/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Stempel
Fra : oliver3660
Vist : 1129 gange
55 point
Dato : 07-06-11 16:03

Hej Kandu!

Har afmonteret mit stempel fra knallerten for at se hvordan det står til med det. Jeg er dog bare lidt i tvivl om hvordan man kan se om det har det godt eller skidt.

Da jeg tog det ud var det sort på toppen, men det blev let fjernet med en stålbørste. Men nogle steder ned langs siden på stemplet, er der også sort, og kan ikke sådan lige fjernes. Det samme er der på indersiden.

Der er også 12 små huller i toppen af stemplet (den ende der rammer tændrøret), og der er også en hel del små huller på indersiden af topstykket (der hvor stemplet rammer tændrøret).

Er det tid til en udskifting? Og hvad skyldes de små huller? Og burde stemplet være sort indvendigt og ned langs siden?

Tak!

Oliver

 
 
Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 08-06-11 12:48

Tag nogen billeder af det så vi kan se.

Er det en PGO PMX eller hvad er det for en model ?
Det lyder lidt mærkeligt med huller i topstykket.

Det er vist meget normalt at stemplet er sort på toppen og sikkert også ned langs siderne så det tror jeg ikke du skal tænke så meget på. Bare rens det så godt du kan. Måske kan du få det af med noget benzin og en klud men det nok ikke godt at bruge en stålbørste andre steder end toppen af stemplet og i topstykket der hvor der er sort.

Ellers prøv og sammenlign med nogen billeder på nettet.

Kommentar
Fra : Peter1056


Dato : 08-06-11 17:50

ups

sidder begge stempel-ringene der?
Hvordan kørte den inde at du skilte den?

Det lyder meget mærkeligt med de huller, men sort er den altid

Kommentar
Fra : oliver3660


Dato : 08-06-11 20:12

Ved ikke lige hvordan man lægger billeder ind her. Kan nogen evt. fortælle hvordan? Men hullerne eller nedhulingerne i topstykket er lidt større end spidsen på en alm. nål.

Kommentar
Fra : oliver3660


Dato : 08-06-11 21:27
Kommentar
Fra : oliver3660


Dato : 08-06-11 21:31

dette er næsten helt magen til mit http://www.mzklub.dk/forum/attachments/p9230035.jpg

Udover at stemplet ikke er så voldsomt hullet

Kommentar
Fra : tyller01


Dato : 09-06-11 00:38

skide med farven, dine stempelringe skal undersøges, om de er tætte nok, der skal være et meget lille spilrum imellem enderne når du prøver at skubbe dem sammen inde i cylinder er der for meget skal du udskifte dem ud, tændrøret skal ikke røre noget som helst,noget kan tyde på at denne motor har været udsat for æter blanding i benzin, det laver huller nyt stempel vil være godt og ringe selvfølgelig.

Kommentar
Fra : oliver3660


Dato : 09-06-11 06:23

har ganske vidst brugt noget æter her for noget tid siden da den ikke kunne starte. Men hvad er det ved æter der gør at der kommer huller i stemplet?


Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 55 point
Dato : 09-06-11 07:55

Hvis stemplet er sort ned af siden, er det fordi stempel ringene ikke kan
holde kompressionen oppe hvor den hører hjemme, du mister effekt = nye ringe.
Men med det stempel du henviser til, så også nyt stempel.
Har aldrig selv oplevet de huller som billederne viser,
men vil mene at det er for mager benzin blanding du har kørt med
gad vide hvordan dit tændrør ser ud
det er ellers kun noget man hører om hos mc folket, at man brænder hul i stemplerne
netop fordi de lører med for mager benzin blanding = for meget luft
At du har brugt æter til at starte den op med, skulle ikke give det resultat
så tvivler jeg på de dåser var tilladt at købe, eller vi ikke har hørt mere om det.
Æteren bliver næsten øjebikkeligt blandet med benzin, men bruges fordi
det tænder bedre end benzin

Kommentar
Fra : oliver3660


Dato : 09-06-11 08:10

mit tændrør er bare vådt.

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 09-06-11 09:23

Citat
burde stemplet være sort indvendigt og ned langs siden?

Citat
mit tændrør er bare vådt

Sikkert fordi det hele er totalt nedslidt
sort på siden af stemplet er forbrændingen der løber ned, fordi der er slid
i enten stempel ringe - stempel eller cylinder der er ridset
at der er aflejring på indersiden af stemplet, tyder på den ikke har meget kompression = slidt

Kommentar
Fra : oliver3660


Dato : 09-06-11 09:26

Okay. Jeg vil købe et nyt stempel og topstykke. og stempelringe selvfølgelig.

Tak!

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 09-06-11 22:19

Husk en cylinder? topstykket kan du sikkert køre med i mange år
Og rens lige dit krumtap-hus for gamle rester = trykluft

Og har du tun på den = indstil benzin tilførelsen.
Hellere for meget benz en for lidt-
.

Kommentar
Fra : tyller01


Dato : 09-06-11 22:35

æterblanding i benzinen kan lave huller!

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste