|
| Kan ikke installere app via Wi-Fi Fra : Lincoln1242 | Vist : 550 gange 37 point Dato : 20-04-15 18:00 |
|
Spørgsmålet er i forlængelse af et tidligere problem med installation af en app til en LG G3.
Jeg har købt en app i Google Play Store, som jeg så har forsøgt at downloade/installere via Wi-Fi (LG tillader ikke at man henter data over en vis størrelse via sin egen dataforbindelse).
Når jeg i Google Play Store trykker ”Installer”, så får jeg omgående følgende fejlbesked:
"FEJL: App ”XYZ” kunne ikke downloades på grund af en fejl. (923)"
Jeg har søgt omkring på Google for at finde ud af hvad ’fejl 923’ er, og hvordan den kan afhjælpes. Men responsen på de forskellige løsningsforslag er ikke særlig gode. Enkelte af forslagene får åbenbart telefonen til at gå helt ned, så man er nødt til at resette den.
Jeg har indtil videre prøvede flere varianter af forslag, der går ud på at rydde/slette cache og data i Play Store. Jeg har haft slettet min google-konto på telefonen, slettet Google Play Store og så oprettet kontoen og Play Store igen. Sidstnævnte voldte store problemer, og det var tæt på en reset…
Er der nogen, der kan forklare hvad ’fejl 923’ er, hvorfor den er så svær at få bugt med – og måske også har en løsning på problemet?
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 20-04-15 19:15 |
|
Har du en WIFI forbindelse.
Hvis du har det, så prøv at slukke for Dataforbrug under indstillinger.
Det kan være den prøver at hente via mobilnettet.
| |
|
Jeg har ikke selv nogen Wi-Fi forbindelse. Jeg har prøvet at oprette et hotspot på min egen PC via programmet mHotspot, men det virker ikke. Mobiltelefonen kunne godt finde Wi-Fi, men der er ikke 'hul igennem' til internettet.
@Eyvind:
Jeg må prøve at slukke for dataforbruget, næste gang jeg kommer i nærheden af et tilgængeligt Wi-Fi.
@Bille1948:
Jeg bemærkede ganske vist tidligere i dag at en app (LINE, en slags messenger-program) kom med nogle fejlmeddelelser når jeg koblede mig på Wi-Fi, så det er ikke utænkeligt at den Wi-Fi forbindelse, jeg har forsøgt at koble på, ikke er helt 'rask'.
| |
|
Det lykkedes mig at oprette et WiFi hotspot på min PC med et andet program.
Jeg var nødt til først at åbne Google Play med alm. data, herefter deaktivere alm. data, og så forsøge at downloade app’en via mit nyoprettede WiFi hotspot.
Men resultatet blev ikke meget anderledes. App’en begyndte tilsyneladende at blive downloadet, men kort efter, så endte jeg med at få samme fejltekst, dog var fejlnummeret ændret til 927. En søgning på dét fejlnummer giver de samme ”løsningsforslag” som til 923.
Jeg prøvede også at tilkoble data efter download var igangsat. Det resulterede blot i at download af app’en blev ved i én uendelighed – og de øvrige apps fungerede slet ikke.
Jeg har søgt igen på nettet, men de eneste løsningsforslag går fortsat på sletning af cache og data i Google Play og/eller sletning af Google kontoen – som er prøvet flere gange.
| |
|
Beskriv venligst et "rigtigt wifi adgangspunkt" - jeg vidste ikke at der fandtes 'forkerte' wifi adgangspunkter...!
| |
|
Ok. Så er min konklusion at den købte app ikke er prisen værd at få installeret.
For det vil kræve at jeg køber en trådløs router, betaler for oprettelse og abonnement hos TDC, som har monopol på at oprettet basislinjer (internet uden fastnettelefon) i mit lokalområde, og betaler i x antal måneder før det kan opsiges igen.
Når ikke installation af appen kan foregå via andres WiFi, herunder min arbejdsgivers som anvendes af mange dagligt, så har jeg mine tvivl om hvorvidt det vil gavne at få mit eget WiFi.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 21-04-15 07:32 |
|
Din app, som du forsøger at hente ned, er sikkert for stor til at blive hentet via mobildata og det er måske den fejl du ser.
App'en kan ikke fejle noget før den er hentet og afprøvet.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Lincoln1242 |
Dato : 21-04-15 11:54 |
|
Tak for svaret Bille1948.
Nu lykkedes det!
Jeg forsøgte først via min arbejdsgivers Wi-Fi, men selv om jeg fik telefonen tilsluttet, så bad netværket ikke om nogen adgangskode. Nogle kolleger mener at det skyldes at signalet har været for svagt (at jeg sidder for langt fra 'kilden').
Herefter prøvede jeg så at lave internetdeling med min arbejdstelefon, og derefter koble min egen telefon på dette netværk - og så kørte det bare! :)
Lidt mærkeligt at telefonen ikke selv kunne downloade de 226MB, men så snart det kørte via en anden telefon, så var der ingen problemer.
Tak for hjælpen! :)
| |
| Kommentar Fra : Bille1948 |
Dato : 21-04-15 12:10 |
|
Det er fordi den ikke kan "se" hvorledes den anden er forbundet til nettet.
Tak for point.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|