|
| Istandsættelse af Yamaha TDR 125 Fra : Gravis | Vist : 1150 gange 100 point Dato : 11-01-04 22:13 |
|
Hej.
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Yamaha TDR 125 fra 96 (indregisteret), som jeg er i gang med at sætte i stand vinteren over. I dag har jeg taget motoren af stellet (ikke noget man bare lige gør) og skal derefter rense den. Men jeg er blevet lidt i tvivl af hensyn til motoren. Jeg har købt den af en mand i Jylland, hvor jeg har fået en ekstra motor med, hvor krumtaplejet skulle udskiftes. I dag har jeg så brugt noget tid på nettet, for at finde ud af, hvilken en model min motorcykel er. Stellet er lavet i (rør-aluminium), hvor de nyere modeller er lavet i Delta-box. Men er lidt i tvivl om min motor stammer fra en andel model (en dt125r, eller en nyere tdr125). Derfor har jeg fundet nogle numre på min motorcykel, såsom stelnr.; motornr og cylinder nr.
De er således opgivet:
Stelnr.: BL x 3sh x og nr.
Motornr.: 3sh-007483
Cylindernr.: 3mboop124cm3 (p'et er ikke så synligt som de andre bogstaver)
På den ekstra motor står der flg. numre:
Motornr.: 3sh-006896
Cylindernr.:3mboop124cm3
Grunden til jeg spørger er, at jeg ikke synes at den kører hurtigt nok, som der er opgivet i MC Revyen, hvor den skal gå 135km/t. Min går kun 105km/t. Jeg har læst på nogle tyske siden, at de er begrænset i cdi og tændingen. Nogen der ved, hvordan man kan tjekke, om der er påmonteret den rigtige tænding (identifikationsnr eller ligende). Da jeg også har fået en ekstra tænding med til motorcyklen. Det kan være, at han har blandet den sammen. Da jeg ved, ud fra de tyske papirer, at han har købt nogle dele i Tyskland.
Det ville være dejligt, hvis der var en venlig sjæl, som ved at deres mc kan køre 135km/t som gik ud og tjekkede, hvilke nr. der stod på han/hendes mc. I må også gerne opgive hvilket tændrør i kører med, da jeg også er i tvivl der. I MC-Nøglen står der b9es. I den tyske reperationsmanual står der br9es. Så jeg er lidt forvirret.
Som jeg har skrevet tidligere, vil jeg se til min cylinder, stempel og topstykke. Hvis det nu viser sig, at det har sat sig (hvilke jeg har en lumsk tanke om, da der kommer en hvis klapren nede fra cylinderen), hvor kan jeg så få et frisk pakningssæt henne. Jeg kan ikke finde det i MC-Nøglen katalog. Evt. nogle tyske websider?
Jeg har læst de andre indlæg ang. tdr 125, men har ikke kunnet finde nogle svar. Jeg vender sikkert tilbage med flere spørgsmål, når jeg kommer længere frem i projektet.
P.S. Tak for at du har læst al min tekst, det var venligt. Håber at du også kan give et svar?
Mvh. Stephan T.
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 110 point Dato : 11-01-04 23:07 |
| | |
| Godkendelse af svar Fra : Gravis |
Dato : 12-01-04 00:16 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
Den bog har jeg været henne og låne på bibliotektet.
Andre der har nogle gode bud?
| |
|
Du er nødt til at finde ud af hvad der larmer, måske skille den ad, få stillet tænding præcis mm.
Fordi en ny kan køre en bestemt fart, kan en slidt jo ikke køre smme hastighed, det kan jo også være den har en knækket stempelring feks.
Hvis den har sat sig, kan den jo ikke dreje rundt, men den kan selvfølgelig "haft sat sig", så den har taget skade.
Pakninger kan du jo skære selv til bundpakning, jeg købte en rulle, og hvis man smører overfladen med lidt olie, og trykker pakningen på, så får man et fint aftryk at klippe efter.
Simmerringe og lejer kan fåes ved en "lejeforhandler", eller en MC forhandler.
Men du er jo nok nødt til at få cylinderen af nu da du er kommet så langt.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|