|
| Brint kit - fup eller fakta? Fra : KajKagearm | Vist : 3407 gange 100 point Dato : 08-06-15 21:04 |
|
Jeg har en bekendt der påstår at hans VW Passat TDI går 30% længere på literen efter at have fået monteret et brint kit. Det består i princippet af en dunk almindeligt vand, en lille 12 volts drevet elektrolyse-apparat og et eller andet der tilfører brinten til indsugningsluften.
Hvis det er så godt, hvorfor er der så ikke flere der bruger det?
Og hvilken påvirkning har det på motoren?
Jeg har selvfølgelig googlet rigeligt om emnet, men kan desværre ikke finde noget rigtigt seriøst test af det. Langt de fleste sider er nogle der sælger dem, og de danske sider er blot google translatede sider.
Jeg synes umiddelbart det virker som et "scam" - fup og fidus.
Hvad tror I?
http://www.hho-plus.com/hho-da
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 08-06-15 21:08 |
|
Jeg ved ikke så meget om brint, men kan huske, at min knallert kørte bedre når den kom ind i et skovområde, hvor der åbenbart var mere fugtighed i luften.
| |
|
Din bekendte har jo ofret penge, og sidder og tænker på brændstoføkonomi, så han letter på speederen, og kører længere på literen. Det gør man ikke ved rigtige test, som feks. bilfabrikker og FDM laver.
Kører den ellers længere på literen, nææ tværtimod.
VH Palle
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 08-06-15 21:31 |
|
HHO er jo H²o som er vand. Men hvor meget motoren kan lide vand i cylindrene skal du nok spørge om hos fabrikanten af motoren.
| |
|
Min teori. Når man tilsætter vanddamp i indsugning øges kompressionen, og det giver en bedre ydelse, men om det giver noget målbar ved jeg ikke, og vand i motoren er bestemt ikke godt. Hvor godt er det lige en motor med utæt toppakning går?
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 08-06-15 21:55 |
|
Citat Jeg ved ikke så meget om brint, men kan huske, at min knallert kørte bedre når den kom ind i et skovområde, hvor der åbenbart var mere fugtighed i luften |
Mon ikke der var mere ILT omkring skoven.
Men hvis der kommer brint ud, så burde det virker? de har meget omtale på tuben = hvor de også har opfundet EVIGHEDS MOTOREN, den virker bare ikke særlig lang tid - samt manglende beviser, da de som regelt er lukket inde i en kasse ´uden´ synlige ledninger til ???
https://www.youtube.com/results?search_query=diy+electronics
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 08-06-15 21:56 |
|
Du kan roligt regne med,det er fup og fiduser. Ellers havde der været store forkromede tests og artikler i "Motor" og andre motorblade. For år tilbage,skete det også med mellemrum,at der kom en ny "vidunderdims" på markedet. Selvfølgeligt solgt mere eller mindre anonym,fra en tvivlsom postordre firma.
Jeg kan huske FDM,før har taget en sådan "bensinbesparende" apparat ind til nærmere undersøgelse.
Den indeholdt som regel et lille magnet,eller en lille papfilter.
Og husker de skrev noget med,at i bedste fald gjorde den ikke skade på motoren.
Verden vil bedrages,og der er til stadighed nye aktører,der prøver bilisterne af.
Citat Jeg ved ikke så meget om brint, men kan huske, at min knallert kørte bedre når den kom ind i et skovområde, hvor der åbenbart var mere fugtighed i luften. |
Det er derimod sandt. Min knallert gik allerbedst i regnvejr. Noget med en bedre "fylde" i forbrændingsrummet.
M.
| |
|
Prøv om du kan få FDM til at udtale sig, måske afprøve systemet.
| |
| Kommentar Fra : anuarak |
Dato : 09-06-15 10:28 |
|
Det ser spænnende ud - har arbejdet med brintenergi i mange år, men ikke set denne udvikling.
Det ser ud til at det er en elektrolyse-celle der kobles på motoren.
Levetid for de elektrolyse-celler jeg kender er ikke høj, og forholdsvis dyre at fremstille.
Det kommer an på hvilken materialer de bruger.
| |
| Accepteret svar Fra : anuarak | Modtaget 100 point Dato : 09-06-15 16:03 |
|
En af mine venner(der også har arbejet med brintenergi) sendte mig dette regnstykke
Det ser lidt fuppet ud men brændværdierne er:
Benzin 43 MJ/kg
Brint 120 MJ/kg
Så brint har næsten 3 gange så meget forbrændingsenergi. Det taler selvfølgelig for at der er noget om snakken.
Det der bla. taler imod er:
For at fremstille 2 g H2 ved elektrolyse, skal der bruges ca. 27 Ah. Dvs. at der skal bruges 9 Ah til at erstatte 2 g benzin. Og det er ved 100% elektrolyseeffektivitet. Optimistisk er det nok kun 1g H2 pr. 9 Ah. Det er ret meget elektrisk ladning (hvad er fx kapaciteten af dit bilbatteri – sikkert 45 Ah eller der omkring).
Det lyder helt urealistisk at fremstille så meget brint at det batter noget – selv hvis jeg har lavet en regnefejl af de helt store. 20 g benzin for 9 Ah er stadig så lidt at det ikke gør nogen forskel.
Det koster også energi at lave strøm (tænk på brug af klimaanlæget i bilen- dårlig benzinøkonomi)
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 09-06-15 18:36 |
|
For lang tid siden var der også et vistnok dansk firma der "fremstillede" sådan en vidunder-tingest der skulle monteres mellem tændspole og fordeler. Ja, det var dengang biler var udstyret med en strømfordeler og kontaktsæt. Man klippede højspændingskablet over og monterede dimsen ved at skrue den ind i kabelenderne. Vupti: Man havde pludselig langt bedre brændstoføkonomi, flere hypper end fabrikanten lovede etc. etc.
Et af de blade jeg holdt i min grønne ungdom fik savet dimsen igennem, og hvad indeholdt "vidunderet" så: En messingskrue omgivet af Ferrit. Hvordan det skulle kunne give noget som helst fornuftigt i forhold til motorydelse, økonomi m.v. kunne ingen svare på, men sikkert er det: Det har gavnet "opfinderen" hver eneste gang nogen købte hans bras.
Nogle mennesker skyr ingen midler når det gælder ussel mammon.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|