|
| Kommentar Fra : brorteil |
Dato : 23-03-10 18:35 |
| | |
| Kommentar Fra : jeb3 |
Dato : 23-03-10 18:39 |
|
Kong kristian stod i røg og damp.... Jeg må nok tilstå at jeg ikke har set på røgen :)
Kan man køre i den?
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 23-03-10 19:10 |
|
nu er det ikke den dyreste bil at lave det på og ret nemt på den model
har den været kørt varm ( på kogepungtet ) skal toppen slibes , men materialer alt efter hvor de købes og om der er behov for slibning 500-1500 kr og så 2-3 timers arbejde
skal toppen slibes , må du ikke regne med at få bilen igen før dagen efter
| |
| Kommentar Fra : jeb3 |
Dato : 23-03-10 19:14 |
|
Den har ikke været meget varm. Bare varmere end den plejer :) Ikke på 100, så ...
Nå men jeg må jo ringe til mekanikeren i morgen tidlig :)
| |
| Kommentar Fra : nyfigen |
Dato : 23-03-10 21:49 |
|
Jeg har været ude for, at en defekt termostat formentlig har været årsag til utæt toppakning. Den for varme motor kan måske indikere, at der foruden toppakningen også er en defekt termostat i dette tilfælde.
Hilsen nyfigen
| |
| Kommentar Fra : jeb3 |
Dato : 23-03-10 23:12 |
|
For at være ærlig Nyfigen, tror jeg du har fat i noget der.
Min temperaturmåler viser MEGET lav hele tiden - lige bortset fra idag altså. Der gik den op på 90 grader.
| |
| Accepteret svar Fra : alimak | Modtaget 200 point Dato : 23-03-10 23:23 |
|
Jeg har set så mange Opel biler med det samme smør i olje låget.Det kommer af at motoren ikke bliver kørt varm. Hvis du ikke har så lang vej til jobbet, så bliver ikke bilen rigtig varm længe, og da kommer det kondens i motoren,
Hvis den ikke ryger mer en normalt så ville jeg bare kørt som du plejer.
alimak
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 24-03-10 08:56 |
|
Det er "Majonæse" du har fået tilranet dig. Det betyder, at der er vand i olien - eller olie i vandet. Når der er "Majonæse " på dækslet, kan dette også skyldes, at der er et kondensproblem, fx med krumtaphusets udluftning der er blevet stoppet.
Når du lige netop får skiftet olie og set sker umiddelbart efter - er der så fyldt nok olie på motoren, i forbindelse med olieskiftet.
Det mest sandsynlige er, at toppakningen er sprunget mellem et oliekammer og et vandkammer. Hvis der kommer røg ud af udstødningen er det tegne på, at toppakningen er sprunget ind til en cylinder - også. Det er ikke så sandsynligt, at der er sket noget med topstykket - når/hvis du ikke har kørt med for høj temp. - for lange!
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 24-03-10 12:20 |
|
Jeg har også en Opel Astra, som om sommeren kan blive ret varm, det er som om kontakten i køleren, ikke vil slå til, når den bliver varm. Jeg har gjort det midlertidig, at jeg har kortsluttet kontakten med en gammel forlygtepære på 55 Watt, som så får blæseren på køleren til at køre langsomt, og svaler af fra starten af. Så kan den gå i fulde omdrejninger, når den bliver for varm,hvad den endnu ikke har været siden.
Jeg har dog hentet en ny kontakt hos BILTEMA, den koster ca. 100 kr.
| |
| Godkendelse af svar Fra : jeb3 |
Dato : 26-03-10 14:39 |
|
Tak for svaret alimak.
Det var liiiige hvad der var galt :)
Noget billigere end toppakningen, så fik også lavet et par småting, der ikke var så vigtige :)
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|