|
| Accepteret svar Fra : 3773 | Modtaget 210 point Dato : 09-10-03 13:00 |
|
Det der duer da slet ikke.
Jeg vil foreslå dig en opringning til:
Forbrugerstyrelsen
Amagerfælledvej 56
2300 København S
70 13 13 30 - KUN tirsdag, onsdag, torsdag kl. 9-12
www.fs.dk
...idet det du skriver lyder helt hen i hundens unævnelige. Jeg mener de burde hæve handelen og give dig pengene retur.
| |
|
Der er ingen tvivl om, at der er gået for lang tid.
Du kan kræve, at få en tilsvarende ny notebook, da reperationstiden er for lang. Man kan faktisk kræve at få en ny vare efter ca. 4 uger efter praksis, og den grænse er jo længe overskredet.
Når jeg siger tilsvarende, er det en vare som opfylder de samme hovedspecifikationer som den i har indleveret til rep. Den i har fået udleveret lever ikke op til specifikationer, jf. det du selv siger.
Tag ind til forhandleren, og forklar ham sagen stille og roligt. Så kan i nok finde til enighed om en løsning, som du selv kan være tilfreds med.
Undlad for guds skyld at puste dig op og råbe. Det får forhandleren til at gå i baglås, og så vil han være meget tilbøjelig til at trække sagen længere ud.
| |
| Kommentar Fra : briani |
Dato : 09-10-03 14:08 |
| | |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 09-10-03 15:28 |
| | |
| Kommentar Fra : Ishoey |
Dato : 09-10-03 16:27 |
|
Hejsa
Citat Reparationen forsinkes
2003-04-23
Hvis en vare er indleveret til sælger med henblik på afhjælpning, kan køber ikke bare fortryde og i stedet kræve, at handlen går tilbage. Dette gælder også i de tilfælde, hvor sælger har forsøgt at reparere mere end 2 gange. Man kan her sige, at køber, ved at indlevere genstanden til reparation på ny, har accepteret, at sælger endnu en gang får lov til at afhjælpe fejlen.
Hvis det sidste afhjælpningsforsøg ikke sker inden rimelig tid, er du dog berettiget til at hæve købet.
Send et brev til sælger eller henvend dig i butikken og forlang varen udleveret i repareret stand indenfor en nærmere fastsat frist. Du skal gøre sælger opmærksom på, at du vil hæve handlen, hvis varen ikke udleveres i repareret stand indenfor den frist, du har sat. |
Kig her: http://www.fi.dk/ret/kobeloven/fejlogmangler/afhjaelpning/reparation/
mvh
Ishoey
| |
| Godkendelse af svar Fra : smoelfemor |
Dato : 12-11-03 16:19 |
|
Tak for svaret 3773.
beklager det tog så længe at få afsluttet tråden, men vi har været uden ADSL forb et stykke tid
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|