|
| Brændstof pumpe Fra : mig-selv | Vist : 435 gange 100 point Dato : 03-10-17 20:22 |
|
Er der en eller anden form for ´svømmer indbygget´ i pumpen (ikke benzin måleren, men måske i samme forbindelse), som slukker for strømmen til pumpen ?
| |
|
Pumpen køre hele tiden, mens der er tænding, men der et returløb efter indsprøjtningsventilerne som løber tilbage i tanken.
Derfor er der 2 slanger fra pumpen til og fra motoren.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 03-10-17 21:53 |
|
Citat Derfor er der 2 slanger fra pumpen til og fra motoren. |
Kan JEG have vendt dem forkert (blå og sort), da jeg skiftede pumpen ? = bilen går ud ved ½ tank ? og som altid, burde man tage et billede, men ikke i dette tilfælde syntes bare det så let ud, hvilket det også var...
Og tilbage løbet stemmer rimelig med ½ tank = men osv kan der laves tryk gennem tilbage løbet? så bilen starter og ellers bare ´sutter´ hvad den kan.
Original pumpe, så et eller andet er helt galt.
| |
| Accepteret svar Fra : hjkofoed | Modtaget 100 point Dato : 03-10-17 22:07 |
|
Jeg skulle tømme tanken på en C5 helt, og uden at motoren arbejdede.
Først med hævert og resten med en "falsk" slange på benzinpumpen.
Til min undren kørte den kun de første 20 sekunder efter nøglen var drejet, så nøgle ud - i - drej 20 sekunder - ud - i - drej ...
Så af med stik og på med batteri. Så fik jeg tømt tanken.
På den bil gav motorstyringen tilsyneladende kun 20 sekunder, hvis ikke motoren gav impulser.
| |
|
Ja, måske vender de forkert ?
Har du skiftet benzinfilter ?
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 05-10-17 17:35 |
|
Citat På den bil gav motorstyringen tilsyneladende kun 20 sekunder, hvis ikke motoren gav impulser. |
Kan også kun høre pumpen køre et par sekunder = hver gang der er tænding på, først troede jeg at det var lygternes op/ned motor der kørte.
Citat Har du skiftet benzinfilter ? |
Nej, men hvis det var stoppet til, så burde bilen vel ikke starte efter påfyldning.
Men nu kører jeg til den brokker sig igen, og skifter rundt på slangerne og ser om det gør en forskel.
| |
| Godkendelse af svar Fra : mig-selv |
Dato : 07-10-17 20:21 |
|
Tak for svaret hjkofoed.
Ved ikke hvad der er rigtigt, men jeg lå mærke til at benzin måleren (også i tanken) sad fast ´klemt´ og kunne ikke komme under ½ tank eller op til fuld? om det så er fejlen må de næste km vise, skiftede tankmåleren ud med den gamle og nu ryger ´urviseren´ på fuld tank - håber den så følger forbruget.
Tak for svar.
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 07-10-17 20:37 |
|
Tak.
Jeg håber det lykkes for dig, jeg GÆTTER på at det er et forsvar mod luft i systemet.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|