|
| TrustPilot - censureret? Fra : alka | Vist : 1306 gange 200 point Dato : 22-01-13 12:29 |
|
Er der andre herinde, der er blevet censureret af TrustPilot? (TP)
Jeg har været medlem gennem flere år, og skrevet 49 anmeldelser, men den 49. anmeldelse faldt ikke i god jord hos enten hvidevarer123.dk eller hos TP.
TP krævede, at jeg skulle omformulere, da de ikke mente jeg kunne dokumentere det jeg skrev. For at kunne beskrive skal man opgive et fx fakturanr.
Jeg annulerede købet pga. 1. prisen var steget og 2. varen kunne ikke leveres inden for de 2-4 dage de skrev, men først en måned senere. Jeg bad om at de skulle annulere ordren og bekræfte over for mig, hvilket de gjorde. Et par dage efter fik jeg dog en ordrebekræftelse.
Dette forløb beskrev jeg på TP. TP skrev derfor til mig tre gange om, at jeg skulle ændre teksten, hvilket jeg ikke gjorde. Efterfølgende gik jeg ind på trustpilot.dk og beskrev TP adfærd over for mig, hvilket indebar, at de slettede det jeg der havde skrevet og skrev i stedet, at de nu var ved at undersøge ...
Efterfølgende har jeg nu slettet alle mine anmeldelser samt min profil på TP.
Er der andre herinde der har oplevet censur fra TrustPilot? Jeg her iøvrigt altid været tilfreds og ikke haft problemer med dem med mine øvrige 48 anmeldelser!
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 22-01-13 14:56 |
|
Tja - de gode idéer bliver tit overhalet indenom, af muligheden for at tjene penge..
Det lyder ikke rart, som du beskriver det alka - så TrustPilot bliver hermed ikke en jeg regner med.
Tak for oplysningen.
| |
| Kommentar Fra : fun2 |
Dato : 22-01-13 15:04 |
|
Hvis du spørger Trustpilot, så er det at firmaerne kan reagere på anmeldelser med til at højne troværdigheden. Hvor troværdigt er det at enhver kan skrive en anmeldelse ud fra fri fantasi, uden at den anmeldte kan tage til genmægle?
På den anden side, så har Trustpilot fungeret fint uden de store problemer, så man kan godt se deres nye politik som et tilbageskridt - man risikerer at skulle kunne dokumentere sine anklager.
| |
| Accepteret svar Fra : Eyvind | Modtaget 200 point Dato : 22-01-13 19:31 |
|
Fun2 - ved du noget som vi andre ikke ved.
Citat Nej alka, der er ikke andre herinde der er blevet "censureret" af TrustPilot. |
Selvfølgelig er der altid muligheden for, at nogen rakker firmaer og varer ned.
Men der er også mulighed for at firmaerne "selv" roser op til skyerne.
Jeg blev ikke censureret, men firmaet Boxer fik travlt, da jeg snakkede om persondataloven, i forbindelse med tilslutning af TV2 med Boxerkort, for et år siden, hvor de ville have mit personnummer. Det er ikke nødvendigt når der betales kontant.
| |
|
UPS, udsendelsen er slettet
Cencur
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 22-01-13 21:45 |
| | |
|
Jeg får denne besked når jeg prøver at starte udsendelsen:
Citat Vi har slettet den lyd- eller videofil du gerne vil se, da det er lang tid siden, den er blevet afspillet sidst.
Vi beklager ulejligheden!
dr.dk |
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 22-01-13 21:57 |
| | |
| Kommentar Fra : prio |
Dato : 22-01-13 22:21 |
|
Sikke en dårlig oplevelse, alka, håber du "frikendes".
Jeg vil nu engang vedblive med at benytte Trustpilot - det er den bedste af de hjemmesider, der anmelder internetfirmaer.
Jeg bruger den ofte, og anmelder også selv.
Som een skriver på DR_Kontant, så skal man nok koncentrere sig om de negative anmeldelser, og gå lidt let henover de positive - som jo kan være falske.
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 23-01-13 09:32 |
|
Her er hele teksten jeg skrev på TrustPilot:
Jeg bestilte et Voss komfur til 9.999 kr. som ville komme i løbet af 2-3 dage. På hjemmesiden tager de forbehold for forkert pris, levering mm, men varen er på lager -skrev de.
Da jeg ikke får en ordrebekræftelse, tænker jeg, når, men så har de det IKKE PÅ LAGER?
De vil skrive til mig hvis de ikke kan levere, det gør de imidlertid ikke. Jeg skriver til dem dagen efter, og efterlyser en ordrebekræftelse. Senere på dagen for jeg en mail
Hej Finn
Jeg skulle lige til at kontakte dig, ja desværre er det i restordre til slut januar, beklager.
Jeg bekræfter at ordren og betalingen er slettet.
-------
Så her kon 09-01-2013 15:51 så denne mail:
Kære Finn Holk
Tak for din bestilling hos 123hvidevarer.dk. Vi håber forløbet har levet op til dine forventninger.
I den forbindelse vil vi gerne følge op på om vi har gjort vores job ordentligt, med hensyn til behandling af netop din ordre, fra bestilling til brug. Derfor håber vi at du vil have den ulejlighed at tilkendegive din mening om vores ordrebehandling.
Vi benytter Trustpilot til at samle vores anmeldelser. Du kan bedømme os på Trustpilot ved at gå ind på følgende link:
Vurdér 123hvidevarer.dk på Trustpilot
Denne mail sendes automatisk, så hvis din vare ikke er leveret endnu, så er du velkommen til vente med din anmeldelse til din vare er leveret. Burde varen være leveret nu, så kontakt os for en status på din ordre.
Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
123hvidevarer.dk
Nej I har IKKE LEVET OP TIL MINE FORVENTNINGER! I har ikke rigtoig styr på tingene!
Det er teksten neden for, TrustPilot ville have mig til at ændre.[U]Indsæt din tekst her[/U]
På den måde "lokkes" man med deres billige priser - på varer som de ikke har!
Der er efterhånden nogle stykker, der på [External link removed], skriver nogle lave priser, og nå man så bestiller, kan de ikke lige levere den vare, men de har andre, dog ikke til den pris!
Jeg er godt klar over, at det IKKE er [External link removed], der har andel i de forkerte prisopgivelser - det er firmaerne!
| |
| Godkendelse af svar Fra : alka |
Dato : 23-01-13 14:21 |
| | |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 23-01-13 14:44 |
|
Fun2
- jeg købte en del computerudstyr til mig og mine børnebørn hos et firma der dengang hed pcnetto eller noget i den retning. Alle varer lå klar til levering til aftalte tid.
Men så var det lige at de skulle levere et kamera som de altså "havde på lager".
Vi skulle have en mail om levering som kunne blive med det samme.
Der kom ingen mail.....................og barnebarnet stod og skulle på ferie.
Da vi ringede forsøgte de at sælge et andet.............men de havde det jo på lager.
Der var vi ude for en direkte løgn, og med det fine computersystem de havde var det ikke en fejl.
Vi ophævede handlen og købte et andet sted.............................så det gør firmaer altså.
De har vist lukket nu for alle mine venner holdt også op med at handle der.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 23-01-13 16:31 |
|
Dette er ikke enestående.
Citat På den måde "lokkes" man med deres billige priser - på varer som de ikke har!
Der er efterhånden nogle stykker, der på [External link removed], skriver nogle lave priser, og nå man så bestiller, kan de ikke lige levere den vare, men de har andre, dog ikke til den pris!
Jeg er godt klar over, at det IKKE er [External link removed], der har andel i de forkerte prisopgivelser - det er firmaerne! |
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|