådløst netværk ikke køre så hurtigt som en direkte kabling. Det er kun de dyre systemer der har en højere hastighed.
Du skal også tage højde for afstand mellem enhederne, samt være opmærksom på hvilket materialer dit signal skal trække igennem for at holde forbindelsen.
Vi taler her om små effekter, så hvis du bor i et benton byggeri med masser af armeringsjern i murerne, så kan du risikere en meget stor dæmpning af signalet.
| |
| Kommentar Fra : lufthoved |
Dato : 01-02-04 09:26 |
|
Er det ligegyldigt hvilke mærker osv. jeg vælger. Virker de alle sammen eller skal det være samme model?
| |
| Kommentar Fra : lufthoved |
Dato : 01-02-04 09:49 |
| | |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 01-02-04 10:08 |
| | |
| Kommentar Fra : lufthoved |
Dato : 01-02-04 10:19 |
| | |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 01-02-04 10:39 |
|
lufthoved
Er det ikke dig, der stiller spørgsmålet? Kan det så ikke være ligegyldigt om det falder i bokke 31's smag?
| |
| Kommentar Fra : lufthoved |
Dato : 01-02-04 11:02 |
|
Jeg udbeder bare ydmygst kommentarer til disse Hardwarer, da de er gode tilbud.
Bokke31 anbefalede D-link og dette produkt er netop D-link.
Men skriv endelig er disse hardware typer gode køb?
mvh
Lufthoved
| |
| Kommentar Fra : bokke31 |
Dato : 01-02-04 11:27 |
|
men ellers tag et kig på QXL der er tit gode brugte Netværk ja for den sags skyld også i DBA....
og lige til jerder tror der er så usikkert med trådløst så er der mange og nemmer måder at sikre sig på !!!! + at feks. D-link trådløs router kommer med et webinterface der gør det urtoligt nemt at sætte op!!!
at kryptere jo det er en god ide`men noget der er lige så godt er at KUN godkende bestemte netkort (mac-adress) på sit nætværk - MAC-adress ha en unik kode´... som et menneskligt cpr nummer....
MEN`ja så er der sikkert et rigtig kloge åge hovde der vil kommentere at det ikke er 100% sikkert NEJ det er der jo ikke noget der er!!!!!..... men sikkert nok til en alm. bruger...
MVH Bokke
| |
| Kommentar Fra : swarn |
Dato : 01-02-04 11:29 |
|
Til lufthoved
Det jeg mener skriver "severino" ( 01-02-04 09:17)
Swarn
| |
| Kommentar Fra : lufthoved |
Dato : 01-02-04 11:33 |
|
Ja, det var da i grunden mærkeligt med D-link, da jeg hentede linket stod det til omkring 1060 kr.
Må hellere skrive til dem.
| |
|
Hvis du skal bruge D-link produkter, vel jeg da foretrække ikke LAN USB Adapter til en bærbar
Ja en DWL-1000AP koster 1,195 kr. i http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=DWL-1000AP og er da et udemærket produkt, men kører "kun" 11 Mbps, det er også godt nok til internet, men kan ikke yde godt nok til overførsler eller spil mellem de 2 comp.
IEEE 802.11 er standarden for en hastighed på 11 Mbps og IEEE 802.11b 22 Mbps, og en ny standard på 54Mbps er også indført(IEEE 802.11g). Så jeg ville da hellere vælge D-Link DSL 604+ til 1333Kr.
Hvis du skriver trådløs router i produktsøgning på www.edbpriser.dk får du en masse at vælge imellem.
Men skulle jeg vælge i dag, villle jeg tage den mest populære i dag i Danmark, nemlig en Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G
http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=WRT54G til 685 kr
Og så ville jeg da vælge at sætte en Linksys WPC54G Wireless-G Notebook Adapter i http://www.officeit.dk/default.asp?
productguid=WRT54G hvis du har en slot til den, for man løber da ikke rundt med en ledning og en kasse sammen med sin bærbare når der findes et lille fladt kort der kun stikker 1cm ud
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : lufthoved |
Dato : 01-02-04 11:54 |
|
Er der nedgang i hastighed hvis man vælger et usb- kort
| |
| Kommentar Fra : lufthoved |
Dato : 01-02-04 12:06 |
|
Kunne jeg bare shoppe rundt og finde eks. et billigt PCI-kort og et billigt USB-kort som understøtter 54 Mbps, samt den ovennævnte Router. Ville det virke sammen eller skal det være samme mærke.
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 50 point Dato : 01-02-04 12:09 |
|
Nej, men til en bærbar er det ikke så smart, men til den anden er det godt nok. Men den anden er smartes at forbinde direkte med et netkabel, hvis den er i nærheden af telf-stikket (TDK laver en forbindelse til ADSL på det første stik i huset), da det jo så ikke behøves at koste mere end 50kr til kabelet (hvis det da ikke følger gratis med routeren)
PS en trådløs router har også faste udgange til komputere, og kører derfor hurtigere og mere "stabilt"
PCI kort der indsættes i den faste komputer har længst rækkevidde, men indenfor 20-30 m er USB kort udemærket
VH Palle Hansen
| |
|
Det ville det nok, men jeg ville foretrække samme produkt, jeg har lige set et tilbud, hvist nok i Netto, hvor den trådløse router kostede 500kr og man kunne også købe PCI-kort (til den faste computer, men som skrevet det behøver du ikke), og man kunne også købe Notebook Adapter. Men det var kun 11Mbps.
Opsætning af den trådløse til den bærbare, volder mange mennesker problemer, så det bliver ikke bedre af at vælge forskellige produkter.
Jeg ville helt klart vælge Linksys
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : lufthoved |
Dato : 01-02-04 12:21 |
|
Tak for det store arbejde.
| |
|
http://www.kandu.dk/dk/spg/32067
Jeg linker lige til en ny tråd, hvor jeg svarede:
Jeg har selv en D-link Di-604, og overvejer en trådløs.
Kunne selvfølgelig købe en til 500 i Bilka, men tror det er klogt at få en hurtig og stabil, til lidt flere håndøre.
Prøv i www.edbpriser.dk at skrive Linksys WRT54G Wireless
Så får man ved den billigste af de 2 en side, hvor man trykker på stjernerne, for at få brugernes vurdering, så er man ikke i tvivl
Jeg ved ikke hvorfor der er 2 muligheder, men man ender i den samme forretning, med samme produkt:
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=21675
Men den bedste side, og sikkert den bedste service er denne, (De er vist nok en slags hovedforhandlere, og har billeder der viser opsætning, måske en god ide at købe hos dem da de har ord for at vide alt om produktet, og er høflige):
http://www.elsborglink.dk/?varenr=WRT54G
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|