|
| Kan ikke åbne en pdf fil i browser? Fra : bjarnefilm | Vist : 899 gange 50 point Dato : 13-12-12 18:37 |
|
Min browser kan ikke åbne en pdf fil.
Det duer ikke, bla. kan jeg ikke læse papirer fra Skat.
Jeg kan godt åbne en pdf fil fra harddisk.
Operativsystemet er 'Windows 7 Home Premium'
Browseren er: IE9, version 9.0.8112.16421
Det er en 32 bit version.
Acrobat Reader XI er installeret.
Under 'tilføjelses programmer' er Adobe Reader aktiveret.
Under 'internetindstillinger' -> 'sikkerhed' -> 'brugerdefineret niveau' er 'filøverførsel' aktiveret.
Under 'internetindstillinger' -> 'sikkerhed' -> 'Websteder (pålidelige websteder)' er skats
hjemmeside tilføjet.
Jeg har prøvet at afinstallere Adobe Reader, genstarte, installere Adobe Reader, genstarte, og så logge på Skat. Men det hjalp desværre ikke.
Når jeg klikker på linket til forskudsopgørelsen, sker der stort set ingenting. Nogen gange står der i bunden af vinduet 'Overfører...'. Nogen gange står der i vinduet 'Vent venligst...'. Baggrunden er altid helt hvid.
Så har jeg prøvet nogle fantasifulde ting. Jeg har slået firewall fra. Under 'internet indstillinger' -> 'sikkerhed' har jeg reset'et. I Adobe Reader har jeg sat 'Connection speed' til 'LAN'.
Er der nogle, der har et bud på, hvad der er sat forkert op?
Venlig Hilsen
Bjarne
| |
|
Hvis ikke det her giver noget, så ringer jeg til Skat imorgen.
Desværre får du nok ret til den tid.
| |
| Kommentar Fra : xou |
Dato : 13-12-12 20:40 |
|
prøv at fjern Adobe reader under tilføj/fjern programmer installere det derpå
igen fra http://get.adobe.com/dk/reader/?promoid=DAGCC - åbn derpå en
pdf fra hardisk - accepter licens ok - og prøv igen...håber det lykkes
hilsen Xou
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 13-12-12 22:48 |
| | |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 14-12-12 01:39 |
|
Citat Når jeg klikker på linket til forskudsopgørelsen, sker der stort set ingenting. Nogen gange står der i bunden af vinduet 'Overfører...'. Nogen gange står der i vinduet 'Vent venligst...'. Baggrunden er altid helt hvid |
.
Som du selv skriver, den henter
hat du prøvet lade den stå og hente
| |
| Kommentar Fra : JanusN |
Dato : 14-12-12 07:43 |
|
Det er sikkerhedsindstillingerne ved SKAT der skaber problemer især for Win 8 brugere men også for andre kombinationer af styresystemer og browsere.
Når teksten i bunden af vinduet viser: "Vent venligst..." kan du prøve at højreklikke i vinduet og vælge "Gem som" og så gemme PDF-filen hvor du kan finde den igen fx på skrivebordet. Denne fremgangsmåde virkede for mig.
mvh
Janus
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 14-12-12 08:45 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 14-12-12 12:25 |
| | |
| Godkendelse af svar Fra : bjarnefilm |
Dato : 15-12-12 09:16 |
|
Efter at have brugt tid på spørgsmålet, har jeg fundet en løsning. Jeg kunne ikke finde svaret selv, så jeg ringede til Skat it-afdeling. Her fik jeg ros for at være godt inde i tingene. Vi blev enige om at opgive at læse htm/pdf dokumenter i explorer. Løsningen er at installere Google Chrome som sekundær browser. Så kan man bruge sin favorit browser til daglig, og når man en sjælden gang skal læse den slags dokumenter, så støver man Google Chrome af.
Tak til alle, der har brugt tid på spørgsmålet. Eyvind får pointene, fordi det svar har den højeste underholdningsværdi.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 15-12-12 14:37 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|