|
| regnskabsprogram/kassebog Fra : jensviggo | Vist : 3833 gange 200 point Dato : 10-10-12 06:35 |
|
Jeg søger et simpelt regnskabsprogram, der kan håndtere simpelt bogføring, her mener jeg indtaste udgifter og indtægter, samt momsregnskab. Ib er selvstændig tømrer, med eget værksted, hvor han producerer alt forefaldende arbejde, udover det har han 7 udlejningsejendomme, hvor der osse skal føres regnskab med indtægter og udgifter, skat, el vand, varme, renovation osv.
mvh
jensviggo
| |
| Kommentar Fra : rotw |
Dato : 10-10-12 07:35 |
|
Her er et gratis program
Eller kan C5 anbefales
| |
| Accepteret svar Fra : rotw | Modtaget 200 point Dato : 10-10-12 07:36 |
| | |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 10-10-12 09:37 |
| | |
| Kommentar Fra : snaptil |
Dato : 10-10-12 10:23 |
|
Lad være med at bruge et gratis program. Det er normalt ikke det værd.
Jeg må dog indrømme at lige præcis den rotw henviser til har jeg ikke prøvet.
Excel overholder ikke bogførings loven.
- arbejder som revisor og har snart prøvet et utal af programmer.
Her er min liste:
c5 dyrt men godt og effektiv, for den virksomhed som gerne vil lave en investering i et godt program. pris fra 2500 og op.....(kan også fås som online)
summa summarum billigt og effektiv. Programmet fungerer ikke lige så godt som c5 men til gengæld har du evigheds licens for ca. 1000- 3000 kr.
economics månedsbetalinger kan hurtigt løbe op. ca 150-300 pr. måned. Men din revisor/bogholder kan lave opgaven online. og har du sikret din backup ligeledes online. (også et krav ifølge bogførings loven, at opbevare bogføring og bilag på betryggende måde i 5 år)
| |
| Kommentar Fra : snaptil |
Dato : 10-10-12 10:40 |
| | |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 10-10-12 11:08 |
|
Citat mig-selv, jeg har nu åbnet exel regnearket, men hvordan redigerer jeg i skabeloner |
Nu ved jeg ikke hvilken Words du har, eller hvad du har hentet ned, så det kan jeg ikke udtale mig om.
Men normalt klikker du på feltet og ændre ord eller beregning, jeg er ikke selv den store bruger af det, så det må du få andre til at hjælpe med.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 10-10-12 11:22 |
| | |
| Kommentar Fra : snaptil |
Dato : 11-10-12 08:57 |
|
Syntes det lyder useriøst, at bogføre 7 ejendomme samt en virksomhed og så ikke vil bruge penge på et regnskabsprogram.
Men nok om det jeg trækker mig fra tråden, syntes bare det er synd for din ven at alt skal laves om når skattevæsenet kommer forbi.
i denne uge sidder jeg på mit arbejde og bogfører år 2009 og 2010, for en klient som har haft besøg af Skat. Sku pisse synd for ham at valgte en nem metode, men desværre for ham så var det bare ikke lovligt. Og det er en del dyrere at lave noget tilbage i tiden.
| |
| Kommentar Fra : jensviggo |
Dato : 11-10-12 09:43 |
|
Han har for lang tid siden købt concorde c5 og tillægsprogrammer, problemet er bare, at han ikke kan bruge det, da han er totall ordblind, og kan derfor ikke bogføre selv, han har indtil for kort tid siden haft hjælp fra en dame der kørte en manuel kassebog, som så blev afleveret til revisor.
mvh jensviggo
| |
| Kommentar Fra : snaptil |
Dato : 15-10-12 15:21 |
|
Men et gratis program gør da kun opgaven sværere idet der ikke laves så meget support på programmet.
C5 er et fint program. Svært at bogføre uden hjælp eller viden om programmet. Hvorfor ikke tage et kursus i bogføringen eller evt. betale sig fra bogføringen ?
Hvis han er ordblind og har svært ved tal i forvejen, så løber han da også risiko ved indberetning af moms og selvangivelse,
Hvis det er dig der skal bogføre for ham, så syntes jeg stadig du skal bruge c5.
Det er den bedste løsning.
brug evt en revisor til hjælp til at starte bogfrøingen op.
hvad er årsagen til at i søger et nyt program? er det bruger venligheden eller prisen ?
hvad er jeres erfaring til at bogføre, kender I forskel på debet og kredit ? balance og resultatopgørelse er dette ord fremmedord ?
igennem mit arbejde kan vi godt lave et godt tilbud på bogføring. Skriv evt. privat besked.
| |
| Godkendelse af svar Fra : jensviggo |
Dato : 24-10-12 09:05 |
| | |
| Kommentar Fra : hoppe11 |
Dato : 15-04-16 10:11 |
|
Dynaccount er et smart og simpelt regnskabsprogram og det findes også i en gratis version.
Hvis du stater med den gratis version kan du selvfølgelig altid opgradere til den fulde version hvis du får behov for flere funktioner.
I den fulde version kan du importere alle banktransaktioner direkte fra din netbank, så du slipper for en masse tastearbejde, da du kan konvertere de importerede transaktioner til bogførte bilag og posteringer.
Du kan også uploade alle bilag til Dynaccount. Mange fakturaer modtager du allerede via e-mail, så du skal bare videresende mailen med bilaget direkte til Dynaccount og få minutter senere ligger PDF fakturaen som et digitalt bilag i Dynaccount regnskabsprogram.
Dynaccount regnskabsprogram er meget brugervenligt og er bygget op med farver. De fleste har svært ved at holde styr på debet og kredit, men alle ved at rød er omkostning og grøn er indtægt.
https://dynaccount.dk/regnskabsprogram/
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|