/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Malerier
#NavnPoint
A.C.Rosmon 3084
dova 2886
HelleBirg.. 2530
ans 1450
vagnr 1014
Nordsted1 943
svendgive.. 840
hvaderikk.. 790
jakjoe 559
10  arne.jako.. 510
kompact show reol
Fra : svendgiversen
Vist : 1289 gange
105 point
Dato : 16-04-12 12:50

Jeg er ved at overfylde min nye kone med mine over 40 års samlede klenodier,
og det giver hende nogle maleri plads problemer, jeg siger ikke hvor?

Jeg mener at have besøgt kunst udstillinger, hvor malerier hænger kompakt bag hinanden
og udvalgte kan trækkes ud, et efter et...

Hvad hedder en sådan reol, og hvor kan den købes?

Hvad er pricippet og kan det let efterlignes??

Hvem kan komme med forslag til kompakt maleri opbevaring med fremvisnings muligheder???



 
 
Kommentar
Fra : pifo


Dato : 16-04-12 13:20

Jeg ved ikke, hvor du kan købe sådan én, men jeg har da set det, når jeg har købt fliser i Mosaikhjørnet eller tilsvarende. Der kan man skubbe hver enkelt sektion til siden og se det, der er bagved. Måske kan du spørge der, hvor de har det fra? Jeg tror også, jeg har set noget tilsvarende i en butik, der solgte plakater.


Kommentar
Fra : nomore


Dato : 16-04-12 14:54

Princippet er 2 stænger - den fast anbragt - den anden glider i en skinne, på den faste
---
Du kan sikkert lave noget ud af 2 gardinstænger
(glidestænger - aner ikke hvad de hedder på dansk)
der vender mod hinanden
den nederste skal så have ?? kroge til det du vil hænge på den

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 16-04-12 14:56

Mener samme princip bruges i visse skriveborde/ køkkenskabe med skuffer

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 16-04-12 17:44

Systemet i Mosaikhjørnet lyder interesant, det må jeg se?

Endnu mere interesant, hvis et sådant system kan laves med kun to gardinstænger??

Jeg tror der skal mindst 3 stang ophæng til, to til parkering og et tredie til fremvisning...
Hvordan kan man nøjes med kun to???




Kommentar
Fra : nomore


Dato : 16-04-12 18:08

Citat
Hvordan kan man nøjes med kun to???

Det var også kun for 1 UDTRÆKNINGS ? fidus
den kan så til gengæld sættes på en skinne?
der kan indeholde alle de udtræknings - fiduser du vil
-----
Men rimeligt besværligt at forklare på skrift...



Kommentar
Fra : nomore


Dato : 16-04-12 18:42
Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 16-04-12 18:45

Ikke forstået.

Min kunstmaler kone har 20 - 30 malerier i lidt forskellig størrelse som hun gerne vil sælge,
uden de store guldrammer, dem bruger man ikke mere siger hun,
hvis jeg nu får lov til at forsyne dem med 3 små øjer:

Det primære i øverste venstre hjørne til kroge i midter stangen,
parkerings øjet i nederste venstre hjørne til ophæng i venstre parkerings stang,
og præsentations øjet i øverste højre hjørne for fremvisning på højre præsentations stang.

Så kan man jo bare skifte krogen til venstre, hvor malerierne er parkeret vandret bag hinanden,
med det til højre, så det udvalgte maleri hænger lodret ned for beskuelse...

Men da malerierne har forskellig størrelse, er denne min første ide ikke optimal,
derfor anmoder jeg om kandu assistance??





Kommentar
Fra : nomore


Dato : 16-04-12 18:45

Eller 2 stykker RØR hvor det ene går ind i det andet....
meget nemt at række ud - bare sæt et modhold, så det ikke ryger på gulvet.

Lidt inspireret af EYVIND

Mulighederne er mange, bare med at få det omsat til noget der duér

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 16-04-12 18:47

Citat
med 3 små øjer

Man kan få meget små/ STORE 'klemmer' til formålet...
Smutter - da jeg ikke lige kan tænke mere.....


Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 16-04-12 18:54

Jeg havde ikke set dit sidste indlæg nomore, da jeg svarede,
og gardin ophæng er helt sikkert noget jeg vil overveje,

men kan du med dit forslag klare 30 malerier ophængt på ca 1 * ca 1 * ca 8 meter?

Mine klenodier, værktøj, gamle søm og skruer, fylder nu resten af: Det Lille Ateliér...



Kommentar
Fra : pifo


Dato : 16-04-12 19:07

Citat
Mine klenodier, værktøj, gamle søm og skruer, fylder nu resten af: Det Lille Ateliér...


Du må bygge et lille skur til dine ting, så fruen kan få plads i sit ataliér



Kommentar
Fra : nomore


Dato : 16-04-12 19:37

Hvad med at købe en MASSSSSSSSSSE rullegardin-stænger
og eller bare _______________og så videre
Så sidder det hele i loftet - men så får du brug for en stop-anordning
så alle billeder ikke kommer til at ligne noget fra barndommes klasseværelse
når der skulle vises film - eller for den sags skyld Verdens kort???
Den der med at Læreren HEV ET STYKKE NED. og UPS op igen......
kan huske det som var det i dag = meget sur Lærer.
Og vi andre hylede af grin.....

Hyg dig med projektet........



Kommentar
Fra : nomore


Dato : 16-04-12 19:39

BTW: dengang fik man tæsk for at grine _ af Læreren/ af Læreren



Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 16-04-12 20:15

Man bygger ikke bare et skur på Fjordvej, slet ikke til mine gamle ting,
grunde med smukke gamle huse købes for flere milioner,
og så bliver husene bare fjernet og erstattet med grimme ørken forter...

Det med mange kroge i loftet er en mulighed, i stedet for kroge i snore, da malerierne ikke er ens.
Nu lufter jeg en ny idé, hvad med at sætte de tre bjælker tættere sammen,

så parkerings bjælken kun sidder så langt til venstre for hoved bjælken
som langden af det mindste maleri,
og præsentation bjælken tilsvarende kun sidder så langt til højre
som bredden af det mindste maleri?

Så skal de små øjer i venstre side kun sidde under hovedophænget
i samme afstand som langden af det mindste maleri,







Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 16-04-12 20:20

og de små øjer øverst i malerierne skal kun sidde i samme afstand fra hovedophænget
som bredden af det mindste maleri?

Det forudsætter at de store malerier kan tåle den skæve belastning ved så korte ophæng?

Er der andre, bedre forslag??




Kommentar
Fra : prio


Dato : 16-04-12 20:49

Citat
jeg siger ikke hvor?

Nej, det kan man se:
Citat
Det Lille Ateliér...

Citat
Min kunstmaler kone har 20 - 30 malerier i lidt forskellig størrelse som hun gerne vil sælge

Citat
Man bygger ikke bare et skur på Fjordvej


Jamen, så mangler du vist bare igen at gøre opmærksom al den rabat, som Kanduerne får, hvis de køber konens klatmalerier.

Kommentar
Fra : prio


Dato : 16-04-12 20:52


http://www.kandu.dk/Spg161364.aspx

Lige præcis 2 uger kunne du holde dig i skindet med reklamerne, men det holdt vist også hårdt.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 105 point
Dato : 16-04-12 21:12

Nu går jeg ud fra, at det skal være muligt at se flere billeder af gangen, så man kan sammenligne osv??

Ville det så ikke være nemmere/billigere, at lave en dyb reol med korte mellemrum mellem vangerne og forskellige højder mellem hylderne, så der kan sættes 4-5 malerier med nogenlunde samme mål på en hylde. Man sætter en label på kanten af billedet, så man nemt kan fiske det rigtige frem.

På vangerne skrues nogle lister med kant på , som malerierne kan stå på (lidt tilbagelænet så de ikke vælter), så folk kan sammenligne flere billeder på en gang. Måske skulle der lige være en snor hen over, for at undgå uheld.

Meget lavteknologisk, ikke spor sexet, men kræver ikke den udvidede ledvogtereksamen for at blive udtænkt/lavet, og kræver ikke vedligeholdelse!

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen


Dato : 16-04-12 21:45

Tak for svaret vagnr.

Jo, jeg tror du har ret, det vil vi prøve...


Kommentar
Fra : vagnr


Dato : 16-04-12 22:11

Selv tak, svendgiversen.

Jeg holder meget af det amerikanske KISS-princip = Keep it simple, stupid!

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste