|
| Accepteret svar Fra : Eyvind | Modtaget 60 point Dato : 29-06-16 20:08 |
|
Har du muligheder med ESC tasten
Den skulle kunne bringe dig til bios.
Har du en boot cd - så prøv at boote op på den, for at om den kan boote.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 29-06-16 20:12 |
| | |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 29-06-16 20:27 |
|
Jeg har i mellemtiden fundet et sted hvor kan kan downloade en installationsfil til USB, den er jeg ved at downloade nu, så må vi se om det er noget der dur.
Det er nok noget i den samme retning du er ind på synes jeg at kan se Eyvind...
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 29-06-16 20:29 |
| | |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 29-06-16 20:37 |
|
OK - du vil altså opgradere til win 10 via USB
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 29-06-16 20:42 |
| | |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 29-06-16 23:15 |
|
Citat OK - du vil altså opgradere til win 10 via USB |
Nej, det er ikke tanken, WIN 10 er jo allerede installeret på computeren.
Dette skulle efter sigende afhjælpe den fejl der hedder error 0xc000021a
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 29-06-16 23:21 |
|
MEN det hjalp ikke en snus, den bootede ikke på den USB disk...
Gad vide hvordan man kommer ind bag ved?
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 01:08 |
| | |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 30-06-16 01:16 |
|
Citat Ellers kunne dette måske bruges, hvis der er et program med Kommandoprompt, så prøv at skriv fixboot eller fixmbr - kan også gøres fra andre Windows installations cd/dvd under help: |
Nu er det jo det forbistrede, at der IKKE er en kommandoprompt, maskine kører blot i ring e en uendelighed.
Der kommer den blå skærm hvor den fortæller der er en fejl 0xc000021a og så ser det ud som om den reparerer (det giver den i hvert fald indtryk af) og så kører møllen igen...
Jeg kan ikke komme ind til den forbistrede kommandoprompt.
Hvad skal jeg mon trykke på for at den kommer frem?
Har prøvet f8 - Esc - Shift
Er helt på herrens mark...
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 07:53 |
|
Citat Nu er det jo det forbistrede, at der IKKE er en kommandoprompt, |
Det er der, hvis du bruger en Windows installations dvd, under install er der noget der hedder HELP og der kommer kommadopromt frem - og når det er ´fixet´ lukker du pc og starter normalt.
Der skal selvfølgelig Bootes fra mediet dvd/cd/usb - ind i bios.
Har brugt det mange gange i gamle dage, da jeg havde flere systemer på 1 disk og der så gik ged i opstarten
Har aldrig prøvet det på Win10.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-06-16 09:25 |
|
Ok så starter vi helt nedefra.
1. Reagerer den ved tryk på ESC knappen under opstart.(klik klik klik klik)
....og kan du komme videre til eks. F9
2. Har du en anden computer med netadgang.
3. Har du CD/DVD på den anden computer
4. Har du kun USB på den defekte computer
5. Hvilken HP er det vi taler om......skriv det hele ned som står på etiketten - evt tag et billede.
Alt efter dine svar vil jeg evt komme med nogle forslag.
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 30-06-16 11:59 |
|
Halløj igen...
Nu har jeg fået fundet ud af hvad det er for en maskine.
http://www.altomdata.dk/test-hp-pavilion-15-af103no-kan-del-uden-prale
1. Jeg kommer ingen vegne med at klikke på hverken Esc eller F8 Eller F9
2. Jeg har ikke mindre end 3 andre computere til rådighed der kan gå på nettet (den omtalte er som sagt ikke min egen)
3. Ja, jeg har DVD på de andre computere
4. Der er både USB (selvsagt) og DVD på den berørte computer
5. Specifikationerne fremgår vel sagtens af linket HP Pavilion 15-af103no
På forhånd tak fordi du gider bruge din tid på det her...
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-06-16 13:20 |
|
Jeg skal hen og snakke med en HP i dag, og så vil jeg lige afprøve opstart mulighederne.
Hvis du ikke har en boot cd skal du nok downloae og brænde en.
Eller vi lige skal sikre at den USB kan boote.
Vender tilbage.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 13:42 |
| | |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 13:43 |
|
Det var så Windows tasten og F1
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 30-06-16 13:46 |
|
USB'en kan den åbenbart ikke boote på, prøvede at downloade Media Creation Tool til en sådan...
Prøvede så at brænde den på en CD med det samme resultat, den tager ikke ved og booter heller ikke på CD'en...
Hvad hunden gør jeg så?
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 13:50 |
| | |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 13:55 |
| | |
| Kommentar Fra : webnoob |
Dato : 30-06-16 15:05 |
|
Citat USB'en kan den åbenbart ikke boote på |
Når du nu prøver og boot på en USB, hvilke data har du lagt på? Er det en ISO du har pakket ud? Hvis ja, har du så lavet den om til UEFI? Hvis Windows er installeret med UEFI og din usb er gjort klar til bios så kan de ikke snakke sammen.
Den lette måde og lave en USB om til UEFI er ved at bruge Rufus, https://rufus.akeo.ie/.
Kan du komme i BIOS og se om Windows er installeret med legacy eller UEFI?
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 30-06-16 15:29 |
|
Citat Kan du komme i BIOS og se om Windows er installeret med legacy eller UEFI? |
Nej NEJ og ATTER NEJ - er det mig der ikke skriver tydeligt nok eller hvad sker der lige her
Citat 29-06-16 23:21
MEN det hjalp ikke en snus, den bootede ikke på den USB disk...
Gad vide hvordan man kommer ind bag ved? |
Som du selv har kommenteret på:
Citat Dato : 30-06-16 07:53
Citat
Nu er det jo det forbistrede, at der IKKE er en kommandoprompt, |
Ved ikke om dette er uklart, men der er altså ingen kommandoprompt, den står bar ude i blå skærm og kører og ind imellem kommen den frem med at der er en error 0xc000021a som den så vil rette på - så skriver den nogle procenttal og fortsætter så til taksten kommer næste gang.
Dette kunne jo så fortsætte i en uendelighed hvis den fik lov til det.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 16:02 |
| | |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 30-06-16 16:13 |
|
Citat Nej, men her er en video:
https://www.youtube.com/watch?v=pb57DNM2OKw&feature=youtu.be |
Ingen respons...
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-06-16 17:21 |
|
Der kom ikke nogen HP alligevel.
jeg huskede forkert
You should be able to access the BIOS by tapping the F10 key as soon as you see the HP welcome screen.
Det er F10 du skal trykke på under opstart
Og så kan du måske
Citat Kan du komme i BIOS og se om Windows er installeret med legacy eller UEFI? |
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 30-06-16 17:57 |
|
Citat Det er F10 du skal trykke på under opstart
Og så kan du måske |
NOT!
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 18:14 |
|
smid den ud - den er vist ikke normal.
Har du prøvet Escape eller F12
Har ikke flere gode/dårlige råd at hoste op med
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 30-06-16 18:19 |
|
Citat smid den ud - den er vist ikke normal
Har du prøvet Escape eller F12
Har ikke flere gode/dårlige råd at hoste op med |
Nu er det heldigvis ikke min egen computer (som også tidligere nævnt)
så jeg skal nok ikke smide den nogen steder hen.
Må ske skal ejeren prøve at levere den tilbage til leverandøren som en garantireparation...
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 21:20 |
|
Er du sikker på at der overhovedet er et system på disken..
Med alle de muligheder der er givet, skulle man tro at disken var stået af eller mangler.
Men der er åbenbart mange der her inde der har problemer med Win10 for tiden.
Kan du ikke hente dén (10) som ISO fil - men igen, hvis du ikke kan Boote fra noget som helst, så hjælper det jo heller ikke noget.
Mit sidste foreslag, pil Bios batteriet ud og prøv at Resette bios når/ og såfremt den virker.
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 30-06-16 22:55 |
|
Jeg tror jeg som en sidste mulighed spørger HP supporten om de kan hjælpe ellers må den retur til forhandleren...
Jeg vender tilbage med et svar på og hvad der bliver sagt og hvad der ellers måtte ske...
| |
|
Har den været oppe og køre som win 10?
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 30-06-16 23:56 |
|
Ja, det har den - den er jo købt med Win 10 installeret.
Ejeren havde været ved at installere nogle drivere som jeg forstod og så ville den pludselig ikke da han startede igen...
| |
| Kommentar Fra : webnoob |
Dato : 01-07-16 14:16 |
|
Citat Hvad mener du webnoob? Har du vinger? |
Ja drikker redbull.
Nej, mener jeg gerne vil fixe den. Det lyder som om du prøver og boot på en usb der er klar til bios hvor i mod det er uefi der er på computeren.
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 01-07-16 14:24 |
|
Desværre er der åbenbart ikke noget at gøren end at aflevere den til leverandøren til en garantireparation.
Jeg prøvede at ringe til HP Supporten, han sagde der ikke var noget at gøre ved sådan en
"blue screen of death" så ejeren er kørt til BILKA så de kan sende den ind til rep.
Jeg takker alle for indsatsen.
Da nu de dyrebare point ikke skal gå til spilde ved blot at annullere spørgsmålet på grund af at spørgsmålet ikke lige kunne besvares, sender jeg points til Eyvind som var den første på banen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|