/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Så er der omvalg...
Fra : molokyle
Vist : 1117 gange
444 point
Dato : 06-12-15 09:27

Tjaeh.. kun 2 dage skulle der gå efter EU-valget, før politikerne ønsker en ny afstemning ved et omvalg. LA vil stille forslag om at vi skal stemme igen og Venstre's EU ordfører er ikke afvisende:

http://finans.dk/live/politik/ECE8273222/LA-vil-have-ny-folkeafstemning-med-fokus-p%C3%A5-erhvervslivet/?ctxref=fplive

I mine øjne noget svineri !!!

Skal vi finde os i det? Er der overhovedet noget vi kan gøre? ..andet end at stemme NEJ igen?

</MOLOKYLE>

 
 
Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 06-12-15 10:02

De skal jo blot undgå at lave store lovpakker med forviklende underparagraffer der ikke har en skid med sagen at gøre.

Typisk skal embedsmænd og jurister også skrive lovene til noget komplet uforståeligt når hovedlinerne er vedtaget, og udvide lovene med 500 % om året for at holde deres job kørende.

Kommentar
Fra : kivi


Dato : 06-12-15 10:04

det der er problemet er de skal til at lave noget istedet forat lade eu gøre det

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 06-12-15 10:40

Næeh kivi. Problemet er; at de ikke respektere borgernes valg. Det er arrogance så det basker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 06-12-15 12:03

Årsag:
Ingen aner hvem damen er.
Hun skal lige gøre sig bemærket inden hun flytter parti.
LA´s støtter (læs levebrøds-lobbyisterne ) accepterer ikke en folkeafstemning, med mindre det er til deres egen fordel.




Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 06-12-15 12:28

Sikke en børnehave! Lad os få et nyt folketingsvalg i stedet for JA? NEJ?
Kommer det ikke ud på eet fedt?
Ingelein

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 06-12-15 13:30

Nu har EF/EU aldrig været et kabinetsspørgsmål (altså noget en regering gik af på ikke at fo igennem), det nærmeste var i 1972, da Krag gik af dagen efter at have vundet folkeafstemningen om at komme ind i EF!

At LA nu vil have lige præcis de dele, der meler storkapitalens (for at bruge gammelt socialistsprog) kage er vel ikke overraskende

Men at tro at det ville kunne overleve en ny folkeafstemning viser kun, hvor enøjede LA er, hvad gør man ikke for at glæde dem der betaler LA's gilde

Det eneste, klogeste/bedste vil være at vi hurtigst muligt melder os ind i Europol efter en ny afstemning, i stedet for at prøve at få mærkelige, langsommelige (kræver godkendelse i de 27 andre EU-landes parlamenter) og besværlige parallelaftaler. De 4 ud af 6 vi har ønsket indtil nu (2 har de andre lande ikke villet støtte) har det i gennemsnit taget 5 år at få igennem, der er ca 1½ år til den ny Europol-akt træder i kraft.

Når det er sket, må vi tage en eller nogle få EU-retsakter ad gangen, som befolkningen kan forstå (og politikerne forstå/forklare), dem kan vi stemme om når vi alligevel skal stemme til kommune/folketings/EU-valg.



Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 444 point
Dato : 06-12-15 14:04

Jeg har op til valget fulgt nøje med i hvad udlandet, og især Tyskland har bragt vedr. Folkeafstemningen. Jeg har ikke fundet eet eneste ord om det, selvom det muligvis har stået med småt et eller andet sted. Det viser jo Danmarks betydning for EU som helhed.
Enten - Eller formlen ville en gang for alle afgøre sagen. Jeg har stemt nej af bare protest over at det jo i virkeligheden er fuldkommen ligegyldigt hvad vi stemmer, så længe ikke engang vores regering accepterer borgernes afgørelse og også deri fornemmer at der saves i taburetternes ben.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 06-12-15 14:11

Eu har lige så meget brug for Danmark, som vi i Danmark har for EU, når det kommer til retsamarbejde.(..lige undtaget; bistandsmodtagerne i landbruget og familie foretagender i milliardklassen: Disse vil nemlig gerne have mere EU støtte til udflytning og billig arbejdskraft).
Derfor bliver der intet problem med 'parallel aftaler'
</MOLOKYLE>




Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 06-12-15 14:35

Ps. Mit argument ovenfor bygger på, at mange EU lande er mere på røven ..end Danmark.

Så mon ikke vi kan forhandle os til en løsning (..på f.eks. Europol og mange andre samarbejde områder) UDEN at skulle afgive suverænitet i Dansk lovgivning til EU tribunatet?

<MOLOKYLE>


Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 06-12-15 15:46

Citat
Mit argument ovenfor bygger på, at mange EU lande er mere på røven ..end Danmark.


Økonomisk og beskæftigelsesmæssigt har du ret!

Men, Dk udenfor EU minder om det gamle Hugo-spil, vi skal springe fra isflage til isflage for ikke at få koldt buksevand

Og husk det vigtigste, vi skal afgive suverænitet, men det har de store EU-lande, Tyskland, Frankrig mv. også gjort, uden EU havde de langt mere styrke end vores 5,6 mio. indbyggere, så'n på størrelse med det halve af storParis, -London, osv!

Uden EU var vi tilbage til de gode gamle dage i Romerriget:

De store/stærke lande gør hvad de har lyst til, de små/svage lande gør hvad de er nødt til!

Jeg foretrækker klart EU for romerriget.

Da jeg for efterhånden mange år siden deltog i møder i EF var mit klare billede, at velbegrundede og velunderbyggede argumenter, uanset om man var fra et stort land (det har jeg godt nok aldrig prøvet) eller et lille land, havde stor betydning for beslutningerne.



Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 06-12-15 16:18

Eu er en dødssejler og lukker og slukker inden der er gået 10 år. (Som jeg har påstået flere gange)
Lige meget hvad, stem NEJ. Der er vel heller ingen der køber en lejlighed i et nedrivningskompleks......For nu at bruge Asger Aamunds ordvalg.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 06-12-15 16:24

vagnr -> Jeg foretrækker nu også EU frem for Romerriget.

Men jeg ser intet incitament til at afgive mere af nationalstaternes selvbestemmelse i den anledning.

Frihandel, åbne grænser, harmonisering af; (Indkomst-) Skat, Moms, Afgifter, Overenskomster, fælles finansregulering gennem åbne regnskaber og en EU TUBIN aktieudbytte Skat og stop for medarbejderudflytninger samt investeringer i produktionsanlæg i udlandet med EU finansiering.
Dét går jeg ind for
</MOLOKYLE>





Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 06-12-15 16:53

Et fællesmarked EF;(..som ovenfor beskrevet) er/var arbejdernes objektive mål.

Det nuværende EU; er kapital- og virksomhedsejernes, samt finansverdenens projekt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 06-12-15 17:08

Det vigtigste ved denne afstemning er, at et eller andet flertal, på vores vegne kan sætte vores demokrati ud af spil.......................................det er jeg dæleme glad for.


Hvis vi ikke kan aftale hvordan Europa skal håndteres, uden at have bundet hænderne på ryggen, ville det nok heller ikke blive sjovt, hvis det blev et ja.

Det er egentlig utroligt, at der hele tiden skal stemmes, efter et nej men ikke efter et ja.

Tænk en gang om mange år, sidder vore børnebørn og tænker på forrædderne .....................altså hvis det var blevet et ja.

Ære være friheden.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 06-12-15 17:37

Hvis en timeløn og arbejdstid var den samme i f.eks. Danmark, Tyskland, Polen, England, Frankrig, Spanien, Ungarn eller Grækenland osv. var gældende EU-lov. Herunder prisen på en liter mælk, en bil eller en chokoladebolle i alle Europæiske lande, så ville det give mening med en fælles valuta:
EURO = €
..ellers ikke.

Derfor ville der heller ikke blive problemer med velfærdsturisme, løndumpning, børnepenge, boligudgifter mm.

Det samme gælder for; folkepension, sundhedsvæsen, børne- og ældrepleje, understøttelse ifbm. arbejdløshed, osv.
Det var gerne derhen vi skulle med EF/EU
</MOLOKYLE>



Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 06-12-15 18:02

>molo

Citat
Det var gerne derhen vi skulle med EF/EU


USA har haft noget EU-lignende i 150 år og er ikke nået til det elfenbenstårn, gør det heller aldrig, men er et meget længere stykke på vejen, end EU!

Fælles valuta, fælles udenrigspolitik, hver stat sin lokale politik, forskellige priser, forskellige lønninger i staterne.

Og sådan vil det altid være, huse er dyrere i NY end i Alaska, mandler er dyrere i Alaska end i Californien, ganske ligesom huse er dyrere i Kbh end i Tønder, og fisk er dyrere i Kbh end i Hirtshals.

Udbud og efterspørgsel, ganske enkelt, elementær økonomi

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 06-12-15 18:52

Bestemmer de også en agurks krumning "over there" - altså nu hvor de er "kommet længere"

Derovre er staterne rimelig suveræne, her var et ja muligheden for at det hele skulle gå efter nogle Merkel´ige regler.

Vi husker jo også hvordan det gik med destaterne, der blev slået kraftigt sammen og en enkelt mand sammen nogle pap-hoveder kunne overtrumfe det hele.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 06-12-15 19:03

Citat
Det er egentlig utroligt, at der hele tiden skal stemmes, efter et nej men ikke efter et ja.
Der bliver ingen folkeafstemning - kun i LA-fantasternes verden.

Enhedslisten, DF og Rina Ronja siger: Det, der evt. skal stemmes om, er om den nyforhandlede tilvalgsordning vedr. Europol.....Hvis der skal stemmes...? Det vides først i 2017.

Resten har et flertal af danskerne jo stemt nej til. Også LA-fantasternes stemmekvæg.

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 06-12-15 19:08

Jeg har nu gode sammenligningsgrundlag mellem f. Eks Tyskland og Danmark og uanset hvordan og hvad man sammenligner mellem folk i bestemte klasser, som f. Eks ufaglært, faglært, højere uddannelse os. Kommer livsvilkårene næsten ud på det samme. En bil er også dyr i Tyskland, fordi indkomsterne er det lavere, for at nævne et eksempel. Der er mange, mange skattemæssige, pensionsmæssige og sundhedsmæssige faktorer, der kan sammenlignes, men stort set har vi i DK og DE det samme ud af en arbejdsindsats.
En væsentlig forskel er dog beregningen af det vi herhjemme kalder folkepensionen, hvis grundbeløb er ens for fattig og for rig, med diverse fratræk for den "rige". I DE betaler man gennem hele livet en procentdel af indkomsten til sin senere pension. Den der har tjent godt får altså en større pension. Hustruer, der ikke har været på arbejdsmarkedet, får vistnok ingenting eller en anden kompensation i form af et lille beløb, som de kalder "moderskabsydelse. Ved mandens død får konen stadigvæk 60 % af mandens pension. Hele sundhedsvæsnet er opbygget anderledes. En almen ordning for "almindelige mennesker, og en anden eller flere for dem, der selv betaler, har en forsikring eller er ansat et sted, hvor firmaet betaler. Hele sundhedsvæsnet er en del af skattebilletten.
Så der er rigtig mange ting, der skal ændres, hvis slting skal harmoniseres.
Ingelein

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 06-12-15 19:20

Citat
Bestemmer de også en agurks krumning "over there" - altså nu hvor de er "kommet længere"


Kunne vi ikke, en gang for alle, slippe for at høre om de skide agurker, det er og har altid været en and??

Det var en dansk regel fra 1942, måske tysk "inspireret", vi var jo besat, den handler om det meget fornuftige, at der skal være ca lige mange agurker i en kasse, derfor kunne krumme agurker IKKE være 1. sortering! Men som 2. sortering kunne og kan de sælges.

http://www.information.dk/32069

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 06-12-15 19:47

Citat
Gurkenkrümmung. Die geraden Gurken hat sich auch nicht ein Brüsseler Bürokrat einfallen lassen, sondern der Handel. Er erwirkte in den Gremien der UN und OECD die Festschreibung von Qualitätsnormen für Gurken. Darin waren sowohl das frische Aussehen als auch die Krümmung als Kriterium angeführt. Österreich übernahm diese Regeln bereits Ende der 1960er-Jahre lange vor dem Beitritt, die EU erst 1988. Doch mittlerweile ist die Normierung von der EU-Kommission abgeschafft worden. Grund dafür waren nicht nur die Mythen von schikanösen EU-Beamten, sondern die Tatsache, dass die meisten Gurkensorten mittlerweile durch Züchtung und Anbaumethoden ihre Krümmung verloren hatten. Außerdem wollte sich die Kommission nicht länger dem Hohn aussetzen, für dessen Ursache sie nicht einmal verantwortlich war.


Kort fortalt, var det handelen som i UN og OECD i deres råd besluttede disse kvalitetsnormer for agurker en gang i 1960'erne. EU tiltrådte disse forskrifter i 1988 og har siden afskaffet dem igen. Årsagen til afskaffelsen af forskrifterne var dels at man hånede EU tjenestefolk for disse tåbelige regler, dels at det er lykkedes at fremavle sorter uden krumning.
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 06-12-15 19:54

Citat
Kunne vi ikke, en gang for alle, slippe for at høre om de skide agurker, det er og har altid været en and??
Nej nej vagnr. ikke nogen and, men den skinbarlige sandhed.

I 1995 vedtog EU guidelinjer for over 40 frugter og grøntsager. Levede grøntsagerne ikke op til reglerne, måtte europæiske landmænd ikke sende dem til forbrugerne.
Regulativ nummer 1677/88 om agurker blev symbolet på det meget omtalte direktiv. Ifølge det måtte agurker ikke krumme mere end 10 millimeter per 10 centimeter.
I 2010 blev en stor del af direktivet, bl.a. det om agurker, droppet igen, bl.a. på foranledning af den daværende danske EU-kommissær, Mariann Fischer Boel (V).


Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 06-12-15 19:58

Børn under otte må ikke puste balloner op eller bruge truthorn uden en voksens opsyn.
Også en dødsyg EU-lov.
Loven er sikkert vedtaget under en kæmpe brandert

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 06-12-15 20:11

På masser af områder har vi i EU fået harmoniseret regler/standarder for produkter, i gamle dage krævede hvert land SINE normer overholdt, så en fabrikant skulle leve op til hvert lands regler, og få godkendt produkterne i hvert land, nu er hovedreglen, at EN godkendelse er nok.

Men det ville være dybt godnat, at et hus i Nordsverige og et hus i Cypern skulle leve op til samme isoleringskrav.

Jeg har på Cypern i november måned siddet udendørs i skjorteærmer det meste af natten under en parasol, sprunget i vandet i havnen næste morgen, det ville jeg ikke gøre i Nordsverige, nok ikke engang i juli måned.

Som alt andet i livet, må man tilpasse sig forholdene, uanset om man er i , eller udenfor, et arbejde, parforhold, EU eller....

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 06-12-15 20:19

Citat
Nej nej vagnr. ikke nogen and, men den skinbarlige sandhed.


Nej, EU adopterede allerede eksisterende regler i bl.a. Danmark, FN og OECD som ingelein også skriver.

Så EU har gjort hvad flere lande og internationale organisationer gjorde i forvejen, det er vel det samarbejde handler om?



Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 06-12-15 20:35

Hvilket til dels er korrekt..
Citat
Sagen om den krumme agurk blev først for alvor synlig i starten af 1990’erne, men i virkeligheden stammer
restriktionerne på frugt og grønt helt tilbage fra 1964, hvor EF indførte regler på området. Disse regler var
frem til afskaffelsen stort set identiske med dem, der blev vedtaget af Europa-Kommissionen i 1988. Normer
for sortering af eksempelvis agurker går dog i flere lande længere tilbage end dette, og i Danmark har man
siden starten af det 20. århundrede haft normer for sorteringen. I 1942 stod der sågar i det danske
sorteringsreglement, at agurker af 1. sortering skulle være ”veludviklede og velformede, dvs. ikke væsentligt
afvige fra pågældende normaltype, hverken i form eller i indhold”. Også på europæisk plan har der længe
været normrestriktioner, og FN’s Økonomiske Kommission for Europa indførte i 1949 normer for
europæiske agurker1
Men, der var ingen regel om, hvor meget agurkerne måtte krumme. Det indførte EU.
Citat
Regulativ nummer 1677/88 om agurker. Ifølge det måtte agurker ikke krumme mere end 10 millimeter per 10 centimeter.


Hold da op, tænk hvis samme regel var gældende for tissemænd

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 06-12-15 20:49

Citat
Hold da op, tænk hvis samme regel var gældende for tissemænd


Jep, ud med krummerik, den er nok ikke"”veludviklede og velformede, dvs. ikke væsentligt
afvige fra pågældende normaltype, hverken i form eller i indhold”

Vi må straks have en EU-retsakt om krummerik

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 06-12-15 20:53

At børn ikke må puste balloner op, er en livsbevarende regel. Den kan jeg skrive under på¨. Hvis du engang havde set et barn på 4 år puste en ballon op - med al den savl det nu giver, når man ikke er ældre, og barnet så i en kraftig indånding for at få mere luft til ballonen, hiver indad og luftballonen lander i luftrøret, ville du synes at det var en ganske fornuftig forholdsregel
Ingelein.



Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 06-12-15 23:35

Citat
At børn ikke må puste balloner op, er en livsbevarende regel.
Hold da kæft bette Ingelein, du er mere autoritetstro end godt er.
Har du aldrig hørt om, at det er forældrene der selv sidder med ansvaret for deres egne unger..? Og har du egentlig ikke overvejet, at det er en utilstedelig indblanding af forældres ret til opdragelse af deres egne børn, som kommer fra en flok samfundsfjerne pampere, hvis egentlige beskæftigelse er, at genere almindelig menneskers liv og leben.
Jeg behøver fanden galemig ikke, at ha' en flok verdens fjerne pampere til at fortælle mig hvad der er farligt for mine børn. Det kan jeg udmærket godt selv finde ud ad.

Tænk, at sidde i et Parlament og vedtage love, som forbyder børn at puste balloner op.
Jo, man forstår skam godt hvorfor EU - og så befolkningen er langt fra hinanden.

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 06-12-15 23:48

Hvor i alverden har du fra at jeg er bette?
Ja der findes da snoskdumme forældre, men de kan sikkert heller ikke læse. Og hold kæft Tommy hvis du er så klog, hvorfor er du så ikke valgt til NOGET STØRRE end kaptajn. Ta' nu navneforandring til admiral, så kan du få stribevis af kors, banner og stjerner på.
Ingelein

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 07-12-15 05:09

Citat
Tænk, at sidde i et Parlament og vedtage love, som forbyder børn at puste balloner op.


Tænk engang, bette Tommy, effektivt pillet ned af Ingelein

Det er formentlig bl.a. denne danske undersøgelse af kræftfremkaldende stoffer i balloner fra 2007, der ligger til grund for EU-forbuddet, ungerne skal puste balloner op med en pumpe, ikke med munden

http://www2.mst.dk/Udgiv/publikationer/2007/978-87-7052-660-9/pdf/978-87-7052-661-6.pdf

Dertil kommer selvf. den akutte risiko for at få ballonen eller mundstykket på ryslen galt i halsen



Kommentar
Fra : katekismus


Dato : 07-12-15 07:50

Lige et tilføjelses link til Vagn's slut bemærkning.
Baggrunden for direktivet er, at ballonoppustning og horntrut er farligt for børn, fordi de kan komme til at sluge ballonen eller den lille plastikstump man trutter i.
http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/ECE1419038/eu-forbyder-boern-at-puste-balloner-op/



Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 07-12-15 11:07

Citat
Tænk engang, bette Tommy, effektivt pillet ned af Ingelein
Det var dog en ædruelig konklusion, bette vagnr.
Udmeldinger som denne;
Citat
Og hold kæft Tommy hvis du er så klog, hvorfor er du så ikke valgt til NOGET STØRRE end kaptajn. Ta' nu navneforandring til admiral, så kan du få stribevis af kors, banner og stjerner på.
Ingelein
Er Bodega argumentation.




Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 07-12-15 11:33

Tja - nu har jeg aldrig sat mine ben i en Bodega, så kaptajnen må jo vide det.
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 07-12-15 11:50

Citat
Tja - nu har jeg aldrig sat mine ben i en Bodega, så kaptajnen må jo vide det.
Ingelein
Jeg ville blot gøre dig opmærksom på det. Det er ingen skam at blive klogere.

Skal vi prøve på at komme videre med argumenterne, for - og imod EU.
Eller magter du det ikke..?


Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 07-12-15 12:05

Tommy, du burde da vide, at det der med "lille De/frøken" "bette" o. lign. blev skyllet ud med badevandet for snart 50 år siden!

Og mærkeligt nok afsporer de der mandschauvinistiske udtryk ALTID debatten, såfremt der er kvinder tilstede

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 07-12-15 12:13

@vagnr
Tak fordi du i det mindste har indset at jeg er en kvinde - endda en med Q.
Og for at gøre Tommy glad: Så blev min gemal og jeg enige om at stemme neutralt! Han stemte JA og jeg stemte NEJ. I hvert tilfælde neutralt uden alle politiske omregninger. Det har jo også vist sig at det var hip som hap, hvad der blev stemt -
Ingelein


Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-12-15 12:55

Hold da op hvor i 'puster' jer op og 'krummer' tæer

Jeg får mig lige en griner. Men når så I er færdige kunne vi måske nå tilbage til udgangspunktet:

Hvorfor kan de folkevalgte ikke accepterer at folket har talt?
Har de misforstået deres opgave eller hva'?

Politikere i samme kaliber som Christina Egelund og Morten Løkkegaard burde da staks sættes uden for døren eller allerhelst smides på porten, når de efter 2 dage åbenlyst forkaster folkets flertals beslutning.

Hvis deres meninger er normen på Christiansborg, så er demokratiet i realiteten blevet afskaffet og blevet en narresut. Erstattet med brød og skuespil.

*IMHO* </MOLOKYLE>



Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 07-12-15 13:34

IMHO
kan vi her på Kandu ikke ændre noget som helst - udover at fordrive tiden med skriverier.
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 07-12-15 13:37

Citat
Og for at gøre Tommy glad: Så blev min gemal og jeg enige om at stemme neutralt! Han stemte JA og jeg stemte NEJ.
Jeg er fuldstændig bedøvende ligeglad med, hvad du og gemalen har stemt. At stemme Ja - eller NEJ efter ens overbevisning er demokrati.

Det, jeg harcelerer over, er at medlemslandene afgiver alt deres suverænitet til kolossen EU, som derefter kvitterer med at pådutte de respektive medlemslande en masse sindssyge regler, love og forordninger. Og ikke nok med det, ser vi Tyskland med Merkel i spidsen, invitere alverdens flygtninge -især fattigdomsflygtninge, op til Europa til evig forsørgelse i form af emigration

Det er så hermed 3. gang at Tyskland prøver på at ødelægge Europa.
Desværre siges der, at 3. gang er lykkens gang. Gud forbyde det!

Citat
Hvis deres meninger er normen på Christiansborg, så er demokratiet i realiteten blevet afskaffet og blevet en narresut. Erstattet med brød og skuespil.
EU's nyttige idioter, Morten Østergaard, Morten Løkkegaard, Jens Rohde, Mogens Lykketoft, Uffe Ellemann, den radikale Udenrigsminister Kristian Jensen, som betaler medlemskontingent til Venstre, de skabsradikale LA, vil aldrig acceptere at et flertal af danskerne har sagt NEJ.

Der er kun 1 punkt som kan forhandles - nemlig, en parallelaftale vedr. Europol. Alt andet er forkastet.
Jeg håber at Enhedslisten og DF stadig vil køre parløb i spørgsmålet.



Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 07-12-15 13:49

Hvornår var der i valgoplæg/valgkamp tale om en parallelaftale vedr. Europol. Så burde det da være det vi har stemt ja eller nej til.

Citat
Jeg er fuldstændig bedøvende ligeglad med, hvad du og gemalen har stemt. At stemme Ja - eller NEJ efter ens overbevisning er demokrati.


Så har du da eller agiteret ret kraftigt for et NEJ. Der manglede nu et "ved ikke" på stemmesedlen.
Ingelein


Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 07-12-15 14:02

Citat
Så har du da eller agiteret ret kraftigt for et NEJ. Der manglede nu et "ved ikke" på stemmesedlen.
Ja selvfølgelig har jeg agiteret for et NEJ. At agitere for et NEJ - eller et JA er demokrati.

Citat
Der manglede nu et "ved ikke" på stemmesedlen.
Nej, det gjorde der ikke. Hvad skulle et X ved VED IKKE, fortolkes som...? Som et JA - eller et NEJ ?

VED IKKE, kan ikke politisk bruges til noget som helst.



Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 07-12-15 14:03

Citat
Det, jeg harcelerer over, er at medlemslandene afgiver alt deres suverænitet til kolossen EU, som derefter kvitterer med at pådutte de respektive medlemslande en masse sindssyge regler, love og forordninger. Og ikke nok med det, ser vi Tyskland med Merkel i spidsen, invitere alverdens flygtninge -især fattigdomsflygtninge, op til Europa til evig forsørgelse i form af emigration


Tommy, EU er ikke anonyme magtmennesker, der skider befolkningen en hatfuld.

EU er sjovt nok et demokrati, hvis der ikke er flertal for et forslag bliver det ikke til lov/direktiv/forordning!

Men, ligesom jeg, en af de ca 47% der stemte ja, må acceptere at 53 % stemte noget andet end jeg ønskede, er det i EU, ligesom i Folketinget, regionsrådet, kommunalbestyrelsen, ejerforeningen, sportsklubben, flertallet der bestemmer!

EU er nemlig ikke "det der nede i Bruxelles", EU er det medlemslandene bliver enige om, også der kan man blive nedstemt, sådan er demokratiet, utak......, nogle synes det er synd[

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 07-12-15 14:20

Citat
Tommy, du burde da vide, at det der med "lille De/frøken" "bette" o. lign. blev skyllet ud med badevandet for snart 50 år siden!
AAhhh hvad mand !! Nu påstår du vel også, at ordet neger, er skyllet ud med badevandet.
Findes der så heller ikke negerkonger, negerboller, hottentotkarruseller, foto på Cirkel-kaffeposen af en skøn frodig negerkvinde ? Hvis ikke, er der satme sket meget fra dengang de nedlagde kasernen i Holbæk og til nu.



Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-12-15 14:27

Det er sigende at ja sidens analytikere forklarer nej'et med, at det er de fattige, de dumme og uoplyste som har stemt nej. Dvs. at 47% af befolkningen er altså klogere end godt er ...eller hyr?

Shit ! Pokkers også. Det er ellers normalt de som bestemmer.

Hør bare udsagnet her:
Citat
»De nationale politikere er slet ikke deres opgave voksen. De løber med efter folkestemningen«.


Ja, hva' fa'en skulle de ellers løbe efter? Prof. Wind måske?

Kilde: http://politiken.dk/indland/politik/ep_valg/ECE2287978/professor-angriber-eu-kandidaterne-i-daemoniserer-eu/

En så elitær finke sku' ha' bask i nummeren med en våd Søndags Berlinger!

Hun pisser jo på Danskerne og siger bagefter at de lugter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-12-15 14:35

Mener Professor Halv-Wind virkelig, at politikerne IKKE skal lytte til folket?

Eller er der noget jeg har fået i den gale hals?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-12-15 15:04

Ps Samme professor var også ude med riven denne gang:

http://www.dr.dk/nyheder/politik/eu15/eu-ekspert-flertallet-af-danskere-er-pinagtige-fedtspillere

Nu er vi pinagtige nassere. Javel, så fik vi lige den med.

Denne Wind-bøjtel er i min optik præcis lige så utroværdig som CEPOS analyser.

Her en ufrivilig morsom karakteristik fra hendes fagbevægelse:

http://www.djoefbladet.dk/temaer/portr-ae-tter/2014/den-rapk-ae-ftede-euprofessor.aspx

Lad mig nævne (..med mine kommentarer i parantesbemærkninger):
Citat
Antidemokrat, elitær, fuldstændig færdig, udansk, farligere end Al-Qaeda, bunden af overklassen, halv-Wind og et broddent kar. (Korrekt)

Jeg har altid været optaget af international politik, men at det blev EU, var nok fordi jeg læste i USA (*LOL*)

”Min tese er, at danskernes vedvarende EU-modstand bunder i vores demokratiske tradition og historie. (..og dette skulle så være forkert? Nu er jeg forvirret på et højere oplyst plan.)

Men i Danmark mener vi, at den øverste demokratiske institution er og bliver Folketinget (..og jeg som troede det var folket?)

Hun ved, at hun i mange danske kredse bliver betragtet som både udansk og udemokratisk, fordi hun netop advarer mod det uindskrænkede flertalsdemokrati. (Nazist?)

..i Danmark ikke både kan være for Europa og for Danmark. (Nå ikke?)

Men da en advokat et par dage inde i mediestormen så søgte aktindsigt i hendes personalemappe på Københavns Universitet, gik det for tæt på. Og efter et godt råd fra en medievant ven besluttede hun at trække sig helt fra offentligheden i en periode, der endte med at blive til seks måneder. (Det burde have været 600 år !)

Hellere være en udskældt professor i et elfenbenstårn, end at gå på kompromis med mine holdninger (Så skulle hellere kravle op i tårnet og holde sine meninger for sig selv.)


Hvem har lukket den abe ind i den offentlige debat? Den hører jo hjemme i Uganda's urskov.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 07-12-15 15:04

Citat
Det er sigende at ja sidens analytikere forklarer nej'et med, at det er de fattige, de dumme og uoplyste som har stemt nej. Dvs. at 47% af befolkningen er altså klogere end godt er ...eller hyr?
Åh ja, det er den sædvanlige sang. "Hvis du ikke er enig med mig, er du dum"
Samme klagesang - eller elegi, hørte vi også dengang, vi stemte om euroen Jeg vil spare Jer for min udredning af begrebet, de kloge - de dumme.

Den, med de dumme og uuddannede, blev opfundet af duoen Ellemann & Nyrup netop i forbindelse med afstemningen om "øvroen."




Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 07-12-15 15:08

Citat
Mener Professor Halv-Wind virkelig, at politikerne IKKE skal lytte til folket?

Nu er Halvvind jo DR's Eu-ekspert
DR glemmer bare at oplyse, at samme Marlene Halvvind er på EU's lønningsliste

Verden vil bedrages - og bliver det også.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-12-15 15:34

Jeg sniger lige lidt smalsnak ind i tråden, for jeg synes at I skal se mit julede skrivebord på PC'en:

http://peecee.dk/upload/view/455240

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 07-12-15 15:49

Tommy, der ER godt nok sket meget siden

Citat
Hvis ikke, er der satme sket meget fra dengang de nedlagde kasernen i Holbæk og til nu.


Nu hedder det en flødebolle, selv om der er ligeså lidt fløde i en negerbolle, som der er neger i en flødebolle, ikke så meget som et kys er der i produktet!

Der er tale om falsk varebetegnelse, det er givetvis strafbart efter markedsføringsloven

Molo, du passer ikke dine pligter, lyset er ikke engang nede på 1, det skulle som minimum være mellem 6 og 7

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-12-15 17:15

Puds brillerne vagnr. Datoen på lyset viser d. 7 ...og hvilken dag har vi idag? Nemlig og præcis!

..og så hedder det faktisk en Choko-bolle nu om dage.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-12-15 17:58

..og vagnr m.fl. -> I må da gerne få kildekoden til dette storslåede og julede mesterværk, men selve billedfilerne (*.gif) må I selv kreere:

Kode
<!-- QUIRKS MODE ONLY for XP desktop img in HTML -->
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<style type="text/css">
body {
height:100%;
width:100%;
margin:0;
border:0;
color:#ffffff;
background-color:#000000;
text-align:center;
font-family:tahoma,verdana,arial,sans serif;
font-size:0.75em;
}

img.dynpic {
width:75%;
heigth:75%;
}

#lys {
position:absolute;
left:23%;
bottom:2%;
}
</style>
<title>Kalenderlys</title>
</head>
<body>
<div id="lys">
<script type="text/javascript">
theDate= new Date();
months = new Array();
days = new Array();
months[1] ="flamme.gif";
months[2] ="flamme.gif";
months[3] ="flamme.gif";
months[4] ="flamme.gif";
months[5] ="flamme.gif";
months[6] ="flamme.gif";
months[7] ="flamme.gif";
months[8] ="flamme.gif";
months[9] ="flamme.gif";
months[10] ="flamme.gif";
months[11] ="flamme.gif";
months[12] ="flamme.gif";
days[1] ="dec01.gif";
days[2] ="dec02.gif";
days[3] ="dec03.gif";
days[4] ="dec04.gif";
days[5] ="dec05.gif";
days[6] ="dec06.gif";
days[7] ="dec07.gif";
days[8] ="dec08.gif";
days[9] ="dec09.gif";
days[10] ="dec10.gif";
days[11] ="dec11.gif";
days[12] ="dec12.gif";
days[13] ="dec13.gif";
days[14] ="dec14.gif";
days[15] ="dec15.gif";
days[16] ="dec16.gif";
days[17] ="dec17.gif";
days[18] ="dec18.gif";
days[19] ="dec19.gif";
days[20] ="dec20.gif";
days[21] ="dec21.gif";
days[22] ="dec22.gif";
days[23] ="dec23.gif";
days[24] ="godjul.jpg";
days[25] ="jul.gif";
days[26] ="jul.gif";
days[27] ="jul.gif";
days[28] ="jul.gif";
days[29] ="jul.gif";
days[30] ="jul.gif";
days[31] ="jul.gif";
function printDate() {
document.write('<img src="' + months[theDate.getMonth()+1] + '" alt="" class="dynpic"/>'); // month
document.write('<br/>');
document.write('<img src="' + days[theDate.getDate()] + '" alt="" class="dynpic"/>'); // day
}
printDate();
</script>
</div>
</body>
</html>

Det er kun i Windows XP koden HTML koden skal skal sættes i Quirks mode:

http://hjemmesideskolen.dk/html/elementer/quirks.php

Hvis I bruger andet end Windows XP kan man sagtens benytte andre !DOCTYPE for at få HTLM filen vist på skrivebordet:

http://www.w3schools.com/tags/tag_doctype.asp

Så fik jeg mig også lige sneget lidt 'pynt' ind i tråden
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-12-15 18:10

Hov, det blev lidt forvrøvlet.

Det er kun i Windows XP koden HTML koden skal skal sættes i Quirks mode:

..til:

Det er kun i Windows XP at HTML koden skal sættes i Quirks mode:

..og det er fordi standardbrowseren alt efter opdateringer er mellem versionerne IE5.0 til IE8.

Nyere versioner af Windows benytter version IE10 eller højere.

Explorer.exe benytter nemlig IExplorer.exe når skrivebordselementer indeholder (X-)HTML indhold, uanset hvilken browsere man så ellers har installeret og benytter f.eks. Chrome, Firefox, Opera ..eller Edge (Win10) eller Vivaldi.

Vivaldi ??? HOVSA den var ny: https://vivaldi.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 07-12-15 19:18

Her er det i trænger til:
https://www.youtube.com/watch?v=Ooc5eJc5SHA

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 07-12-15 20:07

For satan da Eyvind, Her rå voldtager du islam.
I disse kulturberigelse-tider ligner det ikke noget at linke en sang med titlen "White Christmas" - Og samtidigt er det et brud på menneskerettighedskonventionerne at linke en sang om jul.
Vil du straks indsætte et link hvor ordene "Alla hu akbar" forekommer....NU!

Nåmen jeg må hellere rette lidt op på din fadæse https://www.youtube.com/watch?v=kpxfrk_EdJw

Lyt det hele.



Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 07-12-15 20:22

- Er du sikker på at over/under - sættelsen er fra den rigtige sang.

Ps. Jeg havde som lille sådan en Citar med papark så man bare skulle følge en streg, og spille en melodi.

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 07-12-15 20:59

Citat
Nej, det gjorde der ikke. Hvad skulle et X ved VED IKKE, fortolkes som...? Som et JA - eller et NEJ ?

VED IKKE, kan ikke politisk bruges til noget som helst.


Næh, men sådan fortolkes resultatet jo!!!! altså hip som hap! Vi har simpelthen været til grin!
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-12-15 22:14

Politikerne er forvirrede over nej resultatet fordi det ikke er gået op for dem at de reelt stillede spørgsmålet:

Vil du være EU borger? Stem [JA] ...eller vil du være Dansker? Stem [NEJ]

I stedet ævle-bævlede de om at vi med et nej ville blive sat uden for døren. Det havde flertallet altså ikke noget imod, blot vi fik lov til stadig at være Danskere.

Et ganske fornuftigt valg og af samme grund det står nedfældet i grundloven. Nemlig for at sikre, at hvis 'nogen' skulle komme på den skøre ide at forære magten i Danmark væk til andre end Danskerne selv, så skal man spørge landets indbyggere først.

</MOLOKYLE>



Kommentar
Fra : ans


Dato : 07-12-15 22:18

Eyvind

Citat
så man bare skulle følge en streg, og spille en melodi.


Det er mirakelnoder dem har jeg brugt mange gange på et klaver

Men uanset hvad politikerne end bliver enige om, så er det snart jul i Danmark med hele "svineriet"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 07-12-15 23:13

Citat
Næh, men sådan fortolkes resultatet jo!!!! altså hip som hap! Vi har simpelthen været til grin!
Ingelein
Hvis man endelig skulle lave et resume over, hvordan situationen ser ud dags dato, så undrer det mig såre, at JA-sigerne ikke accepterer et demokratisk valg, men betragter sig selv som en elitær del af samfundet. - og NEJ-sigerne, som samfundets underudviklede, der ikke har forstået en tøddel af de fordele der er ved at afgive så meget af sin suverænitet som muligt........Hva ba..? Er det nu, vi skal diskutere klogskab vs dumhed...?

Valget gik i al sin enkelthed ud på: Skal danskerne gå imod Dansk Grundlov og afgive endnu mere suverænitet til EU? JA - eller NEJ. Sværere var spørgsmålet egentlig ikke.

Vi fik som bekendt et NEJ. Og NEJET var uforligneligt med de andre EU-lande, altså når vi snakker Europol.
Hvad gør vi så...? Vi forhandler en parallelaftale, hvor vi så MÅSKE må afgive lidt suverænitet - men kun vedr. Europol - ikke på de 22 andre forhold.

Lige så lidt som vi kan undvære Europol - lige så lidt kan Europol undvære Danmark. Og parallelaftalen.... den skal nok komme i hus.

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 08-12-15 07:26

Citat
Skal danskerne gå imod Dansk Grundlov og afgive endnu mere suverænitet til EU? JA - eller NEJ. Sværere var spørgsmålet egentlig ikke.


SLUDDER, det er helt i overensstemmelse med grundlovens §20, at Dk kan afgive suverænitet med enten 5/6 dels flertal i Folketinget eller ved simpelt flertal i en folkeafstemning, så alt er lige efter Grundloven.

Dk har indtil nu fået 4 af de 6 parallelaftaler vi tidligere har ønsket, gennemsnitligt har det taget 5 år, de 27 andre EU-landes parlamenter skal alle godkende det, måske har alle de andre ilande kke Dk's særønsker højt på dagsordenen.

Jeg tror vi får en ny folkeafstemning om Europol og kun det i løbet af et års tid

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 08-12-15 08:49

Ja.. DU tror vagnr, men..............

Man forsøger skam helt utilsminket at luske mange flere punkter ind i evt. Europol forhandlinger end godt er. Der er præcis NUL respekt for vælgernes afgørelse, men en magtfuldkommenhed som det er til at brække sig over:

http://politiken.dk/indland/politik/ECE2965723/danmark-kan-ende-med-europol-plus/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 08-12-15 09:16

Kender i det, når man sad sammen med de store drenge og skulle skaffe noget.............ork det kan jeg sagtens klare............ og så var det jo flovt at skulle melde tilbage, at kunne man ikke alligevel.

Det er nok det store problem for vores politikere, som glemmer at spørge baglandet først.


Men så længe vores suverænitet bibeholdes..................er jeg glad.
Måske der skal laves nogle kraftige regler og samarbejder, for at redde EU fra kollaps.




Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 08-12-15 09:34

Citat
Man forsøger skam helt utilsminket at luske mange flere punkter ind i evt. Europol forhandlinger end godt er. Der er præcis NUL respekt for vælgernes afgørelse, men en magtfuldkommenhed som det er til at brække sig over:


Jeg tror at der vil vise sig så stor folkelig modstand mod at smugle lidt andre retsakter ind sammen med Europol, at vi kommer til at stemme for Europol alene!

Fordi Dk har ikke "råd" til at vente 5 år på en Europol-aftale, vi skal være klar i foråret 17, ikke i 2020!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 08-12-15 11:03

Citat
SLUDDER,
Det var hårde ord, vagnr
Uden at gå i debat om fortolkning af Danmarks Riges Grundlov - især paragraf 20, skal jeg da ikke undlade at oplyse dig om, at Bjørn Elmquist i et debatprogram på DR2 oplyste, at såfremt udfaldet af folkeafstemningen blev et ja, ville han - altså Bjørn E. indbringe sagen for Domstolene.

Når Bjørn E. bringer en sådan melding, tror jeg, at der er "føde på fuglen"



Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 08-12-15 19:59

Hmmmmm.........Er alt levende forstummet
Nå, men lad mig så gøre opmærksom på en anden lummer detalje - nemlig;
Den seneste EU-traktat, Lissabontraktaten, blev godkendt i april 2008 i Folketinget uden en forudgående folkeafstemning. Det har givet anledning til, at en gruppe borgere ønsker at få domstolenes vurdering af, om Danmark kan underskrive Lissabontraktaten, uden at traktaten sendes til folkeafstemning først. Gruppen af borgere har fået fri proces til at anlægge sag mod daværende statsminister Anders Fogh Rasmussen og udenrigsminister Per Stig Møller.

Denne sag er såvidt jeg er orienteret, ikke afsluttet

Som Marcellus sagde til Horatio i Shakespeares skuespil, Hamlet: "Something is rotten in the state of Denmark."

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 08-12-15 21:55

Grundloven er den dejlig enkel lov, bortset fra et par småting, som at der står kongen allevegne i stedet for regeringen

http://www.grundloven.dk/

"§ 20
Stk. 1.
Beføjelser, som efter denne grundlov tilkommer rigets myndigheder, kan ved lov i nærmere bestemt omfang overlades til mellemfolkelige myndigheder, der er oprettet ved gensidig overenskomst med andre stater til fremme af mellemfolkelig retsorden og samarbejde.
Stk. 2.
Til vedtagelse af lovforslag herom kræves er flertal på fem sjettedele af folketingets medlemmer. Opnås et sådant flertal ikke, men dog det til vedtagelse af almindlige lovforslag nødvendige flertal, og opretholder regeringen forslaget, forelægges det folketingsvælgerne til godkendelse eller forkastelse efter de for folkeafstemninger i § 42 fastsatte regler."

og

§ 42, stk 5 (bestemmelsen gælder også for andre love, som et mindretal på mindst 1/3 af folketingsmedlemmerne ønsker folket skal høres om. Mig bekendt kun brugt en eneste gang, ved jordlovafstemningen i 1963, hvor de borgerlige var imod, forslaget faldt, lovene blev (næsten uændret) få år senere vedtaget af de borgerlige, da de var i regering
Det har altid undret mig, at oppositionen aldrig bruger den mulighed, jeg er sikker på en ganske stor del af lovforslagene ville falde ved "folkedomstolen"!

Stk. 5.
Ved folkeafstemningen stemmes for og imod lovforslaget. Til lovforslagets bortfald kræves, at et flertal af de i afstemningen deltagende folketingsvælgere, dog mindst 30 procent af samtlige stemmeberettigede, har stemt mod lovforslaget.


Tommy, du er alt for sent ude med Lissabon, den eneste lumre detalje i den sag er, at du, som så ofte før, ikke har et link, kun en forældet påstand

Sagen blev afgjort i Højesteret for snart tre år siden, ikke noget at komme efter

http://www.information.dk/451906




Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 08-12-15 22:37

Citat
Tommy, du er alt for sent ude med Lissabon, den eneste lumre detalje i den sag er, at du, som så ofte før, ikke har et link, kun en forældet påstand
Jeg påstod ikke noget - og jeg skrev da også
Citat
Denne sag er såvidt jeg er orienteret, ikke afsluttet
Det kan oversættes til "jeg ved det ikke"

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 08-12-15 22:44

Citat
Det kan oversættes til "jeg ved det ikke"


Så forstår jeg ikke du skriver det, det er en meningsløs påstand, der kunne føre folk på vildspor

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 09-12-15 11:58

Citat
Så forstår jeg ikke du skriver det, det er en meningsløs påstand, der kunne føre folk på vildspor
Ikke for at tærske langhalm på emnet, men jeg bliver altså nødt til at sige, det er vist dig, som er useriøs.

For fakta er jo, at der har været en retssag vedr. Lissabontraktaten....+ et par stykker mere.
At jeg så ikke kendte til dommens udfald, er vel ikke en meningsløs påstand.



Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 09-12-15 17:09

Nu, da det er en tråd om EU må vi vil hellere få dette med.

Ad to omgange har Europa-Nævnet kigget Dansk Folkepartis regnskaber efter.
Og konklusionen er nu klar: Partiet har fulgt reglerne.
Dansk Folkeparti havde både søgt om tilskud i to europæiske fonde og i Europa-nævnet. Formålet med sejlturen var EU-debat og EU-oplysning. Derudover har partiet selv betalt for en række sideaktiviteter i forbindelse med kommunalvalget.
Om regnskabet siger nævnets formand, Anne-Marie Meldgaard:
- Det er klart adskilt og i orden, siger hun.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/europa-naevnet-godkender-dfs-skonnerttur

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 09-12-15 17:29

Så mangler DF bare at blive "frikendt" af EU, der jo også har bidraget til festlighederne, men det kommer....måske?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy


Dato : 11-12-15 18:29


Trods intens og ømme tungeklaskere imellem Lars Løkke og Jean-Claude Juncker.....En reporter udtalte med ømhed i stemmen, at Claude-drengen havde tungen langt ind i øret - samt små bid på Løkkes øreflip........vil Danmark ikke kunne fortsætte som fuldt og helt medlem af Europol, efter at danskerne i sidste uge stemte nej til at skifte vores retsforbehold ud med en tilvalgsordning.

Men der er politisk vilje til at undersøge om, der er grundlag for at lave en begrænset aftale. Ja ja ja, det skal forstås således: På Eu's betingelser.

Det var den klare besked til statsminister Lars Løkke Rasmussen, da han fredag mødtes med formand for EU-Kommissionen Jean-Claude Juncker og EU-præsident Donald Tusk for at diskutere den danske situation.

Det skyldes ikke, at der er nogen, der er sure over resultatet. Tværtimod fik Løkke både et kram og et kys i øret af Juncker, da han lidt over middag ankom otte minutter for sent til mødet med de to ventende herrer. Løkke undskyldte sig med, at han lige skulle skide først.

Mit råd til Løkke: Hold op med jeres spil for galleriet, og se så at komme i gang med den parallelaftale.
Thule-drengen står fast på nejet. Han tør ikke lave flere rævestreger med vælgerne - især ikke efter, I - altså Venstre, tog så læsterligt røven på DF under finanslovforhandlingerne.

Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 11-12-15 19:45

Citat
altså Venstre, tog så læsterligt røven på DF under finanslovforhandlingerne.


Hvis du kan se tv2 news, vil du kunne se bessewisserne senere på aftenen, Tvetulle var fuldt bevidst om at nogle pensionister ville blive bøffet!

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 12-12-15 07:30

vagnr -> Stoler du i din naivitet stadig på, at vi snart kommer til valgurnerne igen med kun et enkelt tema: Ja/Nej til spørgmålet om europol?

Jeg hører samtlige politikere udmelde, at vi kan få hæftet flere spørgsmål på stemmeseddelen.

Blot er de ikke blevet enige om hvilke?

Den gik ikke første gang, så nu vil man forsøge sig med salamimetoden

</MOLOKYLE>



Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 12-12-15 07:38

Tommy ->
Citat
tog så læsterligt røven på DF


DF ævle-bævle-bussemand: http://www.politiko.dk/nyheder/thulesen-dahl-fik-flere-advarsler-mod-nedskaeringer-i-boligydelse

</MOLOKYLE>


Godkendelse af svar
Fra : molokyle


Dato : 19-12-15 08:58

Tak for svaret ingelein.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste