Det er meget svært at give et entydigt svar på.
Hvis man ikke er omhyggelig med rustbeskyttelsemen men kun flittig med olieskift og kører fornuftigt, så vil bilen være rustet væk længe inden de ædlere dele er slidt af betydning.
Derfor kan slid på dem i så fald negligeres i beregningen, og det gælder en meget stor del af bilparken. Tilbage er dæk bremsevedligeholdelse olieskift og lignende.
Mange af disse såkaldte serviceomkostninger er med faste intervaller og uafhængig af hvor langt man kører bare det er under ca. 20000 pr/år . Eksempelvis skiftes breseskiver og klodser for det meste på grund af rust, fordi man slider for lidt på dem.
Tilbage er de egentlige forrugsudgifter som ,bortset fra benzin er omkring 10 øre pr km.
Selvfølgelig kan man som fdm tage samtlige biludgifter og dividere med et lille km tal og komme til 10 kr /km eller mere.
Men man sparer ikke de penge ved ikke at køre i bilen, og det har ikke noget med slid at gøre..