/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Kommende trafik
Fra : svendgiversen
Vist : 695 gange
200 point
Dato : 23-03-18 15:25

Dum: Femern tunnel
Dum dummere: Kategat bro

Klog: Motorvej fra Aabenraa til Hobro
Klog klogere: En bro fra Fyn fil Als...



 
 
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 23-03-18 19:23



Kommentar
Fra : Bille1948


Dato : 23-03-18 19:27

Jeg ville bytte om på Fehmern og Kattegat, da sidstnævnte kan reducere presset over Fyn og ved trekantsområdet.

Kommentar
Fra : omahexen


Dato : 23-03-18 20:01

Før de sætter gang i de vilde projekter skulle de måske gøre arbejdet færdigt,og gøre det sidste stykke af motorvejen over Fyn fra fire til seks spor.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 200 point
Dato : 23-03-18 20:09

Det er næppe nødvendigt med en Kattegat bro

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 23-03-18 22:51

Aalborg tunnelen er aitid på max 90, bare fordi mennesker ikke kan ´flette´ sammen.

Syntes i har problemer ? DOWN ved dig.



Kommentar
Fra : katekismus


Dato : 24-03-18 14:52
Kommentar
Fra : bodillouise


Dato : 28-03-18 21:18

Det afhænger nok SF hvor man bor og hvad man mere man kommer til st bruge.??

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 29-03-18 09:13

Nej, det afhænge ikke kun af hvor man bor,
en broforbindelse i Sønderjylland vil lette trafikken fra Odense til Hamborg,
også grænse og ferie trafikken,
og mindske bilkøerne omkring Kolding, mere end en udbygning af den østjyske motorvej.

Tæt trafik og de mange uheld her, afhjælpes med en motorvej fra Aabenraa til Hobro,
de gamle stude vidste nok, hvor det var best og kortest at gå...

En Kattegat bro er jo helt ude i tovene, økonomisk og lang,
og økonomien i Femern tunnelen er jo er jo endnu værre med snyd og brudte aftaler.


Kommentar
Fra : trimare46


Dato : 29-03-18 14:44

Der var sgu lidt mere ide i en tredie limfjordsforbindelse som er en regulær nødvendighed, end en bro fra Fyn til Als, som bare ville være en behagelig ting.
Når man bor i vodskov og arbejder i svenstrup, skal man regne meden times transporttid hver vej.
Det koster samfundet mange millioner i spildt tid

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 29-03-18 17:18

Nu er det mere fjern forbindelser der tænkes på med dette spørgsmål,
En ny limfjordsforbindelse bør kunne løses lokalt, og Limfjorden er jo lang,
Aggersund broen virker fint og der er færger til Mors og Hals,
så hvad med at sprede det lidt, så ikke alt skal gennem Aalborg?

Det er det samme vi prøver på, så ikke alt skal gennem trekantområdet...



Kommentar
Fra : katekismus


Dato : 29-03-18 20:12

Jeg ved ikke, hvad der er dummest eller klogest. Det afhænger jo af, hvor man bor, og hvilken strækning man færdes på osv.

https://ing.dk/artikel/danmark-haster-videre-med-femern-tunnel-trods-manglende-godkendelse-210919

https://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=3239691

https://www.tv2fyn.dk/artikel/1400-vil-have-als-fyn-broen-det-er-luftsteg-og-vindfrikadeller

https://www.dr.dk/nyheder/politik/blaat-flertal-genopliver-bro-over-kattegat

Fra foromtalen: Flere og flere mener, at cyklisme er en af løsningerne på både trafikkaos og klimaproblemer, men de færreste byer er indrettet til, at cyklisterne kan færdes sikkert i trafikken. For ikke at tale om en bil- og olieindustri, der ikke ser med blide øjne på et eventuelt indtægtstab. I Toronto fjerner borgmesteren cykelstierne, mens aktivister maler dem op igen om natten, og i Sao Paulo og Los Angeles kæmper cyklistbevægelserne for sikre cykelstier som i København, hvor fyrre procent af indbyggerne kører på cykel dagligt.
https://vimeo.com/ondemand/bikesvscars/139735098

http://vejdirektoratet.dk/DA/viden_og_data/publikationer/Lists/Publikationer/Attachments/947/Paa%20Vej%202017.pdf


Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 30-03-18 14:31

Citat
Når man bor i vodskov og arbejder i svenstrup, skal man regne meden times transporttid


25 minutter fra kilden og til broen, det var det længste jeg har prøvet, og så var det kl 14 på en hverdag - og det var billisternes egen skyld da de ikke kunne komme helt over krydsene og derfor blokkerede traffikken.

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 30-03-18 15:17

Ja, de kører ikke så godt omkring Aalborg, min kone er til guldbryllup deroppe lige nu.

Jeg husker den gamle vits: Hvad er ligheden mellem pontonbroen i Aalborg og din gamle hat?

Dette spørgsmål rækker længere ude end lokaltrafikken der...



Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 02-04-18 14:54

Nye minus til dum dummere planerne:

Beboerne på Samsø vil gerne bevare deres ø urørt af faste forbindelser,
og nu demonstrerer de på Femern for det samme, ingen tunnel til Danmark.



Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 02-04-18 17:26

Citat
ør de sætter gang i de vilde projekter skulle de måske gøre arbejdet færdigt,og gøre det sidste stykke af motorvejen over Fyn fra fire til seks spor.


Hvad vil det gavne, fynboerne kan jo ikke holde til højre...

Ved det nye stykke, ved middelfart er det venstre spor det mest benyttede... Kapaciteten over fyn er lav på grund af trafikal skod kultur. Venstrebane egoister.... Det skal koste klip i kørekort at undlade, at holde til højre....


Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 02-04-18 17:45

Modsat har vi på Als og nu lidt længere sydpå, ikke noget over at blive mere forenet med Fyn,
førende industriledere her argumenterer for en sådan broforbindelse, langt kortere en Kattegat.

Og hvorfor skal Billund kun være forenet med overtrafikerede Vejle,
jeg er sikker på at både lufthavnen og lego parken vil hilse en ny forbindelse
både syd og nordfra velkommen.

Om Als broen, skal der så et nyt stykke motorvej sydvest på fra Odense,
det vil aflaste den manglende del af 6 spor til Miiddelfart,
og det er vist ikke kun fynboerne der ikke holder til højre?



Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 02-04-18 17:47

Citat
det er vist ikke kun fynboerne der ikke holder til højre?


Men, så kan alle jo have glæde af, at forbedre vognbanekultur...

Kommentar
Fra : boyelauritzen


Dato : 03-04-18 21:05

Femern tunnel synes jeg bedst.
Da den vil aflaste trafikken over Fyn og trekants området.


Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen


Dato : 04-04-18 16:40

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948


Dato : 08-04-18 10:57

Taj for point Svend

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste