/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
2 skærme samtidig ?
Fra : ingelein
Vist : 1640 gange
50 point
Dato : 05-02-10 21:02

Hej
Jeg skal strikke interaktivt på min strikkemaskine. DVS. at strikkemaskinen via et kabel er tilsluttet et Designprogram, som fortæller mig hvordan jeg skal strikke - tage ind og ud - slå masker op osv.

Jeg har derfor brug for en PC skærm tæt ved strikkemaskinen. Det skulle være min bærbare skærm.

Jeg er ikke helt vild med den lille skærm på den bærbare når jeg tegner. Derfor bruger jeg den store stationære PC med en formidabel skærm til det.

Jeg vil undgå at køre Designprogrammet på begge PC'er, det ville give en farlig masse flytteri af data. Derfor vil jeg gerne tegne på den store pc - men få outputtet på den bærbare.

Mit spørgsmål er: hvordan kan jeg forbinde de to computere med hinanden. Jeg ved godt at jeg kan tage skærmstikket ud og sætte det i den bærbare. Men jeg gider ikke kravle rundt på gulvet under skrivebordet for at gøre det flere gange om dagen.

Findes der en anden smart måde at gøre det på? Man må jo kunne køre med to skærme på een gang eller hvad?

Mange hilsner
Ingelein

 
 
Kommentar
Fra : severino


Dato : 05-02-10 21:18

Hvis du har en ekstra skærm udgang på din PC, så vil de fleste maskiner kunne stilles til at vise billedet på begge skærme.
Det bruger man ofte i undervisningsformål, hvor den ene skærm bare er en Video projektor, men måden er den samme.
Du kan dog også købe en boks til skærme, hvor der kan tilsluttes flere skærme til, så de viser det samme billed. - Men hvad en sådan boks koster, må jeg lade stå hend i det uvisse. Men hvis du kan gøre det på den bærebare vil det jo også være en billig løsning.

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 05-02-10 21:20

Hej Severino
Jeg tager lige en tur ind under skrivebordet - pokkers også at man har gemt det så godt
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 05-02-10 21:31

Det var vist ekstra skærm på den bærbare Severino mente.


Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 05-02-10 21:32

Hej Severino
Nu har jeg været en tur under skrivebordet. Der er godt nok 2 serielle Porte ledige ved siden af Printerporten - men jeg aner ikke, hvad de er til.

Til gengæld er der 2 Skærmstik bag på soklen til min superskærm. De har betegnelserne Video 1 og Video 2. Mon ikke jeg så kan nøjes med at købe et skærmkabel mere hen til den bærbare og så switche mellem to skærme??

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : granner01


Dato : 05-02-10 21:33



Jeg har haft sådan et skærmkort med 2 skærmudgange, og jeg havde 2 skærme tilsluttet. Det var ret lækkert når man arbejdede med store opgaver.

Jeg ved ikke hvad et sådant skærmkort koster, men det er nok billigere end en ekstern boks.

Her er et grafikkort til 2 skærme til under 500 kr. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=390722

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 05-02-10 21:34

Hej Eyvind
Det er data fra den anden Pc jeg vil køre - ikke data fra den bærbare.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 05-02-10 21:56

Hej Granner
Der skal mange heste til før jeg skal have et nyt grafikkort. Det er en arvet skærm fra min søn, som er konstruktør og han har arbejdet med 3 D værktøjstegninger på denne skærm, så jeg tror ikke at den skal byttes til et 500 kr. skærmkort.

I morgen vil jeg prøve at fikse et skærmkabel mere. Der er jo en grund til at min skærmkonsol har 2 Video udgange.

Mange hilsner
INgelein

Kommentar
Fra : heller22


Dato : 05-02-10 22:21

Eller også må du vente på, at ovn fortæller dig, hvordan du laver et lille internt netværk. For sådan må dit problem vist også kunne løses .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR


Dato : 05-02-10 22:24

du kunne jo også overveje at benytte fjernskrivebord.
så kan du f.eks have det hele på den stationære og så bare forbinde til fjernskrivebordet på den.
på den måde får du jo skærmbilledet fra den stationære på din bærbare uden brug af kabler

håber at ovenstående er til at forstå

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 05-02-10 22:31

Hej Heller22
Ja, den mulighed har jeg forresten allerede - ups. Jeg printer jo ud fra den bærbare gennem den anden PC. Måske skal jeg bare slå "dele filer" til også. Det ville sørme være en smart løsning.
Lige i øjeblikket kan jeg ikke tænke så langt, for udover skærmen er der også talte instrukser med over til strikkemaskinen.
Lad mig lige få et klart hovede i morgen - Tak for tippet.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR


Dato : 05-02-10 23:01

Citat
for udover skærmen er der også talte instrukser

blot til info: lyd kommer også med på fjernskrivebord

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 05-02-10 23:05

Hej EXTERMINATOR
Mener du med fjernskrivebord den mulighed man har for at hoppe med på en anden brugers PC?
Hilsen
Ingelein
Ps. er det ikke en meget omstændelig procedure for at komme ind - og den skal vel gentages hver gang?????

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR


Dato : 05-02-10 23:29

Citat
en meget omstændelig procedure for at komme ind - og den skal vel gentages hver gang

omstændelig, næh tværtimod, dblt klik på et ikon og du er kørende

men det tager da et par minutter at sætte det op første gang



Kommentar
Fra : EXTERMINATOR


Dato : 05-02-10 23:33

men glemte jo lige at spørge om hvilket styresystem der er på den stationære, det er ikke allesammen der har fjernskrivebord men så kan man jo bruge alternativet teamviewer

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 06-02-10 10:30

Hej EXTERMINATOR
Der er samme styresystem på begge enheder. Men jeg vil fortsat gerne køre med Laptoppen tilsluttet en af de 2 videotilslutninger (på den stationære) Det drejer sig også lidt om placering af Pc'ere i forhold til strikkemaskinen, som er en lang tung ting
Mange hilsner
Ingeborg

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 06-02-10 13:12

Jeg tror ikke vi helt har forstået det du egentlig spørger om. Du vil bruge din stationære pc med stor skærm til at designe osv osv. Men ved din strikke plads vil du stille din bærbare pc og så er det du vil med et kabel få vist det fra den stationære på den bærbare skærm. Det lader sig IKKE gøre på nogen af de måder der har været nævnt. Altså at du kan bruge den bærbare blot som skærm. Den skærm udgang du har på den bærbare er ikke en indgang til skærmen på den, men en udgang til en extern skærm fra den bærbares grafikchip.
Men ellers er muligheden som EXTERMINATOR nævner med fjernskrivebordet jo en mulighed

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 06-02-10 14:51

Hej fijala
Altså skal det forstås sådan, at det er den stationære PC, som kører som en ekstra skærm?
Jeg kan så ikke forstå, hvorfor jeg har en video 1 og en video 2 udgang på min stationære skærmkonsol. Der havde jeg regnet med at jeg kunne anskaffe et skærmkabel mere, som jeg ville plotte ind i min bærbare. Hvad har jeg ellers to skærmudgange til????

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR


Dato : 06-02-10 15:11

du har ikke en video INDGANG på den bærbare, der er en video UDGANG

men fjernskrivebord kan jo lige præcis det du ønsker, og det helt uden ekstra kabler

men du svarede aldrig på hvilket styresystem der var på den stationære?

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 06-02-10 15:38

Hej
Styresystemerne er Win XP på begge PC'er . Jeg har læst dette link
http://www.rowl.dk/Articles/335
og havde fået forståelsen af at det kunne lade sig gøre. Men på den anden side er det nu også fesen ind at det det er en output, som jeg har på min bærbare.
Det vil sige at jeg ikke havde problemet, hvis jeg ville bruge den bærbare som vært for mit Designaknit programm + kabel til interaktiv strikning. og den stationære PC med den gode skærm som ekstern skærm, som jeg også kunne arbejde med.
Jeg er aldrig særlig vild med at bruge den bærbare som arbejds PC, selvom den både er nyere, større og hurtigere, men jeg hader tastaturet på de bærbare. Og det eksterne Tastatur (Logitech S510) som jeg har købt dertil bruger jeg nu ved den stationære.

Mit luxusproblem er så at jeg skal kravle ned under mit store skrivebord for at skifte USB til det trådløse keyboard og mus. Ja, jeg vil både blæse og have mel i munden på een gang.

Måske skulle jeg i stedet for alle de fiksfakserier få mig en ny fladskærm til at sætte ind i video 2 på de stationære.

Når jeg laver sådan noget, skal det helst være nemt, uden alt for meget kabelskift. Det er nemlig kompliceret nok at tilslutte en strikkemaskine til en pc. Strikkemaskinen har også en pc, som skal snakke med den stationære eller bærbare pc. Strikkemaskinens pc synkroniserer og man kan gemme, og up/downloade mønstre, som man taster ind i enten PC eller strikkemaskine.

Derfor skal skærmløsningen helst være nem at gå til. Ellers kommer jeg aldrig i gang med at strikke.

Mange hilsner
Ingelein


Kommentar
Fra : EXTERMINATOR


Dato : 06-02-10 16:43

sorry, skulle nok have været idt mere præcis i mit spørgsmål til dig
"Styresystemerne er Win XP på begge PC'er" det der er vigtigt er styresystemet på den man vil forbinde til, man kan f.eks ikke lave fjernskrivebord på xp-home, det kræver xp-pro.
men du kan godt bruge xp-home til at forbinde til et fjernskrivebord.


jeg havde ellers forstået det sådan at du bare ønskede at få billede og lyd fra den stationære vist på den bærbare, og at strikkemaskinen er tilsluttet den stationære, er det helt forkert forstået?


Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 06-02-10 17:02

Hej EXTERMINATOR
Nej, du har forstået det helt rigtigt.
Og ja, der er XP Home på begge PC. Så fjernskrivebordet er ude af billedet.
Jeg kan se, at der er et par andre alternativer - bl. a. at gemme alle data vedr. DEsignaknit på et USB stik. De fylder ikke ret meget, da det er et oldgammelt program, som løbende bliver opdateret, men er et 16 bit programm. Det har mange ulemper, f. eks. at man kun kan navngive med 8 bogstaver. (Det kræver en vis disciplin med hensyn til navngivningen).
Et helt andet alternativ er at jeg får lavet eller købt et drejeligt understel til den stationære skærm, som på grund af størrelsen ikke så nemt kan flyttes. Skærmen kan drejes, men ikke nok.

Mange hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein


Dato : 14-03-10 14:04

Tak for svaret Fijala.
Så gik den også ind på min lystavle - at det er en udgang til en video
Mange hilsner
Ingelein

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste