|
| Bøvl ved skift af cylinderkit Fra : luxenburger | Vist : 442 gange 20 point Dato : 30-06-03 08:06 |
|
Jeg har lige monteret ny cylinder, stempel og topstykke på min maxi. Det er første gang jeg prøver det, og efter monteringen er der noget galt. Kickstarteren er nærmest låst fast - jeg formoder at det er fordi, stemplet skal have en bestemt placering i cylinderen når jeg samler den, eller hvad?
Og når jeg så skal indstille tændingen bagefter - hvordan finder jeg stemplets øverste dødpunkt?
| |
| Kommentar Fra : Jackel |
Dato : 30-06-03 23:29 |
|
1. noget er der galt :)
2. afmonter det hele igen topstykke,cylinder m.v
3. smør et godt lag 2taks olie i cylinderen og smør stempel og ringe meget godt !!
4. se på stempel top der er en pil den SKAL peje mod udstødning
5. se også på topstykke der er nok også en pil sammen regle gælder her..
samle nu det hele.. pas på stempel ringende evt efter du har fået cylinder på prøv da at træde på kickstarteren og se om stempelet kører gør det, det sæt så topstykke på og se om den stadig kører..
| |
|
Hey, tak for kommentarerne. Jeg har set lidt nærmere på den og må konstatere, at stemplet glider fint i cylinderen - indtil jeg monterer cylinderen på motorblokken. Så bliver stemplet hængende i overgangen mellem cylinder og krumtaphuset. Jeg tænker om det simpelthen bare er en skodcylinder jeg har fået - det er som om det ikke rigtig passer sammen.
| |
|
Hej Jon, jeg tænker at det måske netop er det, så jeg vil prøve at montere cylinderen med først 2 pindboldte og så de sidste og se om det hjælper noget.
| |
|
Hej Jon, det er derfor! Jeg vil prøve at skifte pindboltene og se om det hjælper, for det har indtil nu været umuligt at få det til at køre, når jeg strammer topstykket til. Lige så snart det løsnes en smule, kører stemplet fint.
| |
|
Jamen så glæder jeg mig til at få lårtet til at køre. Jeg kan dog læse hist og her at man skal omdyse karburatoren i forbindelse med sådan et sæt. Hvordan finder man den rigtige dyse? Jeg troede at den passende dyse blev leveret med kittet.
| |
|
Åh, nu skrev jeg cylinderkit, det er jo ikke helt rigtigt. Det er faktisk et 45 mm tunsæt fra STC, hvor der fulgte en 20 mm karburator med...
| |
|
Uha det lyder godt - det må næsten være det samme, for det er STC's eneste sæt til maxi uden membran. Hvad syntes du i øvrigt om det? Jeg synes ikke kvaliteten lader til at være vanvittig god. Og så er jeg ikke sikker på at det overhovedet kan lade sig gøre at få sat det medfølgende 17-tands tandhjul på, for så er der vist ikke plads til kæden...
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 02-07-03 15:31 |
|
Jeg kørte med 16tands uden besvær...
Og iøvrigt er det faktisk et godt sæt, jeg var dog lidt skuffet over kvaliteten af cylinderen/topstykke/stempel... men ellers er det faktisk et rigtigt godt sæt, i sær kaburatoren er rigtig god, bare lidt ærgeligt at den ikke rigtigt kan komme til at sidde ordentligt pga. størrelsen.! Og udstødning er da alt for pæn, og så ligner den jo en lovlig lidt !
| |
|
Jeg kan kun give dig ret mht. karburatorstørrelse. Nu har jeg endelig fået skidtet monteret - det var stemplet der gik i mod topstykket!! Så jeg satte en ekstra bundpakning i, og så passede det. Da jeg så fik den startet steg omdrejningstallet helt vildt uden at jeg ved hvorfor, så jeg skyndte mig at afbryde tændingen. Måske har jeg lavet noget lårt i karburatoren...
Hele baggrunden for det her er selvfølgelig at jeg skal køre Cannonball Run den 19. juli - alle knallertfreaks bør straks tjekke det på www.koldstart.dk!
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 04-07-03 12:14 |
|
Det problem havde jeg også ! Da jeg startede den første gang uden at give den gas (den startede faktisk første gang) der stod den lige et sekundt i tomgang men så gav den vildt gas og fløj afsted! men men nåede lige at flå tændrørs kablet af inden den nåede at kører alt for langt, den skulle jo nødig sætte sig...
Men det var vidst gas kablet som ikke helt passede, man skulle lige justere på det for at det passede med at nul gas = tomgang!
| |
|
Okay - heldigvis havde jeg taget kæden af, for jeg stod nede i kælderen med den! Men jeg nåede også lige at hive tændkablet af. Nu må jeg prøve at pille lidt ved gaskablet.
Når du nu har haft samme sæt - hvilken gearing kørte du så med? Jeg overvejede at prøve 17/45, dvs. nøjes med at skifte til et 17-tands foran, hvis det da kan være der.
Intil videre skal jeg i øvrigt sige dig tak for alle de gode råd - du er vist lidt af en knallertekspert eller hvad?
| |
| Godkendelse af svar Fra : luxenburger |
Dato : 07-07-03 07:06 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|