|
| Stor møtrik i min tun-salat!!! Fra : AnnLou | Vist : 756 gange 50 point Dato : 17-08-03 19:45 |
|
Ja, hvor heldig kan man være? I min tun-salat fandt jeg en stor skrue/møtrik, som helt sikkert stammer fra fabrikken hvor tun-salaten er fremstillet. Puha!
Nå, men jeg er så forarget, at jeg gerne vil gøre supermarkedet opmærksom på problemet, men hvad kan jeg gøre? Og hvad vil de gøre? Give mig en ny tun-salat? Jeg tror at jeg er færdig med tun-salat og med at handle i xxx supermarket....
På forhånd tak for hjælpen,
AnnLou
| |
|
For at finde ud af hvad de vil gøre, ville det være en rigtig god ide at spørge dem fremfor at "vide" på forhånd hvad de vil sige.
Forretningen er jo næppe interesserede i de ndårlige omtale, og som du selv siger stammer møtrikken jo fra fabrikken, derfor må forretningen vel siges at være uden skyld, med mindre det forventes at de åbner samtlige bøtter med tun salat og ser efter om der skulle være rester af fremstillings apparatet, og ville det i det hele taget være en fristende tanke hvios de gjorde det?
| |
| Kommentar Fra : srhansen |
Dato : 17-08-03 19:58 |
|
Hej AnnLou
Jeg syntes du skal henvende dig direkte til fabrikken der har produceret tunsalaten. Efter hvad jeg har læst i lignende sager og af egen erfaring ser fabrikkerne meget alvorligt på den slags og de vil sikkert gerne vide at en af deres maskiner mangler en møtrik. Det er afgjort for dårligt, men det er næppe noget de har gjort med vilje, så hvis du ringer til fabrikken hjælper du dem også med at være mere opmærksomme i fremtiden.
mvh srhansen
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 17-08-03 20:08 |
|
Hej AnnLou.
Nu er det jo ikke til at vide, hvordan uheldet er sket, men det er ikke i forretningen, hvor du købte det.
Det må være sket der hvor det er fremstillet og pakket. Måske en maskine, der er gået i stykker eller en medarbejder, der efter at være blevet fyret skulle hævne sig.
Du skal rette henvendelse til producenten og evt. et af forbrugerprogrammerne på DR eller TV2.
Velbekomme ans
| |
| Kommentar Fra : grausen |
Dato : 17-08-03 20:18 |
|
Hejsa
må man spørge hvilket mærke det var?
Jeg er selv ansat i "salatbranchen" og vil gerne forhøre mig i morgen, om hvordan proceduren ved fund af fremmedlegeme er.
Umiddelbart mener jeg dog også det er fabrikanten af salaten der skal rettes henvendelse til.
Husk at gemme salaten og ikke mindst fremmedlegemet til dokumentation.
m v h
grausen
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 17-08-03 20:24 |
|
-> Bragesvej
Se ude i venstre side "Kom godt i gang. Klik der og nederste linie skal du så klikke på, der får du anvisningen til smileys
mvh ans
| |
| Kommentar Fra : ram2 |
Dato : 17-08-03 20:26 |
|
>AnnLou.
Hvis producenten har lidt fornemmelese for kundepleje, får du nok 1 års forbrug af tunsalat. men forhåbentlig ikke på en gang.
Mvh
Ram
| |
| Kommentar Fra : AnnLou |
Dato : 17-08-03 20:32 |
|
Hej Grausen og Co'
Ja, salaten hedder "Gut Frielingshof" så det er en "tysker".... men der står kun at salaten er fremstillet for supermarkedet, så jeg må nok have fat i dem først.
Salat og møtrik er gemt, dog så godt væk så min mand ikke sætter tænderne i den
Tak for hjælpen,
AnnLou
| |
| Kommentar Fra : grausen |
Dato : 17-08-03 20:44 |
|
Hej Annlou
ikke et navn jeg nikker genkendende til (heldigvis ) jeg vil dog alligevel lige inskyde at møtrikken ikke nødvendigvis stammer fra fabrikken hvor salaten er lavet, den kan også stamme fra en dåse hvor nogle af ingredienserne har været i, men stadig mener jeg, det er fabrikkens ansvar at tjekke deres råvarer.............
| |
| Kommentar Fra : lillespir |
Dato : 17-08-03 21:04 |
|
Hej Annlou.
Jeg vil foreslå at du retter din klage direkte til producenten,( så jeg håber at deres adresse er skrevet på tunsalaten) i stedet for at gå til dit lokale supermarkede, min erfaring siger mig at det er det bedste.
Jeg har rettet klage til Merrild kaffe pr. tlf. her blev min henvendelse modtaget meget seriøst og positiv. Aftalen blev at jeg skulle sende posen med indhold. Tre uger senere kom der 5 poser kaffe retur og et brev med reslultatet af deres undersøgelse.
Til Arla mailede jeg de trykte oplysninger fra kartonens top og min klage, efter få dage modtog jeg en check pålydende 50 kr.Samt en beskrivelse af deres analyse.
Jeg håber ikke det har givet dig tandpine.
Hilsen Rita
| |
| Accepteret svar Fra : grausen | Modtaget 50 point Dato : 18-08-03 21:07 |
|
Hej igen
nu har jeg forhørt mig om hvordan proceduren er vedrørende klager
Normalt klager man til fabrikanten. Der er dog nogle etiketter, hvor det ikke fremgår hvem der har produceret salaten og så må du hen i supermarkedet. Der afleverer du salaten, møtrikken og din klage (og evt. dit krav). Supermarkedet skal så sørge for at alle tre dele bliver fremsendt til fabrikanten (husk at tage en kopi af klagen til dig selv, så du har dokumentation, hvis du ikke hører fra dem inden for rimelig tid).
Vores laboranter siger at proceduren hos os, så er, at de efter endt undersøgelse, sender brev både til supermarkedet og den der klager.
m v h
Grausen
| |
| Godkendelse af svar Fra : AnnLou |
Dato : 21-08-03 16:18 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|