|
| Timing Fra : mig-selv | Vist : 352 gange 50 point Dato : 11-04-14 20:16 |
|
Burde en timing af knastkæden give de helt store problemer.
Det drejer sig om ca: 2-5* (grader).
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 11-04-14 20:41 |
|
Næ: den havde 2 valg, enten en tand frem eller tilbage = det drejer sig om et ½ kædeled.
Og den kørte egentligt fint, men med en ´banken´ jeg ikke rigtig ville høre på, samt den smed olie ud af cylinder pakningen ??? Det har jeg dog aldrig oplevet før.
Og alt er strammet og justeret efter ´bogen´.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 11-04-14 20:42 |
|
NB, og det var/er den gamle kæde stadig, ville bare se om så meget andet virkede - inden jeg smed en ny kæde på, også.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 11-04-14 20:46 |
| | |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 11-04-14 21:40 |
|
Nu er olien vel ikke blevet så fed at den ikke kan komme rundt og ind overalt.
Det er nok besværligt, men det kunne så være den anden halve "forkert" du skulle have prøvet.
Og din kædestrammer er vel kommet ud på plads.
Jeg kender problemet - 2 muligheder og man vælger den forkerte....................altid.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 11-04-14 22:05 |
|
Det er nu ikke så svært, bare det hele står som det skal:
http://www.gratisimage.dk/image-ED31_534847CE.jpg
men en ½ mellem begge puknter = det generer sKU mig og en banken i motor
Men sgu om jeg kan finde ´tanden der passer´.
NY KÆDE og tra la la.
Ha ha, du er da sjov.
Citat Og din kædestrammer er vel kommet ud på plads |
Næ - den fik en tur efter alt det andet, hvor dum kan/burde man være, og det var egentlig den jeg rettede på = OG den larmede som et ondt TÆSKE værk da jeg gjorde det.
MEN den burde kunne tage gas uden at larme som om ventilerne bankede på min styrthjælm, NEJ den ville ikke flytte sig.
Nu har jeg taget toppen af igen, og ventilerne er totalt ude justering på den ene cylinder(kan ikke se justerinsmærkerne på knasthjulet) men prøver at osv
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 11-04-14 22:09 |
|
Citat Nu er olien vel ikke blevet så fed at den ikke kan komme rundt og ind overalt. |
Næ, masser af det, også i topstykket = afprøvet (olie pumpe) før kørsel - men har aldrig set en bundpakning der smider olie.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 11-04-14 22:10 |
|
Citat bundpakning der smider olie. |
Måske fordi den ikke kan komme af med udstødnings-gasser..
Ha en god dag.
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 11-04-14 22:32 |
|
Øjeblik
Pillede du et led ud af den gamle taktkæde?
Hvis Ja
Så er både kæde og takthjul så slidte, at du naturligvis ikke kan ramme det rigtige tidspunkt.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 11-04-14 23:11 |
|
Citat Øjeblik
Pillede du et led ud af den gamle taktkæde?
Hvis Ja |
NEJ, jeg har der imod tænkt mig at sætte en NY på, og så kunne det være sjovt at måle kædens længde = om det så svarede til et ½ LED. Og det gør det sgu nok.
Tænderne på tandhjul/kanstaksler 2 styk jeg prøve med - var ens - men stadig manglede jeg et ½ kædeled.
Har godt nok haft en del raslen fra knast?? kæden i denne sommer/ ÅR men ikke noget der lød som dagens ??? et eller andet - før jeg ville justrere knastkæden.
Og så smed den olie - det var nærmest flovt at se, men som skrevet - den ene cylinder var totalt ude af justering.
Prøver en justering mere +/- ellers ny kæde = som forhåbentlig strammer det ½ led op IGEN
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 12-04-14 10:47 |
|
En slidt (for lang) kæde får da ikke den ene cylinder, til at komme ud af indstilling.
Kommer den ikke af med udstødnings gasserne, kommer der tilsvarende mindre ind af indsugningen.
Men overtryk i bundkar lyder ikke godt. Stempelringe eller tilstoppet udluftning måske.
| |
| Godkendelse af svar Fra : mig-selv |
Dato : 14-04-14 18:10 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|