|
| Belkin, internet forsvinder dagligt Fra : zyberchief | Vist : 870 gange 100 point Dato : 07-01-12 13:13 |
|
Kære eksperter, tror mit problem hedder Belkin..
Jeg har købt et N+ Wireless Starter Kit med trådløs router og fansy USB-dongle til min stationære, så jeg slipper for ledninger over det hele. Jeg har opsat mit netværk med adgangskode, og det hele kører perfekt.. PERIODISK!!
Ca. 1 gang om dagen skal jeg lige ind og genstarte routeren, fordi den taber internetforbindelsen. Computeren er stadig på netværket, men kan ikke komme ud på det famøse internet, INDTIL routeren er genstartet, for så virker det hele perfekt igen.
Jeg har to enheder på mit netværk: Stationær computer med Starter Kit netværks dongle i, og en Stora netværksharddisk med kabelforbindelse.
Jeg har prøvet at indstille routerens kanal manuelt til kanal 13, da jeg fik et tip fra en kammerat om at det skulle hjælpe, fordi vi er ret mange i området med trådløse forbindelser.. det hjalp ikke.
What to do?
| |
| Kommentar Fra : clou |
Dato : 07-01-12 14:14 |
|
Hvor har du din router stående?
Hvis den står i et skab så prøv at flytte end udenfor det
Hvis det står overfor et spejl, så flyt den lidt
Det var de ting der løste mit problem.
Vejledningen fik jeg hos Internetudbyderen!
Clou
| |
| Accepteret svar Fra : severino | Modtaget 100 point Dato : 07-01-12 15:18 |
|
Når du har forbindelse til routeren, og kan se de andre ting du har koblet på dit intranet, men at du ikke kan opretholde forbindelsen til internettet; så kan det skyldes, at den firmware der er i routeren, ikke fungere korrekt, så måske en opdatering kan gøre det.
Det er den del af routeren, som forbinder internettet og di lokale netværk som driller dig.
Havde det været kontakten til din router, og de andre lokale maskiner, så kunne det være et dækningsproblem.
Inde i din routers menu, kan du se om du modtager en IP-adresse fra din ISP, lige som der er angivet en supnetmask adresse.
Hvis routerens log er aktiv, så kan du måske finde oplysninger om hvad der er sket, da den faldt ud!
Check lige om dit WAN kabel er i orden, evt skifte det ud med et andet.
| |
| Kommentar Fra : grow |
Dato : 07-01-12 16:14 |
| | |
|
@Clou: Routeren står i rummet ved siden af i det fri uden spejle i nærheden.
@severino: Når internetforbindelsen dør, kan jeg heller ikke få kontakt til harddisken på netværket eller logge ind på routeren via 192.168.2.1
Firmware er helt up to date..
Jeg har ikke prøvet at skifte kabel, det kan jeg da lige gøre om lidt..
@grow: jeg har installeret programmet og fundet 2 airlink netværk i nærheden. I programmet angives alle netværkene til at køre på "Channel 1+5", men i routerseup står "wireless channel = 13" og "extention channel = 9"
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 07-01-12 17:12 |
|
Er det begge maskiner, som mister forbindelsen?
Er der stadig garanti på din router?
Forbindelse med din routers menu, er kun fuldstændig via et LAN kabel, ikke via trådløs, da det er en del af sikkerheden.
Hvis det kun er de trådløse der mister forbindelsen,så kan det være den trådløse sender/modtager som er fejlbehæftet.
| |
|
Ja, kan ikke få forbindelse med harddisken fra andet netværk, så routeren mister altså forbindelsen udadtil.. den er 1 måned gammel, så jeg overvejer at sende den tilbage.
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 08-01-12 11:19 |
|
Jeg har gennem tiden haft 4 routere, startede med en D-Link uden AP. Den er nu i reserve. Så fik jeg en TopCom, som stod af i AP'en efter 8 år 24/7/365, og må siges er rimligt godt klaret. Sideløbende havde jeg en fra ALDI, som jeg solgte igen tilen ven, der havde et behov for trådløs og til flere PC'er på Stofanettet.
I dag har jeg en D-Link Di-655, som er den jeg totalt set, har været mest glad for.
Så den kan jeg roligt anbefale. Den koster godt nok lidt mere end så mange andre routere, men jeg syntes at pengene er givet godt ud.
Så det er nok sådan en du kan være bedst tjent med zyberchief!?
| |
| Kommentar Fra : webnoob |
Dato : 09-01-12 11:39 |
|
Jeg ville prøve og sætte den stationære computer i forbindelse med routeren via et kabel, du kan evt. bare gøre det når routeren igen "mister" forbindelsen.
Du skriver at du ikke kan logge ind på routeren når forbindelsen er nede, så som mit forslag ovenfor antyder så er det forbindelsen mellem den stationære ogg routeren der "dør". Hvilket OS køre du med, har du installeret nogen drivere til donglen, Står routeren til at bruge N, G eller måske B eller auto?
| |
|
hej webnoob... jeg kører windows 7 og installerede drivers til donglen fra start. Routeren kører G+N.
| |
| Kommentar Fra : webnoob |
Dato : 10-01-12 23:54 |
| | |
|
den var auto fra starten af..
| |
|
jep, det var derfor jeg prøvede at ændre.
Det er mega irriterende med de der periodiske fejl, for man ved ikke helt, hvad der er i vejen. De sidste 3 dage, har der ikke været problemer..
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 12-01-12 15:46 |
|
Har du prøvet, at skille din router ad, og kontrollere om nogle af IC-kredsene bliver varme, og derfor flipper termisk ud.
Der findes alt for meget underdimensioneret kineserkram på det danske marked.
| |
| Godkendelse af svar Fra : zyberchief |
Dato : 26-06-12 17:42 |
|
tror dine råd kom tættest på en løsning. Det er meget irriterende, når man kommer ud for sådanne periodiske fejl, for man ved ikke rigtig, om man har gjort noget for at løse det, om det er gået i sig selv, eller om det bare ligger og ulmer inden et nyt angreb...
Jeg har i hvert fald ikke problemer med nettet mere...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|